הרבה פעמים אנחנו יכולים לקרוא מאמרים ומדריכים כיצד נכון לקנות דירה. מאמרים ומדריכים אלו מבקשים לספק לנו מידע, עם מי נכון לעבוד לפני שאנחנו ניגשים לקנות דירה חדשה, איזו דירה יכולה להתאים לנו, כיצד אנחנו בוחרים את האזור בו נכון מבחינתנו לקנות דירה, כמה נכון לנו לשלם עליה, איך אנחנו צריכים לשלם עליה ועוד.

 

זה טבעי שיהיו מדריכים ומאמרים בנושא, שכן מדובר על עניין מאוד משמעותי, מאוד רחב, עניין שיכול לא רק עלינו אלא גם על ילדינו, שכן בעתיד אנחנו נוכל להוריש להם את הנכס והם יוכלו לעשות בו כרצונם.

אך לא רק לפני רכישת דירה אנחנו צריכים לקבל את המידע, לקרוא ולחשוב מה נכון מבחינתנו לעשות אלא גם לפני השכרת דירה. בין אם אנחנו מבקשים לשכור דירה בצפון, דרום או מרכז, עלינו לדעת כיצד לעשות את זה, עלינו לבחון כמה נקודות בטרם אנחנו ניגשים להחליט, האם הדירה שמוצעת לנו אכן עונה על הצרכים שלנו, אכן מתאימה לנו.

אם אנחנו מחפשים בית להשכרה בזכרון יעקב או בכל מקום אחר, אז באופן טבעי בכל אחד מהמקומות יתמלאו תנאים שונים, בכל אחד מהמקומות ייבחנו דרישות שונות על פיהם אנחנו נבחן האם נכון מצידנו לשכור את הדירה, או שמא מוטב שלא נעשה זאת.

לפני שנציג כמה פרמטרים על פיהם נוכל לקבוע האם בית להשכרה בזכרון או בכל מקום אחר יכול להתאים לנו, חשוב לשאול את עצמנו את השאלה, האם השכרת דירה היא האופציה הטובה ביותר עבורנו, או שמא מוטב לנו לחכות קצת עם זה, עד שנוכל לרכוש דירה משלנו.

מה הם התנאים לבחירת בית להשכרה

התנאי הראשון הוא המקום והנכס. אנחנו צריכים לבדוק היכן ממוקם הנכס, ומה התנאים בסביבה שלו. האם מדובר על יישוב ברמה גבוהה, על שכונה טובה, האם יש באזור בתי ספר, גנים, אזורי בילוי, האם יש במקום חנייה, האם זה אזור שקט או רועש וכל דבר אחר שיכול להשפיע על איכות החיים במקום.

התנאי השני, מי הם בעלי הנכס, מה התנאים שהם דורשים במסגרת החוזה, עד כמה אנחנו נרגיש נוח לשכור את הנכס שלהם. כידוע, יש בעלי נכסים שנוהגים להתערב בכל דבר, לעומתם יש בעלי נכסים שאינם מתערבים ואינם מפריעים לדיירים שלהם.

התנאי השלישי, אנחנו צריכים לבחון כיצד נכון מבחינתנו לשכור את הנכס, דרך מתווך או באופן עצמאי. זה עניין של עלות כלכלית וזה גם עניין של נוחות בסופו של דבר.

התנאי הרביעי הוא אופי ההשכרה. האם מדובר על נכס שאנחנו יכולים לשכור לטווח ארוך או לטווח קצר. זה משמעותי מאחר וזה יכול להשפיע על השאלה, האם אחרי כמה חודשים, נצטרך לחפש נכס לחדש להתגורר בו.