נכנס אליכם לבית עכבר ואתם לא יודעים מה לעשות, האם לנסות להתמודד לבד עם הבעיה או אולי להזמין מדביר מקצועי שיגיע ויטפל בבעיה.

כלים

 

כל הסיבות בעד ונגד להתמודד לבד עם העכברים או לבצע הדברת עכברים מקצועית ויסודית.

אז רגע אחד לפני שאתם מתחילים לרדוף אחרי עכברים בבית קבלו את היתרונות והחסרונות שיש בביצוע הדברת עכברים באופן עצמאי.

למה כן לנסות לבד

חיסכון בכסף – העלות של הדברת עכברים יכולה להגיע גם לסכומים גבוהים, אם מדובר על לכידת עכבר כולל טיפול מנוע העלות יכולה להגיע לכמה מאות שקלים, יש מקרים בהם מדובר על הדברה של מחסני מזון בהם יש כמות גדולה של עכברים, במקרה כזה יש צורך בחסימה של דרכי הגישה האפשריים לרבות הצבת מלכודות רבות בשטח שאלו ימשכו את העכברים למלכודת ולא לתוך שטח מחסן המזון.

פעולה פשוטה ולא מורכבת – היום אפשר למצוא מלכודות עכברים רבים כמעט בכל מקום, יש לא מעט סוגים של מלכודות עכברים, העלות של המלכודות היא לא גבוה ועומדת על כמה עשרות שקלים בודדים, כל מה שצריכים לעשות הוא להציב את המלכודת עם הפיתיון הטוב ביותר, ללכוד את העכבר ולאחר מכן לפנות את העכבר מהמקום.

זמינות מיידית – לא תמיד אפשר למצוא לוכד עכברים שיהיה זמין להגיע אליכם באופן מיידי, זאת אם מדובר על שעות הלילה המאוחרות בהם לא כל חברות ההדברה זמינות.
במקרה כזה אתם יכולים להציב מלכודת בבית ולהתחיל בפעולת הלכידה ולראות את התוצאות באופן מהיר, במקום לחכות מספר שעות עד להגעת המדביר, בשעות האלו העכבר יכול לגרום לעוד נזקים בבית וכדאי להתחיל בפעולת הלכידה כמה שיותר מהר.

למה לא לנסות להתמודד לבד עם העכברים

גרימת סבל לעכבר – לוכד עכברים מקצועי יגיע למקום, ויוציא את העכבר בשיטות יותר הומאניות מאשר שימוש במלכודות שגורמות לעכבר מוות בייסורים, לוכדי עכברים רבים יכולים באמצעות הכלים והציוד שלהם לתפוס את העכבר, לפנות אותו מהבית ולשחרר אותו בשטח הפתוח שרחוק ממקום המגורים.

לא תמיד מצליחים – למרות הרצון והמוטיבציה הרבים שיש לכם בכדי להוציא את העכבר מהבית כמה שיותר מהר, לא תמיד תצליחו להתמודד איתו, העכבר הוא הססן ופחדן, לכן עיקר הפעילות שלו מתבצעת בשעות הלילה המאוחרות מה שאומר שלא תמיד תצליחו ללכוד אותו בקלות, גם הצבת מלכודות לא תמיד תהיה יעילה אם לא מציבים אותם במקום הנכון.
מדביר עכברים מקצועי ומיומן ידע לזהות את שביל התנועה של העכבר או את מקום המסתור שלו ולאחר מכן להציב את המלכודות במקומות הנכונים, אלו שיביאו את הלכידה באופן מהיר הרבה יותר.

מי מבטיח שקיים רק עכבר אחד – ישנם מקרים בהם מדובר בהרבה יותר מאשר רק עכבר אחד, צריכים לבדוק את השטח בצורה יסודית ולוודא שלא מדובר רק בעכבר אחד, מדביר מקצועי ידע לפי כמות הגללים שיש בבית ולפי מאפיינים נוספים, האם יש עכברים נוספים או שמדובר רק על עכבר אחד.

סגירת דרכי הגישה – העכבר מצא את הדרך לבית שלכם דרך פתח גישה, מדביר מקצועי יגיע לבית ויסרוק את כל דרכי הגישה האפשריים, ייתן עצות לשמירה והגנה מפני כניסה חוזרת של עכברים וגם יבצע את כל הפעולות הדרושות להגנה מחוץ לבית.
מדביר יבדוק את אזור חדר האשפה של הבניין, יבדוק אם יש בבית דרים שמושכים את העכבר, בדרך כלל חורים בארונות המטבח ואפילו נקבה שהמליטה גורי עכברים נוספים.

חשיפה למחלות – גללי העכבר ובמיוחד השתן שלו מכילים המון חיידקים ומחלות, אם לא יודעים להתנהל נכון אתם ובני הבית עלולים להיות חשופים לאותם חיידקים מסוכנים.

לסיכום :

מומלץ תמיד להזמין מדביר מקצועי שיגיע למקום, ייתן את ההמלצות בהתאם או במידת הצורך ילכוד את העכבר שנמצא בבית ויוציא אותו בתוך מספר דקות מאשר תנסו ללכוד את העכבר ללא הצלחה ובכל יום שעובר רמת הנזק תגדל.

המאמר נכתב על ידי המומחים של אבי הדברות חברת הדברה מקצועית בעלת 22 שנות וותק וניסיון בביצוע כל סוגי ההדברה.