ניקיון ואחזקה של בתי עסק וחברות גדולות, הם חלק מהניהול והתחזוקה השוטפת של כל ארגון. ניקיונות במקומות כאלה יבוצעו לרוב לאחר יום עבודה, כאשר בית העסק ריק מאדם והמקום פנוי לעבודת הניקיון הנדרשת. תהליך הניקיון ישלב מגוון של חומרי ניקוי וכן מכונות שטיפה למיניהן שמסייעות להגיע לניקיון יסודי שמצליח להוציא כל סוג של לכלכוך וכתמים עיקשים ולרענן את החלל. כמו כן, בבתי עסק רבים יש שטיחים ורצפות שנעשה בהם שימוש תדיר והם עשויים להישחק במהרה במידה ולא מתחזקים אותם ומנקים אותם בתדירות גבוהה, לכן ניקיון באמצעות מכונות שטיפה שמספקות ניקיון מעמיק שמחדש את הרצפה, יהיה המענה האידיאלי. במאמר זה נרחיב אודות היתרונות שיש במכונות שטיפה.

כלים

 

מכונות שטיפת לרצפות חסכוניות

אחד הכלים הפופולריים בעולם הניקיון בימינו הן מכונות לשטיפת רצפות. אין כיום שיטה שמצליחה להשיג את אותן תוצאות כמו סוג המכונה הזו, במינימום זמן ובחסכון משמעותי במים, מה שגורם להרבה מנהלים, בעלי עסקים וגם אנשים פרטיים להתעניין ברכישת מכונות שטיפה. כאמור, אין כל יעילות לנקות בית עסק עמוס בחללים באמצעות סחבה ומגב וכמויות של מים. שיטת ניקיון פרימיטיבית זו תהייה סיזיפית, תארך שעות ארוכות ותגרום לבזבוז מים רב. כיום, כשכולנו מחויבים לשמור על התייעלות במשאבי הטבע ושמירה על איכות הסביבה, מוכנות אלה תהיינה המענה המושלם.

לרוב נזהה את מכונות שטיפת רצפות בחללים כמו הסופר או הקניון, שמסתובבות בין הקומות ומנקות את המשטחים, מדובר במכונות שמותאמות בעיקר לחללים גדולים שיש בהם משטחי שיש, רצפות קרמיקה, בטון ועוד. מכונות לשטיפת רצפות אלו יבצעו שלוש פעולות בו זמנית – קרצוף של כל משטח הרצפה על ידי מברשות ייעודיות, שטיפה של הרצפה וניגוב של כל הרצפה לאחר השטיפה על ידי מגבים ייחודיים ופעולה של שאיבה שישאירו את הרצפה נקייה ויבשה למשעי.

איך נבחר לשטיפת רצפות?

יש כיום סוגים רבים של מכונות שנועדו לצרכי שטיפה והבחירה תיקבע בהתאם לקריטריונים הבאים:

סוג החלל – עבור שטיפה בחלל הביתי ולשטח שהוא לא גדול מידי, מכונת שטיפה ביתית בהחלט תספק. את המכונות הללו יש לחבר לשקע חשמל רגיל. לעומת זאת, מכונה שהיא תעשייתית, נועדה לחלל הרבה יותר גדול, והיא תעבוד באמצעות מצבר. חשוב לעשות בחירה מושכלת של מכונה שמתאימה בדיוק לשטח המבוקש.

עוצמת הרעש – יש מכונות שטיפה שיכולות לנקות בצורה איכותית, אולם הן נוטות להרעיש במיוחד. במידה ותרצו לעשות שימוש במוכנות מהסוג הזה בעבודה או במקום ציבורי, דעו שזה עשוי להרעיש ואף לגרום למפגע סביבתי. מכונה אידיאלית תהייה כזו שיכולה לנקות בצורה שקטה יחסית. חשוב לברר את זה מבעוד מועד.

רוחב המגב – מכונות שטיפה רבות עושות שימוש בלחץ מים על מנת להצליח לנקות את המשטח והן שואבות את הנוזל ואת כל הלכלוך שנוקה לתוך מיכל אחסון. המגב הוא זה שמסייע לנקז את כל הלכלוך לקראת פעולת השאיבה. אולם חשוב להבין שרוחב המגב הוא גם פקטור שעלול להגביל במקרים מסוימים, כמו במעברים צרים ולכן יש לשים לב ולוודא שאכן רוחב המגב מתאים לחלל המיועד, לרבות אם מדובר במעברים צרים.

ניידות המכונה – נוחיות היא מילת המפתח וחשוב שכל מי שעושה שימוש במכונה תהייה לו ניידות ונוחות שימוש מרבית. לכן חשוב שהמכונה תתנייד על בסיס שיש עליו מספר של גלגלים ושמהירות הסיבוב של המברשת שמחוברת אליו, תהיה אף היא בדרגה גבוהה. ככל שהסיבוב יהיה יותר מהיר, כך הדבר יקל על הסעת המכונה מנקודה אחת לנקודה שנייה.

המאמר נכתב באדיבות דיל 777 בע"מ יבוא, שיווק והפצה של מגוון מוצרי ועזרי ניקיון.

09-7909830 https://dil777.co.il/