חברות הייטק רבות מתלבטות האם לגייס כוח אדם נוסף או לפנות לחברות המציעות מתכנתים במיקור חוץ. עובדים מיומנים ומקצועיים, שיגבירו את התפוקה ויתרמו להצלחת הפרויקט מבלי שיהיה צורך להשקיע בהכשרתם. פיתוח תוכנה במיקור חוץ הוא בעל יתרונות רבים במיוחד כאשר בוחנים עלות מול תועלת. כיצד תוכלו לייעל את פעילות מחלקת התוכנה עם אאוטסורסינג ועל מה לשים דגש בפנייה לשירותי מיקור חוץ?

כלים
כך תחסכו כסף עם פיתוח תוכנה במיקור חוץ
כך תחסכו כסף עם פיתוח תוכנה במיקור חוץ

 


חוסכים בזמן – חוסכים בכסף

קליטתו של עובד חדש היא תחילתו של תהליך ארוך המצריך סבלנות ומשאבים רבים. חפיפה, הכשרה מקצועית, זמן למידה, התאקלמות עד שרואים תוצאות. הזמן בו משקיעים בעובד חדש יכול להיות שווה הרבה כסף אם מקצים אותו למתכנתים מנוסים שיכולים להשתלב בצוות קיים או לפעול כצוות עצמאי באופן נפרד ולפתח עבור הפרויקט. כמו כן, כאשר מחשבים הוצאות כמו שכר, תנאים סוציאליים, ארוחות, נסיעות וכדומה לעומת הכסף שיושקע בפיתוח תוכנה במיקור חוץ בו אינכם צריכים לשלם על תנאים אלה, רוב הסיכויים שתקבלו יותר בפחות כסף.
מבחינת ניהול זמנים – עובדים מקצועיים ומנוסים יכולים לספק את הסחורה מהר יותר מעובדים שזה עתה הגיעו לפרויקט וצריכים עוד להתרגל עד שהם יגיעו לביצועים אופטימאליים. אם הלקוח מוכן לשלם לכם יותר על השלמת הפרויקט לפני הזמן, הרי שכוח אדם במיקור חוץ יכול להגדיל את הרווחים שלכם מהפרויקט. כמו כן, ככל שהפרויקט מתארך בתהליך הפיתוח כך המוצר לא בשוק ולא ניתן להרוויח עליו. עם הסכם מול מיקור חוץ ניתן לזרז תהליכים ולהוציא את המוצר לשוק כמה שיותר מהר.

בלי הכנות מקדימות

פרויקטים חדשים דורשים לעיתים ציוד משוכלל ומתקדם שלא תמיד יש בהישג ידה של החברה. רכישת ציוד היא עסק יקר וכך גם הקמת מעבדה ממוחשבת או גיוס צוות QA שילווה את התהליך וכל כלי הבדיקה האוטומטיים שקיימים היום ופעילויות טכניות נלוות. כאשר פונים למיקור חוץ לעיתים השירות כולל גם את הציוד הנדרש. כלומר, אתם משלמים נטו על העבודה ולא על כל ההוצאות מסביב לעבודה עצמה. המוצר יהיה מוכן בתאריך היעד בתקציב הנתון ולא תצטרכו להקדיש לכך משאבים נוספים.

שיקול נוסף שקשור לכך שהעבודה מתבצעת בלי הכנה מוקדמת, היא שהמפתחים של חברות מיקור חוץ תוכנה מצוידים בידע העדכני ביותר בתעשייה. כך שאין צורך להשקיע גם במחקר ואפשר לקבל עבודה שהיא בסטנדרט הגבוה ביותר על פי הטכנולוגיות החדשות ודרישות השוק העכשוויות. על ידי לקיחת אנשי מקצוע מיומנים החברה למעשה מצמצמת סיכונים ויודעת שהפרויקט שלה בידיים הטובות ביותר. לעיתים ניתן גם לנהל מספר פרויקטים במקביל במיקור חוץ וכך לפזר סיכונים בין פרויקטים שמתנהלים בחוץ ובין פרויקטים שמתנהלים בפנים החברה. התוצאה היא שתוכלו לבדוק מי יותר יעיל ומשתלם לאורך זמן או ליהנות משני העולמות.