בחירת סוללה לאופניים היא בחירה חשובה שיכולה להשפיע על איכות הנסיעה ומהירותה. על מנת לבצע רכישה מושכלת של סוללה חשוב לדעת, האם היא מתאימה לצרכים שלכם, למשך הרכיבה, למרחק שאתם צפויים לגמוא, לתוואי השטח שבו אתם רוכבים, משך הטעינה שלה ועוד. חשוב לבדוק את סוג הסוללה ואת עצמתה (36 וולט או 48 וולט), האם אתם מעדיפים סוללה מוסלקת  בתוך שלדת האופניים או סוללה נשלפת. לפני שבוחרים סוללה לאופניים חשמליים חשוב לבדוק היטב את כל הנתונים הרלוונטיים לבחירתה.

סוללה לאופניים חשמליים - סוגים והעדפות
סוללה לאופניים חשמליים - סוגים והעדפות

 

יתרונות וחסרונות של הסוללות

על פי רוב, אופניים חשמליות מוצעים עם סוללה נשלפת. עם זאת, לכל סוג יתרונות וחסרונות. סוללה מוטמנת (מוסלקת) בתוך השלדה מאזנת את האופניים בכך שהיא יוצרת מרכז כובד מדויק. בנוסף, היא אסתטית יותר מאשר הנשלפת. סוללה מוסלקת מוגנת טוב יותר מפני מים ואש, וכמובן- מפני גניבות. המעדיפים סוג זה של סוללות יכולים ליהנות מסוללה חזקה יותר. יתרון נוסף של סוללה נשלפת הוא בריבוי דגמים של אופניים המוצעים עם סוללה כזאת לעומת מספר זעום של דגמי אופניים המוצעים עם סוללה מוסלקת. עם זאת, מדובר בסוגי סוללות מוסלקות איכותיות: Rainbow Hawk מבית רוזן את מינץ, אופני אנדורו וקולט של גרין בייק ואופניי ZI של איזיבייק

באופן טבעי וצפוי, סוללה לאופניים חשמליים המוסלקת בתוכם מהווה מעין "פרצה קוראת לגנב". עם זאת, על הרוכב מוטלת האחריות לזכור בכל פעם כשהוא יורד מהאופניים לקחת עמו את הסוללה. מי שלוקים בפיזור דעת או בשכחה עלולים להיווכח, לחרדתם, שהסוללה שהם  שכחו באופניים נגנבה.

סוגי סוללות רווחים בשימוש:

1.רוב הסוללות המוצעות  בשוק הן סוללת עשויות ליתיום, סוללת ליתיום יון (Li-ion). סוללה זו פועלת בזרם ובעומס גבוה, ועם זאת להישאר יציבה. היא ניכרת בעמידות גבוהה לחום וללחות ונחשבת לסוללה אמינה, עמידה ואיכותית. סוללת ליתיום יון מספקת מתח של כ – 3.6 וולט, ומספר מחזורי טעינה / פריקה  שלה רב. היא שומרת על יכולות קיבולת מרשימות אלה למשך זמן ארוך.

סוללת ליתיום פולימר (Li-Po) .סוללת הליתיום פולימר היא קלה במיוחד ומגיעה במבחר מארזים, גדלים וצורות. היא בעלת  כושר פריקה מהיר ומספקת אנרגיה גבוהה למערכת האופניים החשמליים. היתרון העיקרי שלה הוא בכך שהיא לא גורמת להתחממות יתר ולשריפת המוליכים.

3 סוללת ליתיום ברזל (LifePO4) .סוללה זאת נחשבת ל"כבדה" ביותר מבין סוללות הליתיום  בגלל שהיא מורכבת מברזל הכבד מטבעו. עם זאת היא נחשבת למתקדמת ביותר. מחירה - בהתאם.

קיימות גם סוללות מעופרת אך הן כבדות ומסורבלות, משך הטעינה שלה ארוך. יש המעדיפים אות בשל מחירן הזול ומשך חייהן הארוך.

חשוב לדעת כי השוק מוצף גם בחיקויים זולים ולא איכותיים, לכן לפני שרוכשים סוללה לאופניים חשמליים  חשוב לרכוש אותם אצל בעלי מקצוע שניתן לברר ולוודא את המקצועיות ואת האמינות שלהם.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK
ספורט בארץ