כבר מקדמת דנא היה ידוע ומוכר הקשר בין תזונה נכונה לאיזון הגוף והנפש כאחד. עם זאת, אם בעבר הקשר היה ברור וטבעי, הרי שנכון להיום הקשר הזה השתבש ויש צורך להחזיר אותו לתודעה וליישם תהליכים שיבססו אותו מחדש. בשורות להלן נרחיב את היריעה באשר לקשר בין תזונה נכונה, לבין בריאות תקינה של הגוף ובוודאי לאיזון נפשי הולם. בנוסף, נרחיב גם באשר לקשר בין הנטורופתיה לבין תכנון נכון של אופי התזונה הנדרש לכל אחד.

כלים

 

מהם הגורמים לכך שהיום יותר מתמיד חשוב להקפיד על תזונה נכונה? איך תזונה נכונה מתקשרת לאיזון הגוף והנשמה? מהו התפקיד של נטורופת בתכנון נכון של התזונה? להל התשובות.

למה היום יותר מתמיד חשוב להקפיד על תזונה נכונה

בעבר, בימים הקדומים של ההיסטוריה, האופי של העיסוק היום יומי של כל אדם היה פיזי הרבה יותר מאשר הוא היום. על מנת להביא אוכל הביתה, אדם היה צריך לעבוד פיזית, פשוטו כמשמעו. העבודה הפיזית יכלה להיות הציד עצמו, או עבודת האדמה לסוגיה השונים. בכל מקרה, כל אדם הוציא הרבה אנרגיה במהלך היום. כיוון שכך, גם צריכה מרובה של קלוריות לא היתה ממש חשובה. ממילא, מרבית בני האדם הוציאו הרבה יותר קלוריות מאשר הכניסו. ואת זה הם עשו, מבלי להכיר את המונח קלוריות. בעידן המודרני הרוב המכריע של בני האדם איננו עובד עבודה פיזית, ואפילו לא משהו שקרוב לזה. בנוסף, מרבית האנשים אינם מקפידים על פעילות גופנית סדירה, בתחליף לעבודה הפיזית שהייתה אופיינית עד לפני כמאה שנה. מומחים לנושא נטורופתיה עשו לעצמם למטרה להחזיר אצל המטופלים שלהם את האיזון בין הגוף לבין הנפש, באמצעות תכנון נכון של התזונה.

איך תזונה נכונה קשורה לאיזון הגוף והנפש

את הקשר בין תזונה נכונה לאיזון גופני אין צורך להוכיח. יש הוכחות רבות לכך שתזונה מתאימה מאפשרת למי שמיישם אותה כהלכה לרזון ולשמור על איזון הורמונאלי נכון בגוף. באשר לאיזון הנפשי, כאן הדעות עלולות להיות חלוקות עם זאת, קל להוכיח גם את הקשר הזה, אם שמים לב לעובדה שאנשים מפתחים התמכרויות שונות הקשורות במזון. ההתמכרות לסוכר היא רק אחת מהן, ואולי הבולטת ביותר. תכנון נכון של התזונה מאפשר, כמובן, לרדת במשקל ולהגיע ליחס הנכון בין משקל הגוף לבין הגובה. תזונה מאוזנת משפיעה על רמת הסוכר בדם אצל חולי סכרת ובדרך כלל הופכת אותם למאוזנים. גם מי שמזריק אינסולין, עשוי להיווכח שכמות האינסולין היומית שלו פוחתת משמעותית. תזונה נכונה מורידה את רמת הכולסטרול בדם ומייצבת את לחץ הדם. גם מי שסובלים מבעיות רפואיות אחרות, עשויים לחוות שינוי חיובי בעקבות תכנון נכון של התזונה.

נטורופת ותכנון נכון של התזונה

אחד הדברים הראשונים אשר נטורופת מומחה יעשה, הוא לשלוח את המטופל לבדיקות דם מקיפות. בנוסף, המטופל יעבור תשאול מקיף במטרה למפות את הרגלי ההתנהגות שלו ואת הרגלי התזונה. התשאול כולל גם התייחסות להעדפות ספציפיות באשר לאופי התזונה. רק בשלב הבא יפנה הנטורופת לבניית התפריט הרצוי. זה המקום לציין שכל מטופל הוא אישיות בפני עצמה והתכנון של התזונה עבורו הוא פרטני. אם יש לך עניין לשמור על איזון נכון בין הגוף לנפש וכן לשמור על בריאות הגוף ולהעצים אותה, זה בהחלט המקום המתאים והנכון ביותר עבורך. כדאי ליצור איתנו קשר כבר כעת והנציגים של נטורופתית מיכל כדורי יחזרו אליך בהקדם. הם יעשו כמיטב יכולתם והבנתם לסייע לך לתכנן ולשמור על תזונה נכונה לאיזון הגוף והנפש.