צינורות מים הן בבתים פרטיים והן במבנים תעשייתיים, נוטים להיסתם מדי פעם בפעם. לעיתים ישנן סתימות שטחיות אשר כל אדם יכול לפתוח באופן עצמאי, אך לעיתים הסתימות קשות ובלתי אפשרי לפתוח אותן באופן עצמאי. פתיחת סתימות קשות בצינורות הבית זוהי עבודה הרלוונטית עבור אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחומו. חשוב מאוד לדעת שסתימות אשר לא מטופלות בזמן עלולות לגרום להצפה של מים או במקרה גרוע יותר, מי ביוב. על כן, מיד כאשר מזהים סתימה שבלתי ניתן להתמודד עימה באופן עצמאי, חשוב לפנות לאינסטלטור אשר זמין באופן מידי.

כלים

 

סוגי סתימות

כאשר מדובר על סתימות, ניתן לחלק אותן לשתי קבוצות עיקריות: סתימות בביוב וסתימות בצנרת המים. מדובר בסוגים שונים של סתימות אשר דרך הטיפול בכל אחד מהן שונה. סתימה אשר נוצרת בצנרת המים הנקיים, עלולה להיווצר בשל כניסה של חול לצנרת או הצטברות של חלודה בצינורות עצמם. מדובר על סתימות אשר אופייניות בעיקר לצנרת ישנה. כאשר מדובר בסתימות אשר מתחוללות בשל צנרת ישנה, הרי שמתן מענה ספציפי למקור הסתימה איננו יועיל במקרה שכזה, אלא, יש צורך להחליף את הצנרת הישנה בצנרת חדשה ואיכותית. למלאכת החלפת צנרת יש צורך לבחור באינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום. סתימות הביוב אשר מהוות את הסוג השני של הסתימות, הן סתימות נפוצות יותר אשר לעיתים כל אדם יכול לפתוח אותן באופן עצמאי על ידי פותח סתימות ביתי. אולם, כאמור, חשוב מאוד לזכור שישנן סתימות ביוב מורכבות לעיתים, אשר דורשות הרבה מעבר לפותח סתימות ביתי. עבור פתיחת סתימות ביוב מורכבות יש צורך לבחור באינסטלטור מקצועי ומומחה בתחום.

סתימות נפוצות

הסתימות הנפוצות ביותר בבית פרטי הן סתימות בכיור וסתימות בחדר האמבטיה. בכיור יש מסננת אשר אמורה למנוע מלכלוך גדול לסתום את המעבר. אולם, לעיתים קרובות למרות המסננת, מצטבר לכלוך בצינורות ובשל כך נגרמת סתימה בכיור. סתימה בכיור גורמת לכך שהמים אשר משתמשים בהם בכיור אינם יורדים. אין ספק שכאשר המים בכיור אינם יורדים בשל סתימה, מדובר בדבר אשר יכול להשבית את שגרת החיים התקינה בבית. לכן, יש צורך בשירותיו של אינסטלטור מקצועי ומומחה מיד כאשר ישנה סתימה בכיור. כאשר מדובר על סתימה בשירותים ובאמבטיה, מדובר לרוב על סתימה בשל השלכת חומרים שאינם מומסים במים לצנרת הביוב. חומרים אלו חוסמים את המעבר וגורמים למי השירותים לעלות על גדותם. במקרה שכזה ניתן להשתמש בפומפה בכדי לפתוח את הסתימה על ידי שאיבת הגורם המפריע. קיים מכשיר פותח סתימות מעין אלה נוסף אשר הוא מעין מוט ברזל המחובר אל קפיץ. את הקפיץ ניתן להכניס לצנרת וכך להעביר הלאה את הפסולת אשר מהווה גורם מפריע למעבר המים. במידה ובלתי ניתן לפתוח את הסתימה באופן עצמאי ובאמצעות הכלים העומדים לרשותו של כל אדם, כדאי להזמין אינסטלטור בעל ידע מקצועי רחב היקף וכלי עבודה משוכללים ומתקדמים לצורך פתיחת סתימות בשירותים ובאמבטיה.

כיצד בוחרים אינסטלטור עבור פתיחת סתימות

אם יש בביתכם סתימה כלשהי שאינכם מצליחים לפתוח באופן עצמאי, זה הזמן לפנות לשירותיו של אינסטלטור מקצועי. על מנת לבחור באינסטלטור הטוב ביותר עבור פתיחת סתימות, חשוב וכדאי לקבל המלצות אודות אינסטלטורים באזורכם וכן, לקרוא אודותם בטרם בוחרים בהם. חשוב להקפיד לבחור באינסטלטור אמין, אשר יתקן את הסתימה בצורה הטובה ביותר וידרוש מחיר הוגן ורלוונטי על שירותיו. כמו כן, חשוב לבחור באינסטלטור זמין, אשר יגיע אליכם תוך זמן קצר בכל שעה שבה תזדקקו לשירותיו.