אם יש ברשותכם מכשירי מדידה או שאתם עובדים עמם על בסיס יומי, וודאי הבנתם מזמן כי יש בסיס לתקינותם והוא קשור ישירות לביצוע כיול. כל מכשירי המדידה הקיימים כיום בשוק יזדקקו אחת לתקופה לכיול, כאשר הכוונה היא כיוונון ווידוא תקינות המדידה שהם מספקים.

כלים
כיול מכשירי מדידה
כיול מכשירי מדידה

 

ישנם מכשירי מדידה בכל הגדלים וחלקם ממש נחשבים למערכות מאסיביות ומשמעותיות. כך או כך, אחד הדברים שחשוב שתדעו זה שללא כיול לא ניתן להמשיך ולהשתמש במכשירים אלו ולצפות לתוצאות מדויקות.

היתרון של מכשיר המדידה על פני יכולת המדידה שלנו, כבני אדם, זה הדיוק המקסימלי שהמכשירים מספקים. מכשיר מדידה שלא יעבור כיול פעם בתקופה – יאבד מיכולתו ולמעשה די מהר ייחשב לפגום או לא תקין.

איך מכיילים מערכות ומכשירי מדידה?

לעיתים ניתן לבצע את הכיול באופן עצמאי. יתרה מכך, ישנם מכשירים המאפשרים כיול עצמי ומבצעים זאת באופן אוטומטי אחת לתקופה.

ובכל זאת, הדרך הנכונה ביותר לכייל מערכות או מכשירי מדידה היא במעבדה מוסמכת לכיול מכשירים. ממש כפי שלא נזניח את בריאותנו ונסתמך על רפואה עצמאית, כך גם עם כיול מכשירים – חשוב לבצעו אצל גורם מוסמך.

אם אנו פונים לרופא כשאנחנו חולים או מעוניינים בבדיקה שגרתית, כך נעשה גם עם מכשירי המדידה ונביא אותם אל המעבדה לכיול מכשירים פעם בפרק זמן.

במעבדה לכיול מכשירים עובד צוות מקצועי ומנוסה אשר מתמחה בכיול מכשירים שונים ומתפקידו להביא את המכשיר למצב של תקינות מירבית.

בנוסף לכך, הצוות יפיק עבורכם דוח מפורט ובו מידע על תהליך הכיול ועל תקינות / חוסר תקינות המכשיר. במקרה ומדובר במערכת גדולה וכבדה שלא ניידת, יגיע איש מקצוע אל המקום בו המכשיר / המערכת נמצאת ויבצע את הבדיקה והכיול במקום באמצעות כלים ייעודיים.

חשוב לדעת כי אין להתפשר על כיול מכשיר אם אתם מעוניינים לקבל תוצאות מדויקות וגם אם אתם מצפים ממכשיר המדידה לעבוד לאורך זמן. למעשה, כיול מכשיר או מערכת זה חלק מהותי בתחזוקתו וללא כיול קרוב לוודאי שתוצאותיו יהיו שגויות.