מבני תעשייה, מרכזים לוגיסטיים ומבני ציבור הם מקומות דינמיים הדורשים מעבר שוטף של אנשים, מכונות וסחורות בין אזורים פנימיים שונים, ובין השטחים הפנימיים לחיצוניים.

כלים

 

דלתות אוטומטיות מהוות פתרון אידיאלי למבנים אלו - באמצעות חיישנים לפתיחה אוטומטית הן מאפשרות מעבר מהיר ונוח יותר במעברים השונים, ובכך מגבירות את יעילות ומהירות העבודה. כמו כן בזכות היותן סגורות כברירת מחדל הן מאפשרות בידוד תרמי יעיל יותר ומסייעות לחסוך בהוצאות החשמל על מיזוג האוויר. דלתות שקופות גם יחסכו במקרים רבים מעלויות התאורה.

כדי להנות ממירב היתרונות של הדלתות האוטומטיות חשוב לבחור בקפידה את הדלת המתאימה ביותר לצרכים ולסביבת העבודה של העסק. לפניכם מספר דגשים חשובים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם באים לבחור דלתות אוטומטיות למפעלים ומבני תעשייה:

מטרת השימוש


על מנת לספק פתרון מושלם, ראשית יש להבין לעומק לצורך מה משמש המעבר ובין אילו אזורים הוא חוצץ.
דלת אוטומטית למעבר מלגזות לא בהכרח תהיה זהה לדלת למעבר אנשים מבחינת מאפייני הפתיחה שלה - בדלת למעבר אנשים נעדיף ברוב המקרים פתיחה רוחבית המאפשרת מעבר צר וגבוה במהירות הגבוהה ביותר, בעוד שבדלת למעבר מלגזות (או ציוד ממוכן אחר), נעדיף לרוב דלת גלילה, המאפשרת מיפתח רחב מהיר.


קיימות גם דלתות המותאמות מראש בצורה אופטימלית לשימושים תעשייתיים שונים - במפעלי מזון, לדוגמה, תיתכן דרישה לדלת אוטומטית בעלת בידוד מרבי החוצצת בין אזורים בעלי טמפרטורות שונות, למשל דלתות לחדרי קירור והקפאה. מפעלים אחרים ידרשו איטום ועמידה בפני אזורים בעלי תנאי לחץ שונים, או נוחות נקיון מקסימלית לשם להקפדה על סטריליות, למשל בחדרים נקיים או בחוות שרתים.
במיפתחים חיצוניים נעדיף במקרים רבים להציב דלתות ביטחון המסייעות להגנה מפני פריצה.
רק לאחר בירור מעמיק של הצרכים וסביבת העבודה ניתן להתאים את הדגם והמפרט העונים בצורה המיטבית על צרכי הלקוח.

עמידה בעומסים

יש לתת דגש מיוחד גם למידת העומס בו הדלת האוטומטית תעמוד. ככל שהדלת צריכה להסגר ולהיפתח לעתים קרובות יותר, כך המהירות הנדרשת תעלה וסביר להניח שתידרש דלת אוטומטית מהירה כדי לאפשר עמידה בעומסים ללא עיכוב התנועה. כמו כן לדלת אוטומטית בעלת תדירות שימוש גבוהה נעדיף לבחור דגם עמיד ככל הניתן, בעל כמות מחזורי פתיחה גבוהה.

התאמה למידות המיפתח וסביבתו

הדלת צריכה להתאים בצורה אופטימלית למידות המיפתח. קיימות כיום דלתות אוטומטיות המתאימות במיוחד למפתחים גדולים כגון דלתות האנגרים, כמו גם דלתות חסכוניות המתאימות למעברים קטנים. גם מאפייני החלל בו נמצאת הדלת משפיע על בחירת הדגם. כך למשל בחלל קטן נעדיף לרוב דלת בעלת מנגנון נגללל החוסך במקום.

רמת השירות

בדומה למעליות, גם לדלתות האוטומטיות נדרשת תחזוקה שוטפת כדי להבטיח את יעילותן ובטיחותן. לכן חשוב מאוד לבדוק כבר במעמד הרכישה מהן תוכניות השירות התחזוקה הניתנים לאורך זמן.

גורם נוסף שחשוב לבדוק הוא מהירות השירות במקרה של תקלה. תקלה בדלת אוטומטית יכולה לגרום לעיכובים משמעותיים בעבודה השוטפת, עד לכדי השבתה מוחלטת של הפעילות. לכן חשוב לוודא מהי המהירות בה החברה מתחייבת להגיע מרגע פתיחת התקלה והאם היא  מצוידת במעבדות שירות ניידות למתן מענה מהיר לכל תקלה.