חורף גשום וסוער, חדר לידה מלא ברעש, לאחר כמה שעות ארוכות יצא לאויר העולם התינוק לו חיכיתם במשך 9 חודשים. מבית החולים תשוחררו כשהתינוק עטוף כולו, כולל כובע צמר וגרביים פצפוניות, ומוכן להגיע למשכנו החדש. הבית החמים שלכם.

כלים
על מה אתם צריכים לחשוב כשאתם מלבישים את תינוקכם בחילופי העונות
על מה אתם צריכים לחשוב כשאתם מלבישים את תינוקכם בחילופי העונות

 

כהורים טריים, קראתם כל ספר הדרכה אפשרי, הייתם בכל סדנא שמציעה עזרה, אך בזמן אמת לא הכל נראה כמו בסדנא או כמו שהמאמר אומר. אז איך תדעו בכל זאת מה טוב לתינוקכם?

נכון, בחודשים הראשונים, כשתינוקכם עוד רך ועוד לא מתפעל כלום בכוחות עצמו, עליכם לסמוך על האינטואיציה ההורית שלכם ולאזן את טמפרטורת גופו של התינוק. בכל זאת, אין ביכולתו להגיד לכם אם חם לו או קר.

רופא המשפחה שלכם יגיד כי טמפרטורת הגוף של התינוק נעה בין 36.7 ועד 37.8 בגדר הנורמה.

אם הטמפרטורה עולה מעל הנורמה או יורדת מעל הנורמה, נסו קודם לאזן את טמפרטורת גופו באופן עצמאי על ידי הלבשתו בבגדים הנכונים, או הסרת הבגדים. אם זה לא עוזר, גשו לרופא.

בואו נדבר קצת נעליים

נושא הנעליים לתינוקות הוא נושא שצבר קהל רוכשים רחב בשנים האחרונות. פעם, כל מה שהיית צריך לתינוק זה גרביים. ואם זוג אחד לא מספיק אז עליו תשימו עוד. אך אופנת הלבשת התינוקות הוא דבר שעלה יחד עם האימהות הטריות של זמננו.

נעל לתינוק, כידוע, נקראת נעלי צעד ראשון. אם לא הכרתם את המושג הזה קודם, מדובר בנעלי בד רכות בעלות סוליה גמישה יתר על המידה בכדי לאפשר לתינוק מרווח תנועה רחב יותר כיוון ששרירי כפות רגליו עוד לא חזקים דיו.

מבחר של נעלי צעד ראשון תוכלו למצוא כאן

אתם בחנות מודדים לתינוק, איך תדעו שזו המידה?

עשו את אותו הדבר שהייתם עושים עבורכם. תנו לתינוקכם להתהלך מעט בחנות עם הנעליים וראו איך הוא מגיב אליהן. אם אין כל בעיה נראית לעין- תתחדשו.

עונות מעבר הן דבר ערמומי. חשוב להיות עם אצבע על הדופק כאשר מדובר במזג האוויר של עונות המעבר. כל יום שונה מקודמו ולפעמים אף באופן דרסטי. לכן, לפני היציאה מהבית התעדכנו במזג האוויר ודעו איזה לבוש מתאים.

עונת המעבר שלאחר החורף, הלא היא האביב, היא עונה פרחונית, המקדימה של הקיץ. סנדלים סגורים יהיו המלצה מוחצת עבור תינוקכם מאחר וסנדל סגור מגן על אצבעות התינוק ועקבו של התינוק אך מאפשרת אוורור הנחוץ לתינוקכם.