הקפדה על בטיחות יכולה למנוע אסון

בין אם מדובר על תאונות דרכים, תאונות עבודה, או נזקים ואסונות מבניים, אין ספק שלישראל יש עוד הרבה לאן להתקדם בתחום השמירה על הבטיחות. רוב האנשים מחשיבים את תחום הבטיחות כנטל, כאוסף חוקים שחוקקה המדינה כדי שתוכל לגבות קנסות, ולכן אינם מתאמצים לשמור עלייה בעצמם. למעשה, שמירה על הבטיחות, בייחוד עבור בעלי עסקים, יכולה להיות ההבדל בין עסק פורח לכושל. שמירה על בטיחות באש היא חלק חשוב מהבטיחות הכללית של העסק. היא מצמצמת משמעותית נזקים פוטנציאליים, שומרת על חיי אדם, ומשדרת לעובדים שאכפת לכם מהם ומבריאותם.

כלים

 

מהן המערכות המרכזיות שיש להתקין לכיבוי וגילוי אש?

הקפדה על בטיחות בנושא השריפות היא מרובת שכבות. עליכם להגדיר צוות ייעודי, להעביר הנחיות לכל אנשי הבית או המשרד בנוגע לפעולות הנדרשות, ולהתקין מערכות כיבוי אש כמו גם מערכות גילוי אש להתרעה מוקדמת. המערכות המרכזיות שיש לשקול להתקין לשם שיפור הבטיחות כוללות בין השאר:

מערכות גילוי אש: התקנת מערכות גילוי אש נועדו לספק לכם התרעה מוקדמת על התפתחות השריפה, לטפל בה כשהיא עוד מצומצמת ובמידת הצורך להזעיק עזרה. מערכות גילוי אש כוללות גלאי עשן, כמו גם מערכות לזיהוי שינויים בטמפרטורה. מערכות מתקדמות יותר יכולות אפילו לזהות את ההרכב הכימי של האוויר כדי לזהות שריפה. מערכות עשן ואש מתקדמות, יכולות לאפשר פיקוח רב מוקדי ותקשורת בין הגלאים השונים, שיאפשר הבנה מלאה יותר של המצב. הסינרגיזם בין הגלאים יאפשר זיהוי של אותות חלשים יותר כשריפה, במידה ויגיעו עם אותות דומים מגלאים סמוכים. מערכות כיבוי אש: מערכות כיבוי אש כוללות לרוב מערך של ספרינקלרים שניתן להפעיל באופן ידני או אוטומטי. הספרינקלרים יתחילו הזרמה של זרנוקי מים מהתקרה מטה אל הלהבות. בנוסף, בדיקת ספרינקלרים וציוד כיבוי אש כמו בלוני קצף יכול לסייע לטיפול בשריפות מצומצמות במיוחד, ולמנוע נזק נוסף.

נסו לשלב מערכות שונות להגנה מלאה יותר

כאשר מנסים להתקין אמצעי בטיחות נגד שריפות, חשוב מאוד לחשוב על שילוב מערכות. לכל מערכת לגילוי או לכיבוי אש, חסרונות ויתרונות משלה. לעיתים, אם הבניין מצויד במערכת מסוג ספציפי, החסרונות הייחודיים לה עשויים להיות פתח לאסון. נסו לשלב מערכות שונות, כך שהיתרונות והחסרונות שלהן יתקזזו, ותקבלו מערך הגנה שלם ומלא יותר. שילוב של מערכת גילוי אש ממספר סוגים, כולל גלאי עשן וחיישני טמפרטורה, יגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם לזהות את השריפה במהירות. ישנן מערכות כיבוי אש הפועלות בצורה צמודה עם מערכות הגילוי, כמו ספרינקלרים המופעלים ישירות לאחר גילוי העשן. היתרונות של מערכות כאלה הם שהיא מסוגלת לפעול גם אם אין אף אחד באותו זמן בנכס, ושהיא מאפשרת תפעול יעיל של האירוע, בלי שצריך לסמוך על הכישורים וההכשרה של האדם הנמצא בזירה.

לשירותי גילוי אש ועשן בקרו באתר מיגון אלקטרוניקה https://www.migun-security.co.il/