רבות נכתב על חשיבותו של החיוך בחייו של האדם. שלל משפטים ואימרות כמו "חיוך אחד שווה אלף מילים" או "חיוך יפה לבריאות", ועוד כהנה וכהנה, מלווים את חיינו מזה שנים, ידועים נאמרים ונכתבים שוב ושוב, גם כסטטוסים בפייסבוק. עם זאת, לא כל אחד יכול לחייך בפה מלא ובשיניים מבהיקות ויפות, זאת אע"פ שמאוד היינו רוצים בכך.

שיטת All on 4
שיטת All on 4

בהרבה מקרים הסיבה לאי היכולת לחייך היא נראותן של השיניים. אנו נחשפים מדי יום לחשיבות שמירת הפה והשיניים, והסברים אודות מגוון דרכים להיגיינת פה מושלמת, הלבנה, וניקוי אבנית, ועדיין, מספר גורמים (בהם שינויים הורמונליים, גנטיקה סטרס תמידי ועוד) עלולים להיות אלה שיגרמו גינגיביטיס (Gingivitis), פריודונטיטיס (Periodontitis) וסיבות נוספות שגורמות לאובדן השיניים, מה שיגרום למבוכה בעת החיוך.


התפתחותה של שיטת השתלת השיניים All on 4

עד לפני כמה שנים, התפישה הטיפולית הדנטלית גרסה כי השתלת השיניים בשיטת שתל בודד עבור כל כתר חייבת להתבצע במספר שלבים, וזאת בכדי לאפשר למטופל להתאושש מטראומות שונות העלולות להיגרם בכל אחד משלבי ההשתלה: עקירתה של השן, קיבוע השתל הדנטלי תחת השן, שיקום הפה והתאמת הכתר. משך הזמן שחלף מרגע שהשן נעקרה ועד לזמן שבו המטופל קיבל את השן הסופית היה די ארוך, והשפיע על איכות חייו של המטופל כולל יכולתו לדבר, לחייך ומעל הכל, ללעוס כהלכה את מזונו. אולם, בשנים האחרונות התפתחה גישה שונה לחלוטין, טכניקת ההעמסה המיידית, ועליה מבוססות השתלות שיניים בשיטת All on 4


טכניקת ההעמסה המידית

תפישה חדשנית זו, שמקורה הוא בכלל מתחום האורתופדיה, מבוססת על תוצאות מחקרים שהראו כי קיצור ההליך הכירורגי וצמצום מספר הפרוצדורות הכירורגיות המבוצעות במהלכו, מקטין את הטראומה שנגרמת לגוף, ואף מצמצמת את סיכון הסיבוכים והזיהומים. טכניקת ההעמסה המידית על גבי שתלים היא זו אשר מאפשרת לבצע את כל שלבי התהליך, תוך עיגונם של מס' שתלים דנטליים לכל חיבור ולסת הגשר עליו ממוקמים כתרי השיניים החדשות. כל ההליכים האלה מתבצעים בטיפול בודד ותוך מספר שעות מועט. על אף העובדה שהשיטה ידועה בשם זה, קיימים מקרים בהם נתוניו האישיים של מטופל דורשים מספר גדול יותר של שתלים (חמישה עד שמונה) וזאת בכדי לעגן את גשר השיניים בצורה היעילה וטובה ביותר אל עצם הלסת. אומנם מספר השתלים משתנה, אך העיקרון נשאר זהה, גם במקרים אלו.


יתרונות השיטה

לאחר הטיפול הנ"ל (שמשמעותית יותר קצר מטיפולי העבר) המטופל נהנה משיניים חדשות, בשיטה שאחוזי ההצלחה שלה הם 97% הצלחה ובמחיר זול הרבה יותר מזה שהיה משלם אם השיניים היו מושתלות בשיטה המסורתית והישנה של שתל בודד לכל כתר.
אל היתרונות המובנים של השיטה, מתווספים עוד יתרונות, היות ושיטה זו מציעה פתרון למטופלים הסובלים מחוסר עצם בלסת וגם לחולים במחלות כרוניות שונות (כמו כולסטרול או סוכרת) שבעבר השתלת שיניים הייתה עוברם רק בגדר חלום שלא ניתן לממש.