מעבר למראה האירופאי הנעים של גגות רעפים, לרעפים שימושים פונקציונאליים - כמו בידוד ושמירה על הטמפרטורה בבית, הזרמה של מי גשמים מן הגג מטה ואיטום. ישנם סוגים שונים של רעפים, כל אחד מהם מתאים למאפיינים שונים של גגות רעפים, ומגיע עם היתרונות והחסרונות שלו. להלן, סוגי גגות הרעפים הפופולאריים, היתרונות והחסרונות שלהם.

כלים

 

רעפי חרסית - הרעפים האדומים המוכרים

רעפי חרסית עשויים חומר הדומה במאפייניו לחימר, אשר עובר תהליך חימום בטמפרטורות גבוהות לייבוש המקנה לרעפים את העמידות, האטימות והקשיחות של החומר. רעפי החרסית הם בדרך כלל בצבע אדום (הצבע האופייני כל כך לגגות רעפים בארץ ובעולם), אולם ניתן לצבוע אותם בתהליך נוסף לכל צבע אחר.

היתרונות של רעפי חרסית הם רבים - מדובר ברעפים זולים יחסית, בעלי עמידות גבוהה מאוד, גם בתנאי מזג אוויר שונים, חום וקור קיצוניים, ובהרכבה נכונה - גם ברוחות חזקות וגשמי חורף עזים. תהליך ההתקנה של רעפי החרסית הוא פשוט יחסית, ואם רעף אחד נשבר ניתן להחליף אותו באופן מקומי (על ידי בעל מקצוע, כמובן), ואין צורך להחליף את כל רעפי הגג או להתחיל בתהליך שיפוץ מאסיבי. החרסית הינה חומר שביר ורעפי חרסית נשברים מדי פעם.

חשוב גם לציין, שרעפי החרסית עשויים מחומרים טבעיים והם ידידותיים יותר לסביבה ונחשבים הרעפים האקולוגיים ביותר.

רעפי בטון - רעפים חזקים, צבעוניים, וזולים, המספקים אטימות ועמידות

רעפי הבטון עשויים בטון דחוס. הם קלים יותר מרעפי החרס אולם הם מספקים שכבה עמידה מעל הגג - הן בהיבט של אטימה לגשמים ובידוד טמפרטורה; והן בהיבט של הנחה בטוחה ועמידות ההתקנה לאורך שנים ארוכות. היתרון המשמעותי של רעפי בטון על פני רעפי חרס הינו במחיר - גגות רעפים מבטון הם זולים יותר. גם הצבעים בהם ניתן להשיג רעפי בטון מגוונים, ובניגוד לתהליך הצביעה הייחודי של רעפי חרסית שהוא יקר, ברעפי בטון ניתן להזמין רעפים במחיר נמוך ובכל צבע. מה שחשוב לזכור על רעפי בטון, הוא שהם מחזיקים מעמד בערך 75% פחות שנים ביחס לרעפי חרסית (אורך החיים הממוצע של רעפי בטון הוא 25 שנים, לעומת אורך חיים ממוצע של רעפי חרסית שהוא כ - 100 שנים), וכי צבעם דוהה עם השנים.

"שינגלס" - רעפים שטוחים המתאימים במיוחד לגגות ללא שיפוע

"שינגלס" הם רעפים המורכבים משכבות של ביטומנית או אספלט מעל בסיס, בדרך כלל פלטות של עץ או לוחות OSB, עם יריעה אוטמת מתחת לרעפים, מפני שרעפי "שינגלס" אינם אוטמים היטב את הגג, כשלעצמם. חשוב לדעת, כי רעפי ה"שינגלס" הם בעלי אורך חיים קצר יחסית, והם נמכרים לא פעם ללא אחריות יצרן בשל ההתקנה המורכבת והנטייה של רעפים אלה להשתחרר עם השנים. התקנתם זולה יחסית.

איזה גג רעפים לבחור?

הבחירה בין סוגי הרעפים השונים עבור הגג שלכם היא עניין של תקציב והתאמה לתנאי השטח. מומלץ להיוועץ בגגן מומלץ טרם קבלת ההחלטה בסוג הרעפים לגג הבית שלכם. אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם יעקב הרשנבוים עם ניסיון של מעל 30 שנה בתיקון מרזבים ותיקון גגות רעפים: 073-7576835