יש סיבות רבות לבקר בארה"ב, אשר מוכרת, ובצדק, כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. יש מי שרוצים לשהות בארה"ב פרק זמן ארוך יחסית - חודשים ספורים, שנה ויותר, ללמוד, לעבוד, אולי אפילו להגר ולהעתיק את מרכז החיים לשם. אחרים רוצים לטייל בארה"ב, לערוך מסע ברחבי המדינה או לבלות חופשה קצרה באזור כזה או אחר.

כלים
קרדיט : Istock
קרדיט : Istock

 

 

משפחות ישראליות רבות מעוניינות לצאת עם הילדים לחופשה בארה"ב, כאשר יעדים פופולאריים במיוחד הם העיר ניו יורק - על האטרקציות התיירותיות הרבות בה; אזור העיר לוס אנג'לס, שם ישנם פארקים עצומים דוגמת דיסנילנד המקורי, אולפני יוניברסל, Sea World לוס אנג'לס ואטרקציות נוספות בהוליווד; העיר אורלנדו בפולירדה, אשר נחשבת לבירת הפארקים העולמית ולכן גם מהווה יעד מבוקש, ומשפחות ישראליות הנוסעות לשם מבקרות בדיסניוורלד (Disneyworld) אורלנדו, sea world, discovery cove, magic kingdom, פארק אפקוט, אולפני יוניברסל, לגולנד ועוד.

אם גם אתם מתכננים חופשה משפחתית בארה"ב תצטרכו, עוד בטרם תתחילו לארגן את הטיול עצמו, לדאוג לויזה מתאימה שתאפשר לכם להיכנס למדינה ולשהות בה את פרק הזמן המבוקש. מחלקת ההגירה של ארה"ב פועלת לפי נהלים מחמירים, שמטרתם למנוע כניסת גורמים פליליים ועויינים (טרוריסטים) למדינה. עבור משפחה נורמטיבית הוצאת ויזה לארה"ב לא אמורה להוות בעיה, אך עם זאת חשוב להתארגן נכון ולצלוח את ההליך בצורה יעילה וללא תקלות. לפניכם מדריך קצר שיסייע לכם לקבל ויזה לכל בני המשפחה.

הויזה מוענקת לכל בן משפחה בנפרד
חשוב להבין שאין דבר כזה "ויזה משפחתית" לארה"ב. הויזה מוענקת לכל בן משפחה בנפרד, ויש להגיש בקשה נפרדת עבור כל אחד מבני המשפחה כאשר כל אחד עובר הליך אינדיבידואלי. באופן תיאורתי, בהחלט יכול להיות מצב בו חלק מבני המשפחה מקבלים ויזה ואחרים נתקלים בסירוב על רקע כזה או אחר, אך הלכה למעשה מצבים כאלו הם חריגים מאוד.

למלא נכון את הטפסים המקוונים
את הליך הוצאת הויזה תתחילו במילוי טופס מקוון באתר מחלק ההגירה של ארה"ב, עבור כל אחד מבני המשפחה. את הטופס ממלאים באנגלית, וכבר בשלב הראשון תצטרכו לבחור את סוג הויזה שאתם מבקשים לקבל. מאחר ומדובר בחופשה משפחתית, הויזה מתאימה היא ויזת תייר מסוג B1 או B2, המאפשרות ביקור בארה"ב לצורכי תיירות (בילוי), עסקים או טיפול רפואי.
לפני שאתם מתיישבים מול המחשב על מנת למלא את הטפסים, וודאו שיש לכל אחד מבני המשפחה דרכון שתוקפו ארוך מספיק (כלומר, תוקף הדרכון לא יפוג עד התאריך המיועד לחזרה ארצה). חשוב לדעת שהויזה שתוענק לכם תופיע בדרכון ותהיה תקפה לשנה, ואם תוקפו של הדרכון יפוג לפני שתצאו לחופשה, תצטרכו לעבור הליך נוסף כדי להעביר את הויזה לדרכון החדש. הימנעו מכך, והקפידו שהויזות יופיעו בדרכונים בהם תשתמשו.

להגיע מוכנים לראיון בשגרירות
לאחר שמלאתם והגשתם, באופן מקוון, טפסים עבור כל בני המשפחה - תוכלו לעבור לשלב הבא והוא קביעת ראיון בשגרירות בירושלים או בקונסוליה בתל אביב (הכל בהתאם למקום מגוריכם, למשל תושבי אזורים מחוץ לגבול הקו הירוק חייבים להגיע לראיון בשגרירות בירושלים).
חשוב מאוד להגיע מוכנים לראיון. אין צורך להביא עותק מן הטופס המקוון שמילאתם, אבל כן תצטרכו להביא אישור מודפס על כך שהגשתם את הטופס, אישור תשלום אגרה והדפסה של דפי הנחיות לקראת הראיון. חשוב מאוד לדאוג לתמונות העונות לדרישות של מחלקת ההגירה, ומומלץ מאוד להצטלם שוב במיוחד לצורך הוצאת ויזה לארה"ב ולוודא שמי שמצלם אתכם יודע שמדובר בתמונות לצורך זה ויודע להפיק עבורכם תמונות שיעמדו בדרישות. אל תשכחו להביא אתכם את הדרכונים.

השלב האחרון בהליך קבלת הויזה הוא הראיון. כדאי להביא איתכם מסמכים המעידים על זיקה לישראל – למשל, תלושי שכר, אישור ממוסד לימודים, חוזה שכירות לדירה וכדומה. אל תביאו אתכם תיקים או טלפונים סלולרים – אתם תוכלו להיכנס רק עם ארנק והניירת הקשורה להליך. ילדים מתחת לגיל 14 אינם צריכים להופיע לראיון (אבל יכולים להגיע אם תרצו).
אל הראיון יש להגיע במועד שנקבע, אך עליכם להיות מוכנים להמתנה בת כשעה עוד לפני שתורשו להיכנס לשגרירות או הקונסוליה. לאחר שתיכנסו, תעברו הליך זיהוי, והדרכונים יילקחו מכם, ולאחר מכן תגיעו לאשנב ותרואיינו על ידי נציג מחלקת ההגירה. ניתן לעבור ראיון בעברית או באנגלית. אם אין סיבה לא להיענות לבקשתכם, תקבלו תשובה במקום כי הויזות, ויזה לכל בן משפחה, מאושרות. הדרכונים עם הויזה מוטבעת בתוכם יגיעו עם שליח או בדואר רשום (לפי איך שביקשתם ושילמתם בהתאם).

חשוב לדעת שאפשר לבצע הליך הוצאת ויזה לארה"ב בעצמכם, אבל עבור רבים עדיף להיעזר בשירות מקצועי כדי להבטיח שההליך יתנהל ביעילות וללא תקלות, כך שתקבלו את הויזה בקלות ובמהירות הרבה ביותר האפשרית.