איתור נזילות מים נועד כדי לבדוק ביסודיות מהן התקלות הקשורות למים במבנה, בעוד שכיום, המומחים בתחום האינסטלציה ותשתיות המים, מבצעים איתור נזילה בצורה יעילה. אז כיצד מאתרים נזילה, ומדוע זה חשוב? כל הפרטים בהמשך.

כלים

 

איתור נזילות מים – ככה תדאגו למבנה תקין ויעיל!

מי שמתגורר או נמצא במבנה שנבנה לפי יותר מעשרים שנה, בוודאי שם לב כי מערכות המים אינן פועלות כתמול שלשום, תוך שנזילות יכולות להופיע עקב סיבות שונות, כגון: מרזבים תקולים, צינורות חלודים, איטום לא תקין, ברזים תקולים, תקלות בביוב ועוד. לכן חשוב תמיד להבין מהיכן בוקעת הנזילה וכיצד אפשר לפתור את הבעיה בקלות.

אנו מציעים לכם לבחור בחברה מומלצת לאיתור נזילות כמו חברת תדמור טכנולוגיות לאיתור נזילות.

איתור נזילות מים - הדרך היעילה ביותר לתיקון מערכות המים

בעבר, על מנת לאתר את מקור הנזילה, היה צורך בשבירת קירות כמו גם בהרמת מרצפות וזאת כדי להגיע אל תשתיות המים - מה שהצריך לא מעט ימי עבודה כמו גם תיקונים לאחר האיתור והתיקון. לכן רבים מבעלי הנכסים נרתעו מביצוע איתור הנזילה והתפשרו על מערכות מים תקולות ומבנים בעלי ערך נמוך וירוד.

עם זאת כיום, באמצעות איתור נזילות מים על ידי שיטות מתקדמות אשר חברת תדמור טכנולוגיות מתמחה בהן אשר אינן כוללות הרס של המבנה - יכולים רבים לבצע את הבדיקה בקלות, תוך חסכון בעלויות וביצוע פעולה חכמה שאינה פוגעת המבנה או באלמנטים שיש בו.

אז כיצד אפשר לאתר נזילה בקלות? הנה 3 אופציות פופולאריות:

שימוש במצלמה טרמית – ישנן חברת המתמחות באיתור נזילות כמו חברת תמדור טכנולוגיות איתור נזילות מים דרך ראשונה לבצע איתור נזילה נעשית באמצעות שימוש במצלמה טרמית . מצלמה מסוג זה יכולה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת לאתר את מקור הלחות והרטיבות מבעד לקירות, תוך שהיא עובדת על שימוש בצבעים לפי חום וקור. המצלמה שמצלמת ממש כמו ברנטגן את מערכות המים, תזמן לאיש המקצוע היכן ישנם מקומות קרים או חמים, תתעד את מראה הצינורות ומערכות המים במבנה ובכך תכוון את האינסטלטור אל המקום הנכון.

איתור באמצעות גז צבעוני - שיטה נוספת לאיתור נזילות הינה באמצעות פיזור גז צבעוני שאינו רעיל במבנה. גז עולה מעלה היכן שישנם מקומות לחים וקרים ובכך מאפשר לאיש המקצוע לעקוב אחר מקורות הלחות במבנה ולאתר בקלות את הנזילה.

שימוש  בסטטוסקופ - דרך נוספת לבצע איתור נכון, הינה באמצעות שימוש בסטטוסקופ. הסטטוסקופ הינו מכשיר ממש כמו זה של רופא שמאתר רעשים על ידי שמיעה. האינסטלטור מצמיד את המכשיר לקירות ולמרצפות ובכך מגלה מקורות לחות ומים.

לסיכום, כדי לבצע איתור נזילות מים לא צריך להרוס את המבנה! כיום באמצעות מומחים בתחום האינסטלציה, אפשר לעשות זאת בקלות ובכך לבצע תיקון ממוקד, יעיל וחסכני.