בשנים האחרונות נדמה שקורסים להדרכת הורים הפכו לנפוצים יותר ויותר, בין אם זה בקרב הורים שזקוקים לסיוע, ובין אם זה בקרב אנשים שמעוניינים למצוא כיוון תעסוקתי בתחום המשיק לפסיכולוגיה, עבודה עם ילדים והנחיית קבוצות. בין אם אתם באים מרקע של חינוך, חינוך מיוחד, עבודה סוציאלית או אפילו ללא כל רקע במקצועות טיפוליים, המאמר הבא עשוי לעניין אתכם.

כלים
קורס הדרכת הורים
קורס הדרכת הורים

לימודי הדרכת הורים

הורות כיום איננה ההורות שהייתה נהוגה בעבר, בעוד שפעם הדרכת הורים לא הייתה בראש סדר העדיפויות בחברה, בימים אלה דווקא נראה שתיאוריות התפתחותיות והדרכה מקצועית להורים הופכת למשמעותית וחשובה מיום ליום. קורס הדרכת הורים הופך לנפוץ יותר ויותר כאשר לא מעט אנשים מעוניינים ללמוד בסיס תיאורטי והדרכה מעשית להורות. אם אתם מעוניינים ללמוד את התחום, להדריך הורים או לעשות הסבה מקצועית לעולם החינוך – הירשמו לקורס הדרכת הורים ותוכלו לצאת לדרך מקצועית חדשה ומרתקת.

הדרכת הורים כמקצוע לעתיד

בדרך כלל, אנשים שנרשמים לקורס להדרכת הורים הם מי שכבר רכשו ניסיון והכשרה באחד המקצועות הטיפוליים. לעיתים זה בשל הצורך ללמוד תחום מקצועי חדש ולעיתים לטובת הסבה מקצועית. כמו כן, ניתן להגיע לקורס הזה ולעמוד בו בהצלחה אף ללא ניסיון והכשרה בתחום, כשיכול להיות שהדבר ידרוש השלמות שונות מבחינת תכנים.

ההתאמה שלכם לקורס תיבחן על ידי הצוות המקצועי ולאור הניסיון התעסוקתי שלכם. כמו כן, תכני הלימוד בקורס רבים ומגוונים. זוהי באמת הזדמנות ייחודית לגעת בנושאים שונים שמרכיבים יחדיו את ההכשרה. הנושאים הם, בין היתר: פסיכולוגיה במשפחה, טקסים, ילדים ואתגרי העולם המודרני, הנחיית קבוצות, אתיקה של עבודה מול משפחה, אינטליגנציה רגשית, הצבת גבולות, דחיית סיפוקים ושליטה בדחפים, תיאוריות שונות בהתפתחות הילד ועוד.

עולם עשיר בתכנים

אילו עוד קורסים ניתן לקחת כשילוב או כתוספת עם קורס להדרכת הורים? ובכן, הקורס באמת מהווה בסיס למספר אפיקי התפתחות אפשריים, כשניתן ללכת למסלול של התפתחות תינוקות וליווי הורים לתינוקות. הקורס הייעודי בנושא עוסק כמובן בנושאים הייחודיים לתינוקות כגון התפתחות שפה, התפתחות מוטורית ועוד. כמו כן, ניתן לשלב את הקורס גם עם הכשרה בעיסוי תינוקות ולעסוק בכך בעתיד. קורס המשך נוסף הוא טיפול בבעיות קשב וריכוז והפרעות ADHD והטיפול בהן. יתרה מזאת, ישנו כיוון נוסף להמשך הלימודים והוא תואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית. זוהי כמובן אפשרות שפתוחה בפני מי שיש לו תואר ראשון רלוונטי.

תעסוקה לבוגרי הקורס

ישנן מספר אפשרויות תעסוקה לבוגרי הקורס. אפשרות אחת היא לעבוד במסגרת של אחת מקופות החולים בהדרכת הורים טרום הלידה ואחריה. ההדרכה נעשית בקבוצות כאשר המפגשים הם בדרך כלל שבועיים. ניתן לעסוק גם בהנחיית סדנאות לעיסוי תינוקות. סדנאות אלו מועברות הן באופן פרטי והן על ידי חלק מקופות החולים. הנחיה ויעוץ אישי להורים יכולה להיעשות גם כן באופן פרטי או כיועץ המועסק בגוף פרטי או ציבורי. ההנחיה נעשית מול ההורים במפגשים איתם או כאלו שכוללים את כל בני המשפחה. עוד חשוב לציין מידע אודות היקף הקורס. הקורס כאמור כולל נושאים רבים ובסופו גם התנסות מעשית. אורך הקורס הוא כ200 שעות (אקדמאיות) והוא דורש הרבה עבודה ולמידה גם מעבר לשעות הפרונטליות. חשוב לקחת זאת בחשבון כי הלימודים העצמאיים הם חלק הכרחי להצלחה בקורס.

קורס הדרכת הורים יחשוף בפניכם עולם מרתק מפני שהוא משלב טיפול, אינטראקציה בין בני משפחה ובסיס תיאורטי. בקורס תפגשו אנשים עם רקע מקצועי, כמו גם אקדמאים שונים שיעשירו את הקבוצה ואתכם. אם אתם מחפשים כיוון מקצועי מרתק שמשלב טיפול, יכול להיות שזהו המקום בשבילכם.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.