מאזדה 3 הפכה לאחד הרכבים האהובים יותר בארץ. מדובר ברכב חזק המתאים ליחידים, זוגות צעירים וגם משפחות. אך למרות יתרונותיה, ישנו רכיב אחד שהופך לעקב אכילס של כל רכב – המצבר. אפילו רכב חדיש ואיכותי כמו מאזדה 3 אינו יכול להימנע מתקלות במצבר. החלפת מצבר למאזדה 3 צריכה להיעשות על ידי חשמלאים מקצועיים אשר יודעים להתאים את המצבר הנכון לרכב.

כלים

 איזה סוג מצבר מתאים לרכב מסוג מאזדה 3?

על מנת לבחור את המצבר הטוב ביותר לרכב שלכם, אחד הפרמטרים החשובים שיש לבדוק הוא הסוג הנכון של המצבר. רכבי מאזדה 3 מגיעים בדרך כלל בשני דגמים: מאזדה בעלת מנוע של 2 ליטרים ומאזדה שיש לה מנוע של 1.5 ליטרים. לרכבים מסוג זה מתאים מצבר של 60 או 65 אמפר.

מעבר לסוג המצבר, ישנם דברים נוספים שחשוב לבחון כאשר אתם בוחרים את המצבר שלכם. ראשית, כדאי לבחור חברה איכותית שתספק לכם מצבר עמיד המתאים לאקלים הישראלי החם. מצברי ג'ל אמנם נחשבים לעמידים יותר ממצברי חומצה, אך הם לא מתאימים לכל הרכבים, דוגמת מאזדה 3. מנגד, מצברים המבוססים על חומצה ומים עמידים למדיי וישרתו אתכם נאמנה במשך 4 שנים. הדבר השני שכדאי לברר הוא תקופת האחריות החלה על המצבר. אם אתם קונים מצבר במקום מוכר, תוכלו ליהנות מאחריות מלאה. כך שיהיה לכם למי לפנות במקרה של פגיעה במצבר או תקלה.

מתי חשוב להחליף מצבר לרכב?

ללא מצבר תקין, הרכב שלכם לא יתניע כמו שצריך ולא תוכלו לנסוע ברחבי כבישי ישראל. אלה כמה מקרים שבהם תידרשו להחליף מצבר:

כשהרכב מעורב בתאונה – אם הרכב שלכם היה מעורב בתאונה, הוא ספג טלטלה חזקה. במקרה זה, ייתכן שהמצבר נותק ממקום העגינה שלו ונפגע. חשוב לפנות לחשמלאי רכב לבדיקה מקצועית.שמתם לב שהחשמל ברכב אינו תקין – מתקשים לשמוע את צלילי הרדיו? המזגן אינו תקין? או שאולי אורות לוח המחוונים עמומים? במקרה זה, ייתכן שיש בעיה בחיבור המצבר אל החשמל או תקלה במצבר עצמו.אתם מתקשים להתניע את הרכב – נאלצים "להילחם" ברכב כדי להתניע אותו בכל פעם מחדש? ייתכן שמצבר תקול הוא הגורם לכך. חשוב לפנות לגורם מקצועי לטיפול בבעיה, לפני שלא תצליחו להתניע את הרכב כלל.תפוגת המצבר מתקרבת לסיומה – מצבר על בסיס חומצה ומים, האופייני לרכב כמו מאזדה 3, יכול לשמש אתכם לתקופה של 3 או 4 שנים. בתום תקופה זו, האחריות עליו פגה ויש צורך להחליף אותו.אתם מבחינים בפגמים חיצוניים על גבי המצבר – אם פתחתם את החלק הקדמי של הרכב והבחנתם בסדקים על גבי קופסת המצבר או בכבלים שיוצאים החוצה, ייתכן שהמצבר שלכם ספג פגיעה חזקה ויש צורך להחליפו.

כמה עולה להחליף מצבר?

מחירו של הרכב תלוי בסוג המצבר ובקיבולת שלו. לדוגמה, מחירו של מצבר למאזדה 3 יכול לעלות בין 370 ל-430 שקלים. כמובן, אם מדובר במצבר איכותי שנבדק על ידי חשמלאים, הוא שווה בהחלט את הכסף.

מחליפים מצבר בחברה טובה

המצבר שלכם שבק חיים? אין צורך להתייאש. בחברת לירון מצברים תקבלו שירות החלפת מצבר עד הבית. כבר לא צריך להזמין גרר או להמתין שעות בתור למוסך. צוות חשמלאי רכב מקצועי יביא לכם את המצבר והרכב שלכם יתעורר לחיים. בחברה מציעים לכם שירות מקצועי, יחס אישי, שקיפות מלאה כלפי הלקוח ומגוון רחב של מצברים איכותיים לבחירתכם: שנפ, וולטה, ורטה, בטארט אפ, מוטרלו או בוש. היכנסו ל- bestmatsberim.com כדי לקבל מידע נוסף.