טיפול בטכנולוגיית אור (IPL) מאפשר הסרת כתמים מעור הפנים, מאזור המחשוף, הצוואר והידיים, ומתאים לכל גווני וסוגי העור. טכנולוגיה מתקדמת זו מאפשרת לטשטש, לעדן ואף להעלים את סימני הגיל בגוף ובפנים ולשפר את מרקם וחיות העור

כלים
ד''ר אנה קושניר צילום- דניאלה אסאדו
ד''ר אנה קושניר צילום- דניאלה אסאדו

 

פנים שיש עליהן כתמים מסוגים שונים עלולים לגרום למראה מבוגר, עייף למדי ואף לא בריא. הבשורות הטובות הן שניתן לטשטש, לעדן ואף להעלים את הסימנים הללו, ולשפר את מרקם וחיות העור. הרופא הראשי ברשת מרפאות כללית אסתטיקה ד"ר עמוס לויאב, מסביר כי מדובר בסדרת טיפולים לא פולשניים, כך שלא נדרשת תקופת החלמה ממושכת בעקבותיה. טיפול בפיגמנטציה עם קרני אור נמשך כ-15 דקות, איננו גורם לכאב (תיתכן תחושת צריבה) והחזרה לשגרה היא כמעט מידית. תופעות אפשריות הן אדמומיות (קלה), רגישות (קלה), וקילוף עדין. התופעות נעלמות מעצמן מבלי לפגום בשגרת החיים של המטופלים. מטופלים עם עור כהה מאד אינם מתאימים לטיפול מסוג זה.

לדברי אחראית תחום מכשור אסתטי רפואי ברשת כללית אסתטיקה, ד"ר אנה קושניר, "פיגמנטציה היא תוצאה של עודף מלנין באזור מסוים. הסיבה העיקרית לייצור כמות גדולה של פיגמנט זה היא חשיפה מופרזת ולא מבוקרת לשמש. במקרים אלה הגוף שלנו מנסה להגן על עצמו מפני הקרינה, שכידוע עלולה להיות מסוכנת. אמצעי ההגנה הוא מלנין והתוצאה היא נמשים וכתמים המוגדרים ככתמי שמש. במקרים אלה הטיפול בפיגמנטציה משיג תוצאות טובות במיוחד ושיפור ניכר לעין".

"כמו כן", אומרת ד"ר אנה קושניר, "טיפול בפיגמנטציה בפנים מטשטש את הכתמים הקיימים באפקטיביות רבה, אך גם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לא יכולות למנוע היווצרות כתמים חדשים. לשם כך, חשוב להבין מדוע נוצרים אותם כתמים בעור הפנים, אזור המחשוף, הצוואר והידיים, ולהתנהל בהתאם בכדי לצמצם את הפגיעה בעור".

גורם נוסף לפיגמנטציה הוא הריון. במקרים אלה המלנין מצטבר לא באפידרמיס (שכבת העור החיצונית) אלא בשכבת עור עמוקה יותר שנקראת דרמיס, והטיפול מורכב יותר. כדאי לדעת שגם גלולות למניעת הריון עלולות להוביל לסוג זה של פיגמנטציה בפנים שנקרא מלזמה, ובשילוב עם טיפולים נוספים ניתן יהיה לשפר את מראה העור.

את טיפולי הפיגמנטציה לא מבצעים בחודשי הקיץ בכדי למנוע תופעות לוואי. לכן, הזמן הנכון ביותר להתחיל את סדרת הטיפולים, שמתקיימת אחת למספר שבועות, הוא בחודשי החורף. לקבלת מידע, מומלץ להגיע למרפאת כללית אסתטיקה בקריון בקרית ביאליק להתייעצות רפואית.