לא מעט אנשים שמטפחים גינה פרטית, יתורו בקדחתנות אחר פתרונות הצללה שהם פרקטיים ויחד עם זאת גם דקורטיביים. פרגולות מעץ הן המענה המשולם וניתן לבנות אותן ממחר של סוגי עץ שונים. מומלץ שכל בחירה וגם תכנון של פרגולה, יעשה בסיוע של אנשי מקצוע עתירי ניסיון שמכירים את העץ על כל תכונותיו. בנוסף, הם יוכלו להתאים ללקוח את צורת הפרגולה ואת סוג העץ בהתאם לסגנון הגינה ותנאי השטח ויספקו הסבר על תוכנותיו וכיצד יש לתחזק אותו על מנת שיצליח להאריך ימים בגינה.

כלים

 

אילו סוגי עצים מתאימים לפרגולות? 

בניית פרגולות מעץ הן כמעט כורח המציאות בארצנו החמה והן מאפשרות שימוש בשטחים שלמים שעד כה לא היה ניתן לנצל אותם בשעות החמות והמוארות מדי של היום. ברוב המקרים, תהליך תכנון הפרגולה לא נחשב מורכב, זאת בתנאי שעושים זאת בהתאם להוראות ומתייחסים לסוג הפרגולה. קיים אם כן, מגוון מכובד של סוגי עצים שמהם ניתן לבנות פרגולה לגינה. יש פרגולות מעצים שונים כמו: הם פרגולות מעץ גושני, פרגולות מעץ אורן, פרגולות מעץ דו שכבתי, עץ רב שכבתי ועוד. סוגי העצים נבדלים אחד מהשני במרקם שלהם, בעובי ובקשיחות ובכמה הם חסינים ועמידים דיו מול נזקי מזג האוויר. כמו כן, כל עץ הוא בעל גוון אחר ומספק מראה וסגנון מסוים. יש סוגי עצים בעלות זולה יותר, כמו עץ האורן וישנם עצים כמו 'טיק' שנחשב לעץ יוקרתי יותר. כיום קיימת אופציה לשלב בין כמה סוגי עצים או לשלב בין חומרי הגלם עץ ליצירת מראה דקורטיבי לעיצוב הגינה.

כיצד בונים פרגולה מעץ לבד?

פרגולה מעץ תבנה לפי שלבים. לפני הכול מומלץ לצלם את המתחם שבו היא תמוקם. לאחר מכן צריך למדוד מידות של הרוחב והאורך. בשלב השלישי מודדים את הגובה של הפרגולה. במצב בו קיים קיר שהוא תומך, עליו תוכל גם להישען הפרגולה, רצוי למדוד את הגובה של הקיר גם כן. בשלב הבא מודדים את העומק של המתחם שבו הפרגולה תמוקם. בשלב האחרון נרשמות בדיוק רב כל המידות. ניתן להדפיס תמונות אילוסטרציה ופשוט להגיע לקחת את העץ (קיט, אורן, עץ דו שכבתי) שהכינו לכם מבעוד מועד, על פי הנתונים וכל המידות שמסרתם. העץ יהיה מוכן להרכבה עצמית ולא תהיו מחויבים להיעזר באנשי מקצוע כדי להתקין את הפרגולה אצלכם בחצר או בחלל המרפסת.

ליצור את הפרגולה המושלמת

חשוב לשים לב בכל בניית פרגולות לכל נושא העיצוב. עובי הקורות בכל פרגולה הוא שונה ואינו אחיד, גם הצורה בה הקורות משתלבות על הפרגולה. יחד עם זאת, פרגולות נבדלות בכל תרשים הסדקים שלהן. יש כאלה עם סדקים זעירים ויש עם סדקים הרבה יותר גסים. מאחר והפרגולה יכולה להיבנות מסוגי עץ שונים, טווח האפשרויות הוא גדול בכל הקשור לעיצוב. מומלץ שכל אדם שמעוניין לבנות את הפרגולה ידע גם מה אופי ההצללה שהוא זקוק לה האם היא מלאה או חלקית, כמה שעות ביום השמש יוקדת על הפרגולה והאם הגשם עשוי לחדור מבעד הפרגולה במידה ומעוניינים לשבת בימות החורף תחתיה. בסיכומו של דבר, בכל רכישה של פרגולה יש להתייחס גם לתקציב שברשותכם, יש פרגולות שהן יקרות ולא יתאימו לכל כיס, אך ניתן בהחלט למצוא פרגולות עמידות ודקורטיביות שהתחזוקה שלהן לא גבוהה והן גם במחיר סביר. המחיר יקבע לרוב בהתאם לגודל הפרגולה, לסגנון שלה וכמובן לסוג וטיב העץ ממנו היא עשויה.

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – שירותי גינון, פיתוח סיבבתי והקמת בריכות שחיה
https://www.pond.co.il/ טלפון: 050-7490049