מערכות משולבות זהו תחום מיוחד ורחב מאוד המשלב מספר דיסציפלינות שונות ומייצר פתרונות לתעשייה. כך למשל, ייתכן שיהיה צורך בפתרון שחזור מידע הנדסי, ייצור סדרתי או העברה מפיתוח לייצור או בשמו הנוסף NPI. בהתאם למגוון הרחב, נדרשת חברה בעלת מומחיות בתחום, ובמאמר זה ננסה להסביר אילו שיקולים יש לקחת בחשבון בעת בחירה החברה.

כלים

 

מה כלול בתחום?

כפי שצוין, מערכות משולבות, כשמן, משלבות תחומים רבים. כמעט כל חברה היום, בעידן של פיתוח תעשייתי, טכנולוגי וגלובלי, פועלת על פני מספר דיסציפלינות שונות. בין אם זה בתחום המכניקה, האופטיקה, ההנעה ועוד, המוצרים שהן מייצרות כוללים טכנולוגיות רבות בתוכם. כלומר, באופן קונסיסטנטי עם הפיתוח הטכנולוגי כך המוצרים והצרכים של חברות אלו מתפתחים.

לעיתים, החברות האלו, אשר פועלות במספר תחומים, אינן מייצרות את המערכות עצמן שמשמשות אותן. לכן, הן צריכות חברה חיצונית למערכות משולבות שתסייע להן בהתאמת המערכת האידיאלית בעבורן. בפער זה, חברות למערכות משולבות פועלות ומספקות פתרונות בתחומים שונים.

הליך בחירת החברה והשיקולים הרלוונטיים

כפי שניתן להבין, כנגזרת למורכבות הרבה של התחום, נדרש ידע רב וניסיון. אין לכך תחליף. ידע רב וניסיון הם הבסיס כמעט לכל תחום מקצועי, וככל שרמת מורכבותו הולכת וגדלה, כך הצורך בידע ובניסיון גדל. תארו לכם את המורכבות הקיימת בתחום העברה מפיתוח לייצור ובניית מערכת משולבת עבור תחום הביו-רפואה. מערכת שכזו תכלול אלמנטים מתחומים ותתי תחומים שונים בתוך תחום הנדסת המכונות, הנדסת חשמל ואופטיקה, הנדסת התוכנה וחומרה ועוד. ניתן להבין מהי רמת הניסיון הנדרשת, וחשוב שהיא תהיה גבוהה ככל הניתן בשביל להבטיח מוצר אידיאלי.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שיקולים של איכות הציוד שבו משתמשים ואופן הפעילות של החברה. בשביל לייצר מוצרים כאלו נדרש ציוד מתקדם, ואופן הפעילות של החברה צריך לעמוד בכלל תווי התקן והדרישות של מכון התקנים הישראלי וברוב המקרים גם של מכוני תקנים בין-לאומיים.

ישנם שיקולים נוספים שיש לקחת בחשבון, אך הם יכולים להשתנות. למשל, העלות והמחיר. לרוב, מערכות משולבות הינן מוצר יקר וחשוב לבחור בתבונה. אולם, גם יש לקחת בחשבון שהמחיר אינו חזות הכל, ולעיתים התפשרות במחיר הינה התפשרות באיכות המוצר שיפותח. בנוסף, יש לקחת בחשבון גם את האחריות שניתנת ואת איכות השירות שינתן. רכישת מערכת משולבת איננה אינטראקציה חד פעמית, והלקוח יישאר בקשר מקצועי עם החברה, בכל הקשור לתקלות, תיקונים, תחזוקה שוטפת והאחריות במסגרת הרכישה.

לסיכום, עשו בחירה שקולה

בחירה בחברה שתספק פתרונות למערכות משולבות במגוון תחומים הינה החלטה חשובה. יש שיקולים רבים בבחירה בנוסף לאלו המפורטים מעלה אשר משתנים בין לקוח ולקוח, אך אלו המצוינים מייצגים את השיקולים המשותפים כמעט לכל הלקוחות. לפני הרכישה, בחנו את הצרכים השונים שלכם, המאפיינים הנדרשים, ומאפייני החברה ובחרו בתבונה בשביל להבטיח מוצר אידיאלי.

למידע נוסף: צוק מערכות Solutions Full Turn Key