אחד ממיני החרקים המזיקים ביותר הידועים לבני האדם והחיים בסמיכות אליו ולמקומות המגורים שלו, הוא הטרמיטים. מדובר למעשה בסוג של תיקנים, שהשונה בינם לבין התיקנים המוכרים לנו הוא העובדה שהם חסרי עיניים או כנפיים והמזון העיקרי שאותו הם נוהגים לצרוך הוא עץ. הטרמיטים (ISOPTERA בשמם הלטיני), למרות היותם חרקים פשוטים לכאורה, הם יצורים חברתיים החיים בקבוצות גדולות.

כלים

 

זה מקור הביטחון שלהם והיכולת שלהם לשרוד מצד אחד, אבל זה גם מקור הבעיה לבעלי בתים או מבנים אחרים אשר הטרמיטים חדרו לתוך חלקי העץ שלהם מצד שני. בדרך כלל הטרמיטים חיים במקומות מוסתרים ולחים שיש בהם צמחיה מרובה. בתים העשויים רובם ככולם מעץ עלולים להימצא בסכנה ממשית של קריסה, אם טרמיטים חדרו לתוך קורות העץ שממנו הם מורכבים או לתוך היסודות שלהם. מדוע הטרמיטים הם כל כך מסוכנים לבתים או למבנים מעץ? מה אפשר לעשות על מנת להדביר את הטרמיטים או להרחיק אותם מהמבנה או מחלקי העץ שלו? היכן ניתן להזמין הדברה מקצועית ואיכותית של טרמיטים ומזיקים אחרים? על כל אלה - בהמשך המאמר.

למה הטרמיטים הם כל כך מסוכנים למבנים מעץ

כאמור, העץ הוא המזון העיקרי של טרמיטים. הם חיים או יכולים לחיות בקבוצות גדולות בתוך גזעי עצים, באזורים שבהם שורר אקלים החביב עליהם. כיוון שהטרמיטים נמנים עם היצורים היחידים המסוגלים לעכל עצה, הם פשוט מפרקים את הפנים של העץ בצורה איטית אבל בטוחה. אם הטרמיטים הצליחו לחדור לתוך חלקי העץ בבית או אם במקרה הוקם הבית על נחיל טרמיטים או בסמוך לו, מלאכת הדברת טרמיטים עלולה להיות קשה וסיזיפית. לא אחת קרה שבעלי בתי עץ נאלצו להרוס את הבית ולבנות אותו מחדש, פשוט כי עקב פעולתם של הטרמיטים הפך הבית למקום שמסוכן לגור בו. מרגע שהתברר לבעלי הבית שהם זכו לביקור נימוסים של נציגי הטרמיטים, הם צריכים לפעול ללא דיחוי על מנת לחסל את הבעיה מוקדם ככל האפשר.

איך מדברים או מרחיקים טרמיטים

למען הסר ספק – הרחקה של טרמיטים היא בלתי אפשרית ומרגע שהם התגלו במקום, יש להדביר אותם עד לאחרון שבהם. כאן בדיוק בא לידי ביטוי ההבדל בין מדביר טרמיטים איכותי ובין מדביר חובב או פחות איכותי. המדביר האיכותי יודע איך לחפש ולמצוא את הטרמיטים גם במקומות המוסתרים ביותר ולגלות את הנחילים שלהם גם אם הם עדיין לא הגיעו אל תוך הבית ממש. מדובר בחרקים קטנים שקשה עד בלתי אפשרי לראות בעין בלתי מזוינת ומדביר טוב יודע לא רק לזהות אותם ואת העובדה שהם נוכחים במקום, אלא גם להצביע על המיקום המדויק שלהם. המדביר האיכותי יחתור לגלות את הקן שלהם ולטפל בראש וראשונה בו. כיוון שהטרמיטים, כאמור לעיל, הם יצורים חברתיים, קרוב לוודאי שפגיעה בקן שלהם תחסל אותם או תפחית משמעותית את הפעילות שלהם. בהמשך יחפש המדביר מצבורים נוספים ויחסל גם אותם. בדרך כלל מדביר טרמיטים משתמש בחומרי הדברה חזקים מצד אחד אבל ידידותיים לסביבה ולדיירים במבנה מצד שני. עם זאת, יש צורך לתאם את מועד ההדברה ולדאוג שבזמן ההדברה עצמה וזמן מה לאחריה, לא יהיו בבית דיירים או חיות מחמד. אם ראיתם בבית סימנים לנוכחות טרמיטים בדמות רהיטי עץ אכולים או מרצפות או חלקי עץ בבית שנראים כאלו אכלו אותם או נגסו בהם, כנראה שיש לכם טרמיטים. צרו קשר בהקדם האפשרי עם המקצוענים של יוריקה הדברות באמצעות האתר ועשו צעד חשוב לקראת ההדברה וההשמדה של הטרמיטים ושמירה על הבית ועל הריהוט שלכם מפניהם.