נקלעתם לחובות עם הבנק? ההתחייבויות לוחצות עליכם? זה הזמן לפנות לעורך דין שיוציא אתכם מהבוץ. הסדר חובות לבנקים הינו פעולה משפטית בה נחתם הסכם משפטי שמטרתו להסדיר יתרה של חוב קיים, על ידי שיפור תנאי ההלוואה הקיימת. שיפור התנאים בעצם יסייע לחייב להחזיר את יתרת החוב ולהקטין אותה, כשהמטרה הסופית היא כמובן לבטל אותה לחלוטין. במצבים אחרים בהם לבנק יש אינטרס לעשות זאת, הוא אפילו יקטין את החוב מיוזמתו ואולי ימחק אותו!

 

הסדר חובות לבנקים – איך זה עובד?

הליך הסדר חובות לבנקים הינו תלוי סיטואציה:

סיטואציה אפשרית ראשונה – במקרים בהם אדם מעוניין להסדיר חוב מול הבנק ועדיין אין לו החזרים בחשבון שלו, יתבצע ההסדר באופן ישיר מול הבנק. בסיטואציה זו אין כל צורך בהתערבות משפטית מלבד הסכם ההלוואה שמונפק על ידי הבנק. כדי להגיע להבנות מדויקות יש להיות שקופים מול הבנק, להציג את מצבנו הכלכלי הנוכחי והיכולת התזרימית שלנו. בהתאם לכך הבנק יפעיל שיקול דעת בנוגע לשאלה האם כדאי להגיע איתנו בכלל להסדרים כאלה ואחרים. הבנק ישקול לחיוב כאשר פלוני יוכיח בפניו וודאות מלאה למצבו הכלכלי, וייקח אחריות במידה והמצב מחמיר. סיטואציה אפשרית שניה – במקרים בהם יש להסדיר חוב מול הבנק כשיש כבר התראות על חריגה, צ'קים שחוזרים, פיגורים בהלוואות וכאבי ראש אחרים. בשתי הסיטואציות אגב, ניתן להתנהל מול הסניף הפרטי שלכם. אלא שבסיטואציה שבה אנו עוסקים כעת, עמדת הכוח הרבה יותר פחותה. התנאים יהיו מאוד בעייתיים ולחוצים, והבנק יעשה כל שביכולתו כדי להימנע מלהקל עלינו.

האם לבנק יש אינטרס שנסדיר את חובותינו?

התשובה היא כן. ויותר מכך, האינטרס של הבנק הוא אדיר! הבנקים לא אוהבים חובות פתוחים ולא מעוניינים להתעסק בכאלו – הם עול עבורם. כשהבנק מאשר הלוואה שאינה משולמת, הוא מפסיד כסף. הסדר חובות לבנקים מבטיח לבנק שבסופו של דבר יקבל לידיו סכום כלשהו. במידה וקיימת יתרה, הבנק ידווח עליה כחוב אבוד. מה זאת אומרת? חוב אבוד הינו חוב שהבנק וויתר עליו בתהליך הסדר חובות לבנקים מול אדם פרטי או חברה.

לנושא זה אפשר להקדיש מאמר משל עצמו, אבל אנחנו כאן כדי לעזור לכם לטפל בחובות שלכם! בדרך הטובה ביותר לעמוד מול הבנקים (ומערכת המשפט במקרים מסוימים) היא לפנות לעורך דין מומחה בתחום. לאחר שתציגו בפניו את העניין ותפרשו בפניו בשקיפות מלאה את מצבכם הכלכלי ומצב ההלוואה, תוכלו לצאת ביחד לדרך! עורך דין המתמחה בעניינים שמול הבנקים, בדרך כלל גם יוכל להעניק לכם שירות בנושא נש"מ – נותן שירותי מטבע בהעברות כספים מחו"ל, ובנושאים נוספים. לכן, מומלץ שלא לוותר על סיוע מקצועי ולהבטיח לעצמכם את ההקלה לה אתם כל כך זקוקים, בעיקר כשמדובר בכסף שלכם.