על כוח רצון, פיתוח מיומנויות, נקודות של אור בתוך מסע רווי חרדה וחוסר ודאות והתמודדות של אמא אחת עם מחלת האוטיזם של בנה. הספר יוצא לאור בהוצאת קונטנטו נאו, בהובלת נתנאל סמריק.

כלים
שרה לימור בל, כותבת הספר "יחד בשביל האוטיזם"
שרה לימור בל, כותבת הספר "יחד בשביל האוטיזם"

 

"הגיע היום הראשון לאבחון ואנחנו באים לבית החולים "הלל יפה" למחלקה להתפתחות הילד...המפגש הראשון עם קלינאית התקשורת היה מפחיד. דניאל לא משתף פעולה, אני מנסה לדובב אותו ולהגן עליו, דניאל אתה יודע, זה מה שאתה יודע... אבל דניאל לא יודע שום דבר...רציתי להאמין שאני טועה, שמנהלת הגן טועה והכל רגיל... אני הולכת עם מועקה כבדה ומפנה מבטים קשים לדניאל- איך התנהגת? והוא מסתכל עלי בחוסר האונים שלו וכמו אומר לי- אמא, מה את רוצה ממני? זה מי שאני לא יכולתי לעשות אחרת.

הספר "יחד בשביל האוטיזם" מוביל את הקוראים במסעה האמיץ של המחברת מרגע אבחון בנה כילד אוטיסט, דרך רגעי החיבור הרוחני, ראשית המסע, שיטות הטיפול באמצעות ויסות חושי, ועד פיתוח המיומנויות החדשות ומעגלי ההתמודדות."יחד בשביל האוטיזם" הוא סיפור על אומץ, אמונה עצמית ותושייה. זהו גם סיפורה של אם שהעזה להטיל ספק ולמצוא דרכים נוספות שסייעו לה לעזור לבנה ולהמשיך לגדל אותו בביתה.

"כיום דניאל הוא בן עשרים ושתיים, שמונה עשרה שנה אחרי האבחון, והוא יכול לתקשר באופן שלא האמנתי שיוכל. הוא יוצר קשר עם האחים שלו. הוא אומר: "אלו האחים שלי, אני אוהב אותם" הוא ניגש אליהם, מחבק אותם, מנשק אותם, רוצה את חברתם, רוצה להכין להם לאכול. רוצה לדבר איתם. את כל אלה הוא יכול היה פעם רק לצרוח. ממני הוא דורש אהבה ויוצר איתי קשר בדרכיו שלו: הוא פונה אלי, יוצר איזושהי קרבה. מחבק אותי. מברך אותי. מחבק לי את הראש. והוא עושה את זה לעיתים קרובות". שרה לימור בל מזמינה אתכם לצאת איתה למסע גילוי משותף בין מגירות ליבה, שתוכנן נשפך אל עמודי הספר ומשם אל כותלי חדר הטיפולים הייחודי שלה.

שרה לימור בל, מנהלת קליניקה טיפולית ועצמאית העוסקת בחיבור שבין הגוף והנפש. בוגרת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני MA בפסיכותרפיה, טיפול משפחתי, טיפול וייעוץ מיני והנחיית הורים. לאורך שנות עבודתה צברה ניסיון מקצועי רב בטיפול בילדים, בצעירים ובמבוגרים. אמא לשני ילדים ומתגוררת בחדרה."יחד בשביל האוטיזם" הוא ספרה הראשון.