על פי דעת בעלי המקצוע, הצלחת עיצוב גינות פרטיות תלויה בשני פרמטרים עיקריים; במקצועיות בעל המקצוע הנבחר, והתכנון המקדים שתבצעו. אז אם החלטתם להקים גינה מאפס, או לשדרג גינה קיימת, המאמר הזה בדיוק בשבילכם! במאמר נסביר על חשיבות התכנון והדרך לבצע אותו בצורה מקצועית, ובתהליך בחירת בעל המקצוע שילווה אתכם לאורך כל הדרך.

כלים

 

הכל מתחיל בכימיה טובה

רוב בעלי המקצוע שתפנו אליהם, יציעו לכם באופן טבעי פגישת ייעוץ, שהרי בשיחת טלפון לא ניתן לתרגם חלומות ולהעביר את התחושות האמיתיות שלכם, ולכן ההמלצה היא לברר היטב על בעל המקצוע ומיד לקבוע פגישת היכרות. עוד טרם הפגישה, חשוב מאוד לוודא שמדובר באדריכל נוף או מעצב גינות בעל ניסיון רב בתחום עיצוב גינות פרטיות, משום שישנם התמחויות שונות בתחום זה, חלקם מתמחים בעיצוב פארקים ומקומות ציבוריים, וחלקם מתמחים בעיצוב גינות פרטיות.

בפגישה הראשונה תוכלו לפרט לבעל המקצוע על השאיפות, החלומות, הרצונות ואף להראות לו דוגמאות והשראות שאספתם מהרשת. חשוב לציין שבעל המקצוע ייעץ לכם בתהליך, כיוון שלא תמיד מה שהנכם חולמים עליו אפשרי לביצוע. נסביר; ישנם סוגים שונים של קרקעות, כמו גם גדלים שונים של גינות וכיווני אוויר. לעתים תמונה יפה של גינה שהכי קרובה לחלומות שלכם אינה מתאימה לאופי השטח של הגינה, ולכן חשוב מאוד להגיע לפגישה עם ראש פתוח ולקבל חוות דעת של בעל מקצוע.

דו שיח להגשמת החלומות

במהלך הפגישה בעל המקצוע יכיר את אופי בני המשפחה, רצונותיהם, בקשות מיוחדות ודגשים שהם מעוניינים לבטא בדו שיח העיצובי בין עיצוב הפנים לעיצוב החוץ. כמו כן, בעל המקצוע יבין את הדגשים החשובים לבני המשפחה כמו פינת ישיבה מרווחת לטובת אירוח, עיצוב גינה המתאימה גם לילדים קטנים, שילוב אלמנטים ייחודיים בגינה, עיצוב רצוי ועוד. במקביל, בעל המקצוע ילמד את שטח הגינה, את כיווני האוויר, סוג הקרקע וישלב בין רצונות דיירי הבית לאופי המקום בכדי להגיע לרמת דיוק גבוהה,ובד בבד לייצר תהליך של הקמת גינה פונקציונאלית המתאימה לאופי הדיירים.

הכל מתחיל בתכנון ראשוני מדויק

תכנון ועיצוב גינות פרטיות חייבים להתחיל בתכנון מדויק. לרוב, בעל המקצוע יבצע שרטוטים על ידי תוכנות דו מימד או תלת מימד המאפשרות לראות את הגינה "על הנייר" בצורה הכי קרובה למציאות. בתהליך התכנון והדמיות, ניתן לבצע שינויים שונים, לנסות לשלב צבעים ואלמנטים נוספים וכך להגיע לתוצאה המקובלת על דיירי הבית. מלבד זאת, בתהליך התכנון, על בעל המקצוע להסתמך גם על עיצוב הפנים של הבית, הסגנון האהוב על הדיירים, הצבעים והאווירה הסופית הרצויה. מובן שבין לבין יהיו החלפות סקיצות, שזהו תהליך שאינו פשוט, אך חשוב להבין שכדי להגיע לתוצאות מדויקות עליכם לעבור את שלב זה בהצלחה. לאחר מכן יגיע שלב הביצוע, שזהו שלב פשוט יותר, משום שהביצוע יעשה על פי התכנון.

המאמר נכתב באדיבות ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות tel:0545228882 eran@omanuthagina.co.il