רק לפני עשור, בריכת שחיה ביתית בגינה הייתה בעיקר נחלתם של אנשים עמידים, אולם כיום המצב השתנה ובריכת שחיה ביתית יכולה לעמוד לרשות רבים מבעלי הבתים הפרטיים.

כלים

 

כל אדם שמחזיק ברשותו שטח נרחב בגינה של הבית, יוכל ליהנות מבריכת שחיה מעוצבת ויפה שתספק לו גם מראה מעוצב למשעי וגם מקור להתרעננות ושחיה בימים החמים של הקיץ. במאמר זה נרחיב על היתרונות של בריכה בגינה וכל מה שמומלץ לדעת בטרם מחליטים על עיצוב והקמת גינות עם בריכה.

היתרונות של הקמת בריכת שחייה ביתית

בריכת שחיה אינה נבנית רק למטרות יופי ורושם, בריכה זו תאפשר שדרוג של כל חווית האירוח, שמירה מתמדת על כושר גופני, הנאה תמידית של מראה מצנן ומשב רוח שמלטף אתכם בכל ישיבה שלכם בגינה. יתרון נוסף ובולט הינו העלאה של ערך הבית. בריכת שחיה מקובעת בגינה שקיבלה היתרי בנייה ונבנתה בעומק האדמה מעלה אוטומטית את ערך הבית. בנוסף לכל זה, גם כל האופי של הגינה ישתנה בעקבות הקמת בריכה, שכן למעט הבריכה עצמה, יתלוו אליה מנעד אלמנטים קשורים כמו רצפת דק, דשא סינטטי, פרגולה, כסאות ישיבה ושיזוף וכולי.

מה הוזיל את עלויות ההקמה?

בעבר, בריכות שחייה היו יקרות בשל אורך הזמן שנדרש להקמתה, צוות אנשי מקצוע מומחים וחומרי גלם יקרים. כיום, יש מנעד פתרונות לבריכה שמוזילים בצורה משמעותית את העלויות ואף שואפים שכל בריכה תהייה גם חסכונית במים. חסכון בולט הוא בחירה בבריכה שנבנית במפעל עצמו ולאחר מכן משנעים אותן ומתקינים אותן בגינה. מדובר בעיקר בברכות מתועשות שנראות בדיוק כמו בריכות מבטון, רק שהעלות שלהן פחותה בהרבה.

היתרונות של בריכת בטון

בריכה זו עשויה מבטון ואותה מטמינים עמוק בקרקע לאחר חפירת בור באדמה. את הבריכה אפשר לחפות בחיפוי פסיפס, קרמיקה או אריחים למיניהם. היתרונות שלה הינן - אפשרות עיצוב וגודל בהתאם לטעמם האישי ולצרכיהם של הדיירים, בריכה שנחשבת עמידה ומאוד חזקה לשנים רבות, ניתן להוסיף לה עיצובים ותוספות שונות. החיסרון העיקרי בבריכה זו הוא העלות הגבוהה וגם הצורך בהוצאת היתר לבריכה פרטית.

מהי בריכה תעשייתית? 

 ישנם שני סוגים עיקריים לבריכה תעשייתית, בריכה שרוכשים אותה כתבנית ואותה טומנים עמוק באדמה או בריכה שפשוט מניחים על הקרקע, אותה גם ניתן לרכוש ולהרכיב לבד. בריכות מתועשות ידועות בכך שהן פחות עמידות, להבדיל מבריכות בטון, והן תגענה בדוגמאות אחידות ולא ניתן יהיה להתגמש איתן עיצובית, כמו שמתאפשר בבריכת בטון. ברור כי בריכות בטון חזקות יותר ועמידות למשך שנים רבות, אולם גם בריכות תעשייתיות יכולות להחזיק מעמד הרבה זמן ולשמור על חזות יפה ומרשימה. יתרונן הבולט של בריכות מתועשות יהיה המחיר הזול שלהן והאופציה בהקמת בריכה מידית בהיעדר חפירה ויציקה של בטון. לאור כל זה, נראה כי גם אנשים שלא מעוניינים להשקיע הרבה כסף על הקמת בריכה בגינה, יוכלו לקבל מענה מושלם ולאבזר את החצר שלהם בבריכת שחייה יפה שתשרת אותם נאמנה.

מתי צריך להוציא היתר בנייה?

 במקרים מסוימים, הקמת בריכה ביתית תצריך הוצאת היתר בנייה, זאת מאחר ומדובר במבנה קבע. בכל מקרה בו בונים בריכה שנבנית כקבע כלומר בריכות שקועות, כמו בריכה בטון ובריכה תעשייתית שמוטמעות באדמה, יידרש לשם כך הוצאת היתרי בנייה שהוא כשלעצמו הליך בירוקרטי. לעומת זאת, בריכה שתונח על הקרקע כמו בריכה תעשייתית, לא תדרוש תהליך הוצאת היתר בנייה וניתן יהיה ליהנות ממנה מיד.

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה
https://www.pond.co.il/ טלפון: הוצאת היתר לבריכה פרטית