עולם השקעות ההון-סיכון מביא עמו השקעות חדשות ומעניינות מעת לעת. במאמר זה נכתוב על השקעותיו האחרונות של רמי ברכה, משקיע הון סיכון בתחום ההיי-טק, לשעבר שותף-מנהל בקרן פיטנגו, אשר משמשת כקרן הון-סיכון הגדולה בישראל.

כלים

 

TULU

המיזם של TULU הישראלי מציג פתרון מיוחד ומעניין לצורך בשימוש במוצרים אשר עלולים לתפוס הרבה מקום בבית, או שהשימוש בו הינו חד פעמי, אולם רכישתו יקרה ואין לך לצרכן הממוצע את הרצון או את הסיבה להשקיע כסף ברכישתו.

איך זה בא לידי ביטוי? המיזם הישראלי מקים חדרי אחסון (כרגע בגורדי שחקים בניו-יורק ובתל אביב) הכוללים ציוד מגוון משואבי אבק, דרך מקדחות, מיקסרים וכל אביזר אחר שצריך בבית. ניתן להיכנס לחדר האחסון ולשכור לפי שעה את הציוד המדובר, בעלות זולה למדי.

ב TULU- ניצלו את העובדה כי ישנם דיירים רבים הגרים באותו בניין, ויש להם צרכים דומים למוצרים מסויימים - כך שהם מאפשרים לכלל הדיירים גישה למוצרים שיתופיים, באיכות גבוהה, בחלל משותף אצלם בבניין.

כיום TULU מתפעלים 9 חדרי אחסון בניו-יורק וכן 5 חדרים בתל אביב בעקבות שיתוף פעולה של TULU עם עיריית תל אביב הנועד לשימוש והשכרה של מוצרים לתושבי העיר.

Oolo

מיזם ישראלי נוסף הינו oolo, חברה אשר הוקמה בשנת 2019, ומפתחת מוצר שמסייע לצוותי אופרציה בחברות מדיה, לאתר באופן אוטומטי את הסיבות לבעיות שביכולתן לפגוע בהכנסות שלהן. המערכת שפיתחו בחברה, למעשה משמשת בתפקיד האנליסטים, וסורקת כמויות גדולות של מידע ממגוון סוגים, מזהה בו אנומליות – לטובה או לרעה.

לאחר מכן, המערכת מנמקת את מקור הבעיה או לחילופין את ההזדמנות שזיהתה, מתמחרת את המשמעות הכספית שלה, ומתריעה על כך לאדם הרלוונטי בארגון.

הייחודיות של oolo על פני חברות אחרות בתחום הינה תחום ההתמחות של החברה- שבחרה התמחות וורטיקלית. לאחרונה שוחררה גרסת בטא של המוצר למספר לקוחות משלמים וקיימת רשימת המתנה של עשרות חברות נוספות. קהל היעד של המערכת הינם אתרי תוכן ואפליקציות.

Eden Block

רמי נכנס למעורבות בקרן הון סיכון גלובלית, אשר מתמקדת בחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן במערכת הבלוקצ'יין ובמערכות התומכות. Eden Block מחברת אינטליגנציה קולקטיבית כוללת בתחום העסקים, הכספים, מחקר ופיתוח, שיווק ועיצוב חוויות מוצרים.

הצוות שלהם מורכב ממומחים במספר רב של תעשיות רלוונטיות, כולל בלוקצ'יין, פיננסים, תוכנות ארגוניות ועוד. עם מעל 25 שנות ניסיון בהשקעות, Eden Block עומדת כשותפה מושלמת לתמיכה בצוותים בתחילת דרכם וכל הדרך להשקה משגשגת.

החברה משמשת כמרכזי מחקר השקעות פרטי, עצמאי אשר מוקדשים להעשרת הסביבות המרכיבות את האיטרציה החדשה של האינטרנט: web3.0.

החברה מתמקדת בבלוקצ'יין, בינה מלאכותית ואבטחת סייבר.

המטרה העיקרית של Eden Block היא להעצים מיזמים עם ההון, הכלים, הידע והמערכת האקולוגית שהם צריכים כדי להשיג מצוינות.

למידע נוסף אודות המשקיע, אתם מוזמנים להיכנס לאתר הרשמי של רמי ברכה