יש כמה תחומים שבהם בטיחות היא עניין שבשגרה משום שהעבודה כל כך מסוכנת שהיא יכולה להסתיים בל שלב בתאונה מחרידה. יש בשנים האחרונות מודעות רבה בציבור לכך שיש יותר מדי תאונות שגובות חיי אדם. אין שנה שלא מסתיימת בכך שעשרות פועלים נפגעים וחלק נהרגים. זוהי סיבה מצוינת לשים לב לכך שהבטיחות היא הנושא החשוב ביותר במעלה כעת, ובלי זה אי אפשר גם לבנות כמו שצריך באף אתר בנייה.

 

מהו פיגום אירופאי ?

בטיחות בנייה מתייחסת לא רק לבטיחות הפועלים בעת העבודה ולכן מומלץ להתקין פיגום אירופאי תקני , כי אם גם לשימוש בחומרים ובשיטות בנייה שלא יסכנו חיי דיירים לאחר המסירה. כל בטיחות תלויה בבדיקת ליקויי בנייה שפירושם לא רק בעיית איכות בנייה, כי אם יש בהם השלכות קשות לעתיד. זה יכול להיות ליקוי בהנחת תשתיות חשמל ומים, זה יכול להיות באופן בניית הקירות שיהיו לא יציבים, וזה יכול להיות בעיות מבניות שלא מאפשרות תפקוד תקין ושמירה על בטיחות אש וכדומה.

בטיחות הבונים

בטיחות הפועלים הבונים היא הבטיחות הראשונה במעלה תוך כדי בנייה, והיא מובטחת על ידי תקני איכות ובטיחות בכל הציוד והחומרים שמשתמשים בהם. זה מצריך הכשרה של פועלים שלמדו לעבוד בגובה וקיבלו לכך הסמכה, וזה מחייב שימוש בפיגומים שונים שעומדים בתקנים מחמירים. התקנים מתייחסים הן לאיכות החומרים והמתכות שמהם עשויים מתקנים והן לאופן העיגון וההצבה היציבה שלהם. זאת כדי למנוע נפילות ותאונות.

חשיבותו של מדריך עבודה בגובה עידן בגובה

האדם שאמור להיות ממונה על זיהוי ליקויי בטיחות בכל אתר בנייה ולבצע הדרכות עבודה בגובה הוא מדריך לעבודה בגובה  הוא יועץ בטיחות שמוכשר ומוסמך לכך. יש רשימה ארוכה של קריטריונים שלפיהם חובה לעבוד. זה כולל ציוד ולבוש מיגון מתאים, כמו כפפות ומשקפי מגן, וזה עובר דרך עבודה עם חומרים תקניים שאינם גורמים לסכנת זיהום ובריאות, וזה מגיע לכדי בדיקת העיגון של כל המתקנים שעליהם עובדים הפועלים בגובה רב. חובה לבדוק אם הם עומדים בכך ולדווח לקבלן ולאדריכל.

בטיחות לפי חוק ותקנות

כל קבלן מחויב לפי חוק לשמור על בטיחות הפועלים באתר הבנייה וגם להימנע מליקויים שונים שיסכנו את חיי הדיירים. גם מפקח בנייה יכול לשים לב לכך ולדווח על הליקויים. הליקויים חייבים להיות מתוקנים כדי שהדירות לא יימסרו לדיירים כשהם עדיין לא מתוקנים, ובכך לסכן חיי אנשים. אנחנו שומעים מדי פעם על תלונות דיירים על קירות מתפוררים ועל נפילת אריחים, וזו רק דוגמה לליקויי בטיחות ובנייה שמסכנות חיים והיו חייבים להיות מתוקנים בזמן.

בניין בטוח לכולם

אף אחד אינו רוצה לגור בבניין שגבה חיים של פועלים משום שרוב הסיכויים הם שהוא גם סובל מליקויים נוספים בבנייה. שמירה על בטיחות בנייה היא היסוד של כל בנייה איכותית וטובה, ולכן חשוב מאוד להיעזר במפקחי בנייה וביועצי בטיחות לשם כך.