קטרקט היא אחת ממחלות העיניים הנפוצות והשכיחות ביותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת ברחבי העולם. מחלה זה מתפרצת בשל סיבות שונות שהעיקרית שביניהן הינה סיבת הגיל הכרונולוגי. כיום, כ-10 אחוזים מכלל אוכלוסיית העולם בגילאי 50 עד 60, מתמודדים עם מחלת הקטרקט, כאשר שכיחות המחלה עולה ככל שהגיל הכרונולוגי עולה. יחד עם זאת ישנן סיבות נוספות להתפרצותה של מחלת הקטרקט כגון: תורשה, חשיפה לרעלים, מחלות עיניים נוספות והימצאותן של מחלות שונות כגון: אי ספיקת כליות, סוכרת, מחלות עור ועוד.

 

חשוב לדעת: מעשנים כבדים ואנשים הסובלים מהשמנת יתר בגילאים מתקדמים מצויים בקבוצת סיכון להתפרצותה של מחלת הקטרקט.

אז מהי מחלת הקטרקט ומהם התסמינים למחלה?

מחלת הקטרקט היא למעשה מחלה הנוצרת בעדשת העין הטבעית והיא מובילה לעכירות העדשה הגורמת לירידה משמעותית באיכות הירידה ובמקרים חריגים אף עלולה להובילה לעיוורון מוחלט בעדשת העין בה מופיעה העכירות.

בניגוד למחלות עיניים אחרות, העכירות של עדשת העין איננה מלווה בכאב או בתופעות כגון: עיניים אדומות ודמע ולכן חשוב לבחון את סוגי הקטרקט השונים ואת הסיבה בגינה אתם מתמודדים עם הירידה באיכות הראייה גם ללא הופעת סימנים חיצוניים העלולים להעיד על מחלת עיניים.

בין יתר התסמינים של מחלת הקטרקט תוכלו למצוא:

ירידה מתמשכת באיכות הראייה הופעת כתמי צבע על גבי אובייקטים שונים כפל ראיה ראייה מטושטשת לרחוק ולקרוב תופעת סינוור

מרגע הופעתו של אחד מהתסמינים הנ"ל, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם לפנות לבדיקות אבחון מקיפות וזאת לצורך אבחון הסיבה בגינה אתם סובלים ומתמודדים עם ירידה מתמשכת באיכות הראייה. חשוב לציין שבדיקות האבחון חייבות להיערך על ידי רופא עיניים מוסמך ומקצועי ובעזרת ציוד בדיקה.

כיצד מטפלים בבעיית הקטרקט?

במחלת הקטרקט מטפלים באמצעות הליך ניתוחי קצר ופשוט הידוע בשם ניתוח קטרקט. ניתוח זה מיועד למטרות ריסוקה והוצאתה של עדשת העין הטבעית העכורה והחלפתה בעדשה מלאכותית. הליך ניתוחי זה הינו בעל שיעורי הצלחה גבוהים במיוחד, כאשר בישראל מיושמים מדי שנה כ-50 אלף ניתוחי קטרקט ש-90% מתוכם מסתיימים בהצלחה ומאפשרים למטופל ליהנות משיפור משמעותי באיכות הירידה בהשוואה לתקופה המקדימה לניתוח.

ניתוח קטרקט בלייזר

כיום, בנוסף לשיטות המסורתיות יותר לניתוחי קטרקט, תוכלו למצוא שיטות מתקדמות יותר למטרות ההליך הניתוחי, כאשר בין יתר הטכנולוגיות תוכלו למצוא גם ניתוחי קטרקט בלייזר. מכשיר הלייזר משמש בחלק מהמקרים לשלב הראשוני של ההליך הניתוח (חיתוך קרנית וריסוק עדשת העין העכורה) ובחלק מהמקרים הוא משמש גם למטרות השתלת העדשה המלאכותית. השימוש בטכנולוגיית הלייזר בניתוחי קטרקט מאפשר לרופא המנתח להשיג דיוק מרבי יותר בכל הנוגע לפעולת חיתוך הקרנית ואף בתהליך ריסוק עדשת העין הטבעית.

בנוסף ללייזר, קיימות טכנולוגיות מתקדמות נוספות המיושמות כיום כמעט בכל ניתוחי הקטרקט המיושמים בישראל.

הכתבה בחסות "ד"ר יעקב גולדיץ' – מומחה למחלות וטיפולי עיניים"

לאתר: http://www.eyedoctor-center.co.il