העור הוא הראשון לסבול משינויים במזג האוויר. אז מה עושים כדי לשמור עליו וכיצד מונעים מהחימום לייבש לנו את עור הפנים? הנה כל הטיפים לחורף הקרוב

 

החורף בישראל מתחיל מאוחר ונגמר מוקדם, אבל זה לא אומר שההשפעה שלו על עור הפנים מוגבלת. בפועל, דווקא השינויים הדרמטיים הללו בין תנאי מזג האוויר של החורף והקיץ הם אלו שמשאירים את הרשמים הבולטים ביותר על העור. בנוסף, בחורף אנחנו נוטים לעבור לעיתים קרובות בין חום לקור וגם היובש מהמזגנים לא ממש תורם.

אז מה עושים? הנה 5 טיפים לשמירה על עור הפנים בכלל ובחורף בפרט:

שמני אמבט ותחליבי לחות

מומלץ להשתמש לכל אורך החורף בשמני אמבט ותחליבי לחות. התפקיד של מוצרי טיפוח והזנה מן הסוג הזה הוא להעניק לעור את הלחות שחסרה לו, אך הם גם אחראיים על יצירת שכבת הגנה לעור. זה אומר שלאחר כמה ימים רצופים של שימוש בשמני אמבט ותחליבי לחות, עור הפנים שלכם כבר יפסיק לספוג את פגעי מזג האוויר.

מקדם הגנה

הטעות הנפוצה היא לוותר על השימוש במקדם הגנה לאורך החורף, כי לכאורה הקיץ נגמר וכבר אין שמש שמזיקה לעור הפנים. בפועל, רצוי מאוד למרוח על עור הפנים מקדמי הגנה גם בחורף ולוודא שיש בהם את שכבת ההגנה הרצויה. אם לא בטוחים לגבי איזה מקדם הגנה יהיה האפקטיבי ביותר לעור הפנים, אפשר להתייעץ עם רופא המשפחה או אנשי מקצוע.

ג'ל אלוורה

ג'ל אלוורה מסוגל להחזיר לעור הפנים את הלחות הטבעית שלו. הג'ל עצמו מבוסס על חומרים טבעיים שמתאימים לעור יבש או שומני והוא גם מומלץ עבור גברים ונשים בגילאים שונים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין צורך ברקע קודם על מנת להתחיל למרוח קרם אלוורה ואפשר אחרי החורף להמשיך להשתמש בו גם בקיץ.

סרום

סרום אחראי על הזנה לפנים ועל אספקת מגוון ויטמינים חיוניים ומרגיעים לעור. היתרון של הסרום בא לידי ביטוי בצורת הספיגה שלו אל תוך השכבות העמוקות של העור ואפשר להשיג אותו בהתאם לעור רגיל, לעור מעורב או כבסיס לקרם לטיפוח עור יבש. כמו כן, סרומים מומלצים להזנה אינטנסיבית של העור בחורף כי הם מכילים ריכוזים גבוהים של נוגדי חמצון ופפטידים.

הרגלי טיפוח

עד כה דיברנו על מוצרי הטיפוח שעוזרים לעור לעבור את החורף בשלום, אבל מה אתנו? כידוע, להרגלי הטיפוח שלנו יש השפעה על איך שהעור נראה. לכן ההמלצה היא להימנע מרחצה תכופה מדי כדי לאפשר לעור לשמור על הלחות הטבעית שלו, לנגב את העור בטפיחות עדינות ולא בצורה חזקה ולהשתמש גם בסבונים עדינים. אם תוסיפו 10-15 כוסות מים ביום, תקבלו מתכון לחורף חם ובריא.