מהי ביקורת מבנים? מתי נדרשת ביקורת כזאת? מי מבצע את הביקורת? אם אתם נמצאים בתהליך של קניית דירה חדשה מקבלן או קניית דירה יד שניה, אם נתקלתם במונח בשיחות שלכם עם אנשי מקצוע וזה נראה לכם עניין מספיק חשוב בכדי שתבינו מה הוא אומר אבל אתם לא ממש מבינים מה הוא אומר, אנחנו פה כדי להסביר.

כלים

 

מהי ביקורת מבנים?

נניח שאתם נכנסים לסופרמרקט וממלאים את עגלת הסופר בכל טוב. אתם מגיעים הביתה ומגלים ששקית הקמח הייתה קרועה ונכנס אליה לכלוך. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגיע חזרה לחנות והקמח יוחלף לכם בו במקום. דברים אלה נכונים לרוב המוצרים שאנחנו קונים במהלך חיינו, החל מקילו סוכר ועד שואב אבק, טלוויזיה, מחשב, טלפון נייד ואפילו פינת ישיבה לבית. כשמדובר במבנה, בבית, בנכס נדל"ן, הסיפור שונה לגמרי. אם אחרי שקניתם בית חדש או יד שנייה תגלו לפתע ליקויים שונים שלא הייתם מודעים להם קודם לכן, תצטרכו להתמודד עם הליקויים האלה בעצמכם ועל חשבונכם, ובכל מקרה אף אחד לא יחליף לכם את הבית.

ביקורת מבנים הוא שירות שמיועד למנוע בדיוק את המצב הזה. את הביקורת מבצעים אנשי מקצוע בתחום הנדסת הבניין אנו ממליצים לפנות לחברה המתמחה בביקורת מבנים כמו הדר בדק , בדרך כלל במסגרת צוות שכולל מהנדס או הנדסאי בניין ושמאי נדל"ן שפועלים יחד ועורכים את הביקורת. במסגרת הביקורת, נבדק המבנה בצורה יסודית וסביב שורה של היבטים לרבות אסתטיקה, הנדסה, פונקציונליות ועמידה בכללי הרגולציה. המטרה היא לזהות במסגרת הביקורת, את כל הליקויים הקיימים במבנה ולהפיק דו"ח שמפרט את אותם ליקויים באופן רשמי.

לפרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות לחברת הדר בדק המתמחה בביצוע ביקורות מבנים בבתים פרטיים ובבניינים משותפים לאתר החברה https://ibedek.co.il/       הדר בדק

כיצד ניתן לנצל את הביקורת לטובתכם?

עצם עריכת הביקורת ועצם הכנת הדו"ח לא יוסיפו לכם כל ערך אם לא תדעו למנף אותן בצורה נכונה. בהיבט זה, תוכלו ליהנות ממספר הגנות הניתנות לכם במסגרת חוק המכר, וכך למשל, אם אתם קונים דירה חדשה מקבלן, ומבצעים את הבדיקות הנדרשות במהלך פרק הזמן הקבוע בחוק, הרי שהקבלן מחויב לתקן את כל הליקויים שנמצאו במסגרת הביקורת. ברכישת דירה יד שנייה המצב הוא מעט שונה, ואת הדברים הללו יהיה עליכם לעגן בהסכם הרכישה. גם במקרה של רכישת יד שנייה, מספק חוק המכר מספר הגנות לעניין האחריות על ליקויים שונים, אך לא באותו היקף ועומק של רכישת דירה חדשה מקבלן.

ביקורת מבנים הוא מרכיב מפתח בכל תהליך של רכישת דירה, בין שמדובר בדירה יד שנייה ובין שמדובר בדירה חדשה מקבלן. למרבה הצער, רבים אינם מודעים לקיומו של שירות זה, שלעיתים גם נקרא בדק בית, ולכן אינם משתמשים בו. אם אתם רוצים להבטיח שאתם אינכם קונים חתול בשק וכי כל ליקוי ובעיה במבנה שקניתם, ייחשף בפניכם במלואו, חשוב שתזמינו את אנשי המקצוע המתאימים לביצוע הבדיקה הנדרשת.