כשליש מהזוגות הנשואים בישראל יתגרשו בשלב זה או אחר. סטטיסטיקה זו עגומה למדי אך היא חלק מהמציאות. קשיים כלכליים, שינויים באורחות החיים, חילוקי דעות שלא ניתן לגשר עליהם וסדקים המתגלעים באמון ההדדי בזוגיות מביאים זוגות רבים להחליט "לפרק את החבילה". הדבר לגמרי יכול להיות לטובה ולאפשר לכל אחד מן הצדדים להתחיל דרך חדשה ומיטיבה. לכן, כדאי גם את הפרידה לעשות בנועם ובתבונה, על מנת לסיים הכול בצורה יפה ומאפשרת צמיחה. אלו כמה עקרונות שחשוב לזכור כשמחליטים לצאת לדרכים נפרדות.

 

לשתף את הילדים בתהליך

אחרי הכול, פעמים רבות מעורבים בהליך הגירושין גם ילדים ולהם יש שני הורים, ללא שום קשר לדרך בה בחרתם אתם לחיות זו עם זה. לכן חשוב שהתהליך ייעשה בצורה מכובדת ומאופקת, ללא התפרצויות אמוציונאליות, התנכלויות וטינה שהילדים בהחלט מרגישים בהן ועשויים לחוות אותן בצורה מאוד לא פשוטה. גם גירושים ניתן לעשות בצורה עניינית ומכבדת. נסו לראות זאת כמאמץ המשותף האחרון שלכם כזוג, לערב את הילדים, לנהל עמם דיאלוג ולתווך עבורם את השינוי הדרסטי שמתרחש במשפחה. עודדו אותם לשתף ולהביע את רגשותיהם בנושא וספקו להם את המענה הדרוש.

נסחו הסכם גירושין מסודר

על ידי פניה לעורך דין גירושין או למגשר, ניתן לנהל משא ומתן רגוע ומכבד על אופן הגירושין, חלוקת הרכוש, המשמורת וכל שאר הסידורים הפרקטיים הכרוכים בגירושין. גורמים מקצועיים יסייעו לכם להגיע לפתרון המפיק את מירב התועלת מבלי להתנצח ולהפעיל כוח. הסכם גירושין חתום יחסוך בירוקרטיה וסיבוכים רבים מול הרבנות. בנוסף, הדבר יחסוך זמן, כסף מתח רב ואת כל הלחץ והתסכול הרגשי שמאבק משפטי ארוך ומר יכול לגרום לילדים.

הישרו מבט אל העתיד

בסופו של דבר, תהליך הגירושין עשוי להיות מאוד חיובי בטווח הארוך. המריבות, המתחים ותחושת הייאוש שמלווה קשר שאינו מפרה ואינו מצמיח מחלחלת בסופו של דבר אל כל בני המשפחה ועל האווירה הכוללת בבית. לכן, חשוב לזכור שגירושין הם אינם הסוף, אלא רק ההתחלה. כאשר ההורים ממצים את עצמים וחשים מימוש ואושר, אנו מעבירים גם לילדינו את המסר שיש לנו את הכוח לקבוע עבור עצמנו את החיים שיפרו אותנו. לכן, חשוב לפעול בתוך כל התהליך עם מבט ארוך טווח לכיוון העתיד ולא להיצמד לתחושות שאנו חווים כעת. יהודה עמיחי אמר כי במקום בו אנו צודקים לא יצמחו לעולם פרחים באביב. ואכן שמירת טינה, מאבקים משפטיים ארוכים ו"עשיית דווקא" הדדית אינה מאפשרת להתחיל בחיים חדשים. הבנות הדדיות, הסכם מכבד ושיתוף פעולה בכל התהליך תבטיח לא רק תהליך נעים יותר, אלא תאפשר לבני הזוג להיכנס אל החיים העצמאיים החדשים ברוח מיטיבה, מאפשרת צמיחה ומתוך ראייה הדדית של האחר כבעל זכות להיות מאושר ומסופק.