יעד ראשון ברומניה – עיר הבירה

ברוכים הבאים ליעד המבוקש ביותר ברומניה, הלא היא עיר הבירה בוקרשט. בה תמצאו את המרכז התעשייתי, המסחרי והתרבותי של רומנים - מוזיאונים, פארקים, מבנים היסטוריים, אטרקציות שאסור לפספס, אמירה טבעית ונכונה של רומניה היפה – הם רק חלק מהרשימה המצפה לכם בעיר הבירה. טיול מאורגן לבוקרשט – טיול שכדאי כבר מעכשיו לתכנן.

כלים

 

ארמון הפרלמנט

נתחיל מארמון הפרלמנט. הידעתם? הרודן שבנה אותו היה צריך להשקיע בו מרחב רב, זמן רב ועובדים רבים, הבנייה שנמשכה חמש שנים לא הספיקה להגיע לידיו של הרודן צ'אושסקו שבתקופה זו כבר הודח מתפקידו. חשוב גם לציין כי הארמון לא הושלם בבנייתו. אתם בביקורכם הקצר יכולים פשוט ליהנות מחוויה קלאסית והיסטורית בליווי מדריך מקומי דובר אנגלית. שעה של הסברים וגילויים תרבותיים במקום המקסים תאפשר לכם לתהות על קנקנו של הארמון ואולי לרצות להפוך למלכים בדמיון. שימו לב בארמון לעיצוב המהמם של האולמות, החדרים, התקרות,הכל שם מעורר השראה. רק חשוב לדעת שתוכלו לפקוד את המקום לאורך כל השנה, למעט חודש מאי, מועד שסגור לקהל.

אתנאום רומני

אתנאום הרומני הוא מבנה המסמל סמל חברתי ותרבותי של העיר. ב1888 נחנך לראשונה מול הארמון שכבר דובר עליו. תוכלו להכיר את ההיסטוריה של רומניה באמצעות המבנה. נסו להתברג גם במופע קונצרט שינפיק לכם חוויה אקוסטית מרשימה באודיטוריום המכיל 1000 אנשים.

מנזרים מומלצים לביקור

כנסיית BisericaStavropoleos הקטנטנה מושכת אליה קהל רב. הייתה זו כנסיה פופולרית מאוד הכוללת כומר חכם ובעל נוכחות. כיום תצפו רק בשחזור הכנסייה. הבחינו בכניסה בעיצוב דמותו של הנזיר היווני שבנה אותה ב1724, הבחינו גם חמש הנזירות המנהלות כיום את המקום. אם תרצו לחוות חוויית מנזר אמיתית הגיעו כאשר המקהלה פוצחת בשירת נשים בשבע וחצי בבוקר או בימי רביעי בארבע וחצי אחר הצוהריים, כשהגברים מפליאים בקול הבס, הטנור והבריטון שלהם. בשעות של תפילה כדאי להגיע גם למנזר רדו וודו, זהו מנזר הכנסייה של הנסיך רדו שנבנה במשך שנה ב1613. מדהים כמה זמן חלף ובכל זאת ניתן להתרשם מהאור, מהיופי ומהעיצוב האותנטי.

מוזיאון להכרת ההיסטוריה הרומנית – סיור בליווי מדריך

רוצים להכיר עוד קצת מההיסטוריה של רומניה? מוזיאון קוטרצ'יני יספק לכם חוויית למידה אמיתית של סיור מודרך. הידעתם? הארמון הוא הבית של נשיא רומניה שפעם שימש מוסד לימודי לדיקטטורים. אחרי שעבר רעידת אדמה שוחזר. חוויית הביקור צריכה להיעשות בליווי מדריך כדי שתלמדו לעומק על המקום ותוכלו להתרשם מהעיצוב ומהסגנון.

לגעת בשורשים היהודיים במוזיאון להיסטוריה יהודית

כל יהודי שרוצה לגעת בשורשיו חייב להגיע למוזיאון להיסטוריה יהודית הנבנה על שטח של בית כנסת ומוקדש ליהודים הרומנים שנספו בשואה, כ350 אלף במספר. רק חשוב לחדד כי הצבא הרומני תמך בנאצים כדי להשמיד את העם היהודי. טיול מאורגן לבוקרשט חייב לכלול ביקור במוזיאון זה. עצוב ככל שזה נשמע, שווה לבקר במוזיאון כדי להרגיש מחוברים לעם היהודי גם במקום זר.