זוגיות היא אחת המתנות שניתנו לנו בני האדם, אבל היא טומנת בחובה לא מעט אתגרים כדי להצליח ולקיים אותה. היום בעידן המודרני עוד יותר קשה להחזיק זוגיות, ואחוזי הגירושין ההולכים ועולים לצערנו יכולים להעיד על כך.

 

גברים ונשים שונים כמעט בכל דבר ובשביל שהזוגיות תישמר צריך לעשות לא מעט עבודה. אבל יש בעיות שמצריכות התייחסות, בעיות שדורשות לפעמים ייעוץ או טיפול, וזוגות שהזוגיות חשובה להם אכן עושים משהו ופעמים רבות גם פותרים את הבעיות שלהם.

מרכיב חשוב מאוד בזוגיות היא האינטימיות בין בני הזוג. היא צריכה להיות טובה ומספקת ואם היא לא כזו, זה מתכון להרס הזוגיות, ואחת מהבעיות שגורמות לכך, בעיה ששייכת לגברים בלבד היא בעיית שפיכה מהירה. אך מה זה אומר שפיכה מהירה? מהם הגורמים לבעיה ואיך אפשר לטפל בה או לפחות למתן אותה? הנה כמה דברים שחשוב לדעת.

מהי שפיכה מהירה?

האינטימיות בין בני זוג אמורה להימשך זמן מה, לפחות כמה דקות ובשאיפה ליותר מזה. בני האדם בניגוד לבעלי חיים לא מקיימים יחסי מין רק בשביל להתרבות, אלא גם בשביל ההנאה ואם זו מסתיימת מהר אצל הגבר, בת הזוג תישאר מתוסכלת. שפיכה מהירה בספרות המקצועית יכולה להגיע בשתי צורות. האחת, שהגבר מגיע לשפיכה מוקדם מהרצוי לו ולבת זוגו, והשנייה, שפיכה בתוך פחות מדקה.

הנתונים מראים שלא מדובר על בעיה נדירה בכלל, וכיום קרוב ל-40% מהגברים מדווחים על הבעיה הזו. אך מהם הגורמים לה?

הגורמים לשפיכה מהירה

יש שלל גורמים שנחקרו וכל אחד מהם עשוי להיות הסיבה לשפיכה מהירה.

טראומת עבר – טראומת עבר ובעיקר טראומה מינית כמו אונס, הטרדה, גילוי עריות וכדומה יכולים להיות גורם לשפיכה מהירה אצל גבר. סיבה רגשית – סיבה רגשית היא חרדה או חוסר ביטחון אצל הגבר כמו גם חוסר ניסיון שמוביל אותו לחרדה, ובכלל, הדימוי העצמי של הגבר שנכנס לתוך הסיטואציה עשוי להשפיע עליו עמוקות. עבר מיני – עבר מיני כזה שדרש יחסי מין מהירים (בתקופת הנערות או בכל סיטואציה אחרת בה היה חוסר במקום ליחסי מין) יכול לגרום למוח להתרגל לשפיכה מהירה. סיבה פיזית – יש גברים שיש להם עודף עצבים באיבר המין מה שאומר שהגירוי אצלם הוא הרבה יותר חזק מאשר אצל אחרים. תורשתיות – כן, גם בבעיה הזו התורשתיות משחקת תפקיד משמעותי.

איך מתגברים על הבעיה?

אם מדובר על גורם נפשי כמו לחץ וחרדה, יש טיפולים פסיכולוגיים שיכולים לסייע לאורך זמן ולהפחית את עוצמת הבעיה. גבר שסובל מחרדת ביצוע או מי שסוחב איתו טראומות מהעבר, כדאי שיתמקד באלו ולאחר זמן מה הוא עשוי להתגבר על הבעיה.

אך במקרים רבים ניתן להתגבר על הבעיה גם באמצעים פיזיים, אמצעים אשר מפחיתים את הגירוי המיני ובכך משהים את השפיכה. כך לדוגמא תרופות נוגדות דיכאון נמצאו כמשהות שפיכה ולפעמים הרופא ייתן מרשם אליהן, שימוש בקונדום יכול גם הוא להפחית משמעותית את הגירוי המיני ובכך להשהות את השפיכה לזמן הרצוי, יש משחות שמאלחשות את ראש הפין ובכך מפחיתות את הגירוי המיני, ויש תרגילים וטיפולים אלטרנטיביים שמסייעים

לא לוותר על הזוגיות!

גם אם נראה שהמצב מורכב אסור לוותר על הזוגיות. היום גם בעיות באינטימיות אפשר לפתור, וכל מה שצריך זו נכונות של שני הצדדים.

אם אתם רוצים לדעת יותר על פתרון בעיות בין גבר לאישה, בעיות אינטימיות ואחרות הגעתם אל המקום הנכון. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע לכם!