במסגרת הקורס רכשו החניכים ידע תיאורטי ומעשי המפתח את מיומנויותיהם להובלת תהליכים ויוזמות בקהילה היישובית והאזורית, כל זאת תוך הכרה מקרוב אחד של השני, של היישוב שבו הם מתגוררים במועצה והעיסוקים בו. במועצה האזורית זבולון הביעו שביעות רצון רבה מתוצאות הקורס ומביעים תקווה להשתלבותם של בוגריו בעשייה החברתית ביישובים השונים. בתחילת שנת 2019 מתוכנן להיפתח מחזור נוסף של הקורס

כלים
סיום קורס מנהיגות במוא''ז זבולון. צילום - ארז ארד
סיום קורס מנהיגות במוא''ז זבולון. צילום - ארז ארד

 

עתודה מנהיגותית. הקורס המוצלח ארך כשנה וחצי ובמסגרתו רכשו החניכים ידע תאורתי ומעשי תוך הכרת יישובי המועצה האזורית זבולון. המטרות אשר הוגדרו לתלמידי הקורס עם פתיחתו היו בניית עתודת מנהיגות ביישובי המועצה והכשרת פעילים ומובילי תפקידים בעלי כישורים ניהוליים ברמה גבוהה בכל תחומי הקהילה. בנוסף, ניתן דגש על העבודה כקבוצה תוך גיבוש קבוצת עמיתים מקצועית, כמקור להכרות ולהתייעצות בהתמודדות עם תהליכים ואתגרים יישוביים ואזוריים.

את הקורס הוביל מנהל מחלקת יישובים במועצה האזורית זבולון אמיר יעקב בשיתוף מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים-רווחה ג'קי שורק. אמיר יעקב אמר בנושא, "המועצה האזורית זבולון רואה חשיבות בחיזוק יכולת הניהול העצמית של הנהגות היישובים. בעלי התפקידים והפעילים בישובים נדרשים להתמודד עם מגוון רחב של מיומנויות, כגון: ניהול, ארגון, תקשורת בין אישית, ייצוגיות, ייזום והובלה. לצד מיומנויות אלה קיים צורך במתן שירות מיטבי ובחיזוק מדדי הקהילתיות ביישוב ועל כן הוחלט במועצה לקדם קורס לפיתוח עתודה למנהיגות קהילתית שייתן את המענה המקצועי שנועד גם בכדי לסייע לכל משתתף לעצב תפיסת חזון לגבי הקהילה הראויה  ולפתח תהליכים ודרכים למימושה. המועצה האזורית זבולון רואה בקורס צעד חשוב לבניית דור המשך ותשתית טובה להמשכיות של תושבים שיתרמו לקהילה, כל אחד בתחומו".

את הקורס ריכזה חברת קיבוץ שער העמקים ליאת פאר ובהנחייתה של דבי רותם מטעם המרכז למנהיגות בקהילה - שדמות המשתייך למכללת אורנים. כעת, לאחר סיומו של המחזור הראשון של הקורס המוצלח, במועצה האזורית זבולון מצפים לראות את בוגריו משתלבים בעשייה החברתית ביישוביהם השונים.