בישראל ישנן כמה חברות אשר מספקות שירותי טלוויזיה למיליוני צופים הדוקים. בין שלל החברות ניתן לקבל שירותים מחברת הוט, יס, פרטנר TV, סלקום TV וגם סטינג TV. כל חברה מציעה ללקוחותיה מגוון של תכנים מרתקים, סרטים וסדרות מסוגים שונים והצרכן מצדו עושה את הבחירה ומחליט לאיזו חברה לשלם וממי לקבל את השירות.

כלים

 

להכיר את הנפשות הפועלות

חברת הוט היא הוותיקה מכולן ונמצאת אתנו כבר תקופה ארוכה מאוד (משנת 2003). היות שמדובר על חברה ותיקה, ישנם לקוחות רבים שנמצאים אתה עוד מראשית דרכה ומעדיפים להישאר אתה גם כעת. חברה זו מציעה תשתית פיזית אמינה ויציבה ועל כן כמות התקלות הטכניות שלה היא זניחה למדי. יס היא חברת הלוויין שמציעה שידורים לווייניים איכותיים ומרתקים. בתחילת הדרך נצפו תקלות שונות בתשתית שלה, אך הן תוקנו במהרה וכיום היא מספקת תוכן טלוויזיוני למאות אלפי לקוחות.

סלקום ופרטנר הן מתחרות חדשות יותר שהגיעו עם העולם הסלולרי ומשם המשיכו לעולם הטלוויזיה והאינטרנט. חברות אלו עושות שימוש בתשתיות של קווי האינטרנט הביתיים שבאמצעותם מאפשרות ללקוחות ליהנות מסוגי תכנים טלוויזיונים רבים במהירות וללא עיכובים מיותרים. כל חברת תוכן מעמידה תנאים שונים להתחברות והתחרות בין החברות היא קשה ואכזרית. ישנם מבצעים רבים ללקוחות חדשים שיחליטו לעבור ומצד שני יש לשים לב לאותיות הקטנות ולוודא שהמבצע הוא לטובתנו ולא לטובת החברה.

אז איך בוחרים חבילת טלוויזיה?

כאשר אנו מעוניינים לעבור לחברה המתחרה ניתן לבצע מספר פעולות שיסייעו לנו לבחור בעסקה המשתלמת ביותר שנמצאת כרגע בשוק:

מומלץ לבצע השוואת חבילות טלוויזיה באמצעות לחיצה על הקישור שמציע מגוון מסלולים ומבצעים אובייקטיביים בתצוגה מובנת ונוחה לשימוש. כל מה שנחוץ הוא לעבור על הרשימה של הנתונים ולראות מה מציעה כל חברה בצורה מסודרת. כל עמודה תציג את סוגי החבילות, המחירים מהנמוך לגבוהה, בהתאם לסוג חבילה ותספק את כל הנתונים שכוללים אם וכאשר מסלולים נוספים כמו אינטרנט לחבילת הטלוויזיה, עלויות הסטרימר או הממיר ותנאי הרכישה השונים. בחברות הטלוויזיה החדשות, במקרים רבים ניתן לקבל את התוכן לתקופה מסוימת בחינם (בדרך כלל חודש) או התקנה בחינם, כך שניתן יהיה להתרשם מהשירות ורמת התכנים שהיא מציעה. השירותים החדשים מאפשרים צריכה של תוכן גם מחוץ לבית על ידי שימוש באפליקציות מובייל.

המחירים משתנים ונעים בין כמה עשרות שקלים לחודש לכמה מאות, ועל כן מומלץ להיות ערניים. חברות הטלוויזיה מציעות בין השאר גם ספריית וי או די שמצוידת באלפי סרטים בתשלום. רוב הספריות מציעות את אותם הסרטים, ולכן לא כדאי לייחס לכך יותר מדי חשיבות. אולם יש לשים לב האם חשובים לכם יצירות מקור כמו בהוט ויס אשר משודרות רק בחברות אלו. הצפייה נעשית בדרך כלל דרך ממיר או דרך הסטרימר. הסטרימר הוא מכשיר שמאפשר את הצפייה בתכנים דרך רשת האינטרנט בצורה נוחה וללא עיכובים. ישנן חברות שמציעות את המכשיר בחינם וגובות תשלום על המכשיר השני.

ממשק וחווית משתמש

ככל שמדובר על ממשק איכותי יותר, כך חווית המשתמש תהיה יותר רגועה וזורמת, שכן ממשק בסיסי יהיה נוח לשימוש ויקל את פעולת הצפייה החיפוש של תכנים מעניינים.

גם השלט המפעיל את המכשירים הוא בעל משמעות וכל חברה מציעה סוג שונה של שלט שמכיל פונקציות אחרות. שלט גדול בעל כפתורים ברורים יקל על אוכלוסייה מבוגרת לשלוט במכשיר. בחלק מהמקרים מדובר על שלטים מינימליסטים שקל מאוד לתפעל ובלחיצת כפתור ניתן להגיע ישירות אל היעד הנדרש.

כמה זה עולה

אמנם התוכן הוא חשוב מאוד, אך בסופו של דבר יש לבחון את כל עלות החבילה. מחירי החבילות משתנים בהתאם להרכב החבילה, כך שהחבילות הזולות מכילות בדרך כלל פחות שירותים מהחבילות היקרות יותר. חשוב לבחון את מפרט החבילה והצורך של המשתמשים בשירותים השונים לפני שניגשים לרכישה. כיום ניתן לעבור בקלות מחברה לחברה, ולכן אם אתם לא מרוצים משירות של חברה מסוימת תוכלו לעבור למתחרים מכיוון שהיום אין יותר התחייבות בשוק התקשורת.