מצב סיעודי הוא ללא ספק איננו מצב נעים. על פי ההגדרה, אדם סיעודי הוא אדם אשר נתון במצב שבו הוא איננו יכול לבצע פעולות שונות בחיי היומיום שלו באופן עצמאי כגון : לקום, ללכת ועוד, או, אדם אשר מוגדר כ"תשוש נפש" – כלומר, אדם אשר חולה במחלה נפשית אשר בגינה הוא איננו מצליח להתנהל בצורה תקינה ונורמטיבית בחיי היומיום שלו. מקרים מעין אלו כוללים בני אדם החולים במחלת האלצהיימר ועוד.

כלים

 

במקרה שבו אדם מגיע למצב סיעודי, הרי שבכדי לקבל פיצוי כספי שיאפשר לו לחיות בכבוד, עליו לתבוע את המגיע לו מהביטוח הלאומי, מחברת הביטוח הפרטית שבה הוא מבוטח באופן פרטי בביטוח סיעודי או את הביטוח מטעם קופת החולים. חשוב מאוד לדעת שתביעות ביטוח הן לא תמיד דבר אשר קל להגיש ולקבל את המגיע לך ולכן, כדאי להיעזר בליווי של עורך דין העוסק בתחום תביעות מעין אלו.

 

מתי אדם יכול להגיש תביעת סיעוד כנגד חברת הביטוח

אדם אשר מגיע למצב סיעודי, הינו אדם אשר איננו יכול לבצע פעולות פיזיות שונות בחיי היומיום שלו בכוחות עצמו, בשל מצבו הבריאותי. כך למשל: כל אדם אשר איננו מצליח ללכת באופן עצמאי, לאכול באופן עצמאי, להתקלח או כל פעולה פיזית בסיסית אחרת, הוא ללא ספק אדם אשר מצוי במצב סיעודי. אדם מעין זה, לא יצליח לנהל את חייו ללא עזרה חיצונית. מכיוון שעזרה חיצונית תמידית מבני משפחתו איננה ענין ראלי, האדם יזדקק למטפל חיצוני בעלות כספית כזו או אחרת. עלות זו האדם ידרוש כחלק מהפיצוי המגיע לו מחברת הביטוח בה הוא מבוטח, בשל מצבו הסיעודי. כמו כן, אדם אשר מוגדר תשוש נפש, אשר חולה במחלה נפשית שאיננה לעזרה חיצונית תמידית.

קושי בתביעות סיעוד מול פוליסות הביטוח

כאמור, לא מעט אנשים מבטחים את עצמם בביטוחים סיעודיים. ביטוח סיעודי מבטיח לאדם כי במידה והוא יגיע למצב סיעודי, הרי שהוא יקבל פיצוי כספי חודשי קבוע או פיצוי כספי חודשי בהתאם להוצאותיו, על פי המסוכם בפוליסה. אולם, ברגע האמת, לא מעט אנשים המגיעים למצב סיעודי נוכחים לדעת כי חברות הביטוח השונות מתנערות מהתביעה שלהן בגין סיבות כאלו ואחרות. כמו כן, חברות הביטוח ינסו להקשות על מגיש התביעה על ידי בדיקה של האדם הסיעודי על ידי מומחים מטעמם בביתו. בנוסף לכך, חברות הביטוח אשר מזהות את מצבו הפיזי או הנפשי של מגיש התביעה, ינסו להגיע אתו להסדר כספי נמוך יותר ממה שמגיע לו, בתקווה שיסכים לכך בשל מצבו. לכן, חשוב מאוד שכל אדם ילווה בשירותיו של עו"ד תביעות ביטוח מקצועי ומומחה בתחום תביעות סיעוד, אשר יסייע לו בהגשת התביעה עצמה וכן, במהלך בדיקתם של אנשי המקצוע מטעם חברות הביטוח. במהלך הבדיקה ידרוש עורך הדין כי הגורם הרפואי הבודק את מצבו של האדם יעמוד על מצבו הפיזי באופן כנה ואמיתי וכן, יביא בחשבון את כל המסמכים המעידים על מצבו הבריאותי של האדם.

אין ספק שהגשת תביעת סיעוד כנגד חברת הביטוח היא תהליך מאתגר-שכן 40% מהתביעות נדחות!!. עורך דין העוסק בתביעות ביטוח מעין אלו, יסייע לכל אדם סיעודי לקבל את הפיצוי הכספי המקסימלי המגיע לו בגין מצבו.