עיניים אדומות יכולות להופיע בגלל כמה גורמים שונים, אך הדבר החשוב ביותר הוא להתעלם מהסימן הזה. אנשים רבים מתעלמים מהעיניים האדומות שמופיעות אצלם סתם כך ביום בהיר אחד או בגלל משהו שהם צרכו, ואז המצב יכול להחמיר. מה גורם לעיניים אדומות וכיצד אפשר לטפל בבעיה הזו?

כלים

 

עיניים אדומות מעייפות

הגורם המוכר ביותר לעיניים אדומות היא העייפות. כאשר אנו עייפים, כלי הדם בעיניים שלנו מתרחבים ואז אנו יכולים לראות כיצד העיניים מאדימות במהירות. העיניים יכולות לצרוב לכם וזה יכאב מאוד ובמצב כזה אתם פשוט חייבים לנוח. חשוב לזכור כי אם לא תשנו טוב הבעיה לא תיפטר גם לאחר שתקומו. יכול להיות שהעיניים שלכם יהיו אדומות אפילו למשך כל היום ומכך חשוב להימנע. כדי לטפל בבעיה אתם יכולים להשתמש בטיפות עיניים מנקות ומלבינות אך חשוב לזכור כי אם תשתמשו בהן באופן קבוע הן יכולות להזיק לכם, והבעיה רק תיראה כאילו היא נפטרה כשפועל היא לא נפטרה כלל.

יכול להיות שזו מחלה

במקרים מסוימים יכול להיות שלא שפר עליכם מזלכם ואתם סובלים ממחלה. כול אחד מאיתנו הייתה לפחות פעם אחת דלקת בעין וטיפות עיניים עזרו, אך לעתים אין ברירה אלא להגיע לייעוץ מקצועי. כאשר מדובר בדלקות חמורות יש להיוועץ עם רופא עיניים מומחה, וכמובן שלעתים הוא יספר לכם שזו מחלה רצינית יותר מאשר דלקת שדורשת טיפות מיוחדות. תוכלו להיבדק בתוך חנות אופטיקה ואז יחליטו אם יש צורך ברופא עיניים מקצועי. בכל מקרה חשוב למהר לבדיקה הזו ולא לשחק עם העין שהיא אחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם, והיא רגישה יותר ממה שאתם חושבים.

כניסה של גוף זר לעין

יכול להיות שהעין שלכם אדומה כי גוף זר נכנס לכם לעין. במקרה הכי טוב זה יהיה בסך הכול ריס שייצא ממנה די מהר, אך במקרה חמור יותר זה יכול להיות חרק שנכנס לכם בתעופה. יכול להיות שמדובר גם בנוזל מסוים, אבק או כל גורם אחר שלא אמור להיות בעין, הרי העין חייבת להישאר נקייה לחלוטין. במצב כזה העין באופן אוטומטי תיצור דמעות אך סימן לוואי נוסף הוא אדמומיות רבה בעין. כאשר יש אדמומיות במצב כזה מומלץ לשטוף את העין המים סטריליים או פשוט לשטוף במים רגילים, שאמנם פחות טובים ממים סטריליים אך יכולים להיות מועילים כשהם אינם.

שימוש בתרופות או חומרים

אולי זה יישמע לכם מוזר אך יש תרופות שיכולות לגרום לעיניים שלכם להאדים. אמנם זה לא נפוץ אך זו תופעת לוואי שלא תמיד תהיה מסוכנת, אך בכל זאת יש לבדוק אותה היטב. הסיבה לכך היא שלחץ הדם משפיע מאוד על האודם של העיניים ולכן יש ביניהם קשר. כמובן שיש גם חומרים אחרים שיכולים לגרום לעיניים להאדים, כמו למשל צמח הקנאביס שזה אחד מסימני הזיהוי שלו. במצב כזה מדובר על אודם רגעי שאין לחשוש ממנו והוא יחלוף לאחר כמה שעות. עיניים אדומות יכולות להיות סימן לסמים אחרים שיהיו קשים יותר.

מאמץ יתר של העין

אם העיניים שלכם מתאמצות יותר והן מאדימות זו בעיה שלא כדאי להתעלם ממנה. מאמץ יתר של העיניים היא אחת הבעיות החדשות בעולם המערבי מה שגורם ליותר ויותר אנשים בגלובוס להרכיב משקפיים בשל בעיות ראייה. מאמץ יתר של העין מזרים אליה דם רב יותר וכך למעשה היא מאדימה. מאמץ יתר של העין קל מאוד לפתרון, בצעו הפסקות ועבדו מספר שעות מוגבל ביום ואל תגזימו ולא משנה מה הסיבה.