כדי למצוא חברה טוב שתספק לכם ציוד מעבדתי באיכות ללא פשרות, חשוב להכיר את הסוגים השונים של המוצרים ואז למצוא ספק אמין שיוכל להציע לכם בדיוק את מה שדרוש למעבדות שלכם, בין אם זה מקרר תעשייתי, סטרליזטור, אוטוקלאב, מקפיא תעשייתי ועוד.

ציוד מעבדתי
ציוד מעבדתי

לכל אחד מהכלים האלו יש חשיבות בפני עצמה ויחד הם מרכיבים סל מוצרים של ציוד מעבדתי, שאי אפשר לתפקד בלעדיו. מכיוון שמדובר בדרך כלל בתחומים בהם יש תווי תקן מחמירים ביותר, אתם צריכים להיות עם היד על הדופק ולמצוא את הספק שיאפשר לכם להמשיך ולתפעל את המעבדה שלכם בהתאם להנחיות והחוקים השונים, שאסור בתכלית האיסור לעבור עליהם. קניינות של ציוד למעבדה היא לא תחום פשוט וחשוב להיצמד לכל פיסת מידע.

הפעם נדבר על שני סוגים של ציוד מעבדתי: האחד, אחראי על קירור וכולל בתוכו מוצרים כמו מקפיא תעשייתי ומקרר תעשייתי והשני הוא ציוד החיטוי, בו ניתן למצוא ציוד למעבדה כמו סטרליזטור ואוטוקלאב.

ציוד מעבדתי לקירור

בניגוד למקרר לשימוש ביתי, משרדי או מוסדי, מקרר תעשייתי הוא מכשיר מורכב מאוד ובדרך כלל גם גדול. הקיבולת שלו גדולה משום שעליו לאחסן פריטים רבים לאורך זמן. הייחודיות של מקרר כזה היא המודולאריות שלו. בניגוד למקרר רגיל שמגיע בטמפרטורה קבועה ועם מדפים מובנים, במקרר תעשייתי יש אפשרות להתאים את הטמפרטורה ואת מבנה וסדר המדפים בהתאם למוצרים המאוחסנים בו. המקררים מספיק משוכללים כדי להכיל גם פריטים הדורשים רמות שונות של טמפרטורות, עניין קריטי ביותר כשצריכים לאחסן ציוד למעבדה הכולל אלמנטים רגישים הדורשים התאמה אישית של הקירור. מקפיא תעשייתי עובד על אותו עיקרון, אבל משמש לאחסון ציוד מעבדתי הדורש הקפאה מתחת ל 0 מעלות. מקפיאים משוכללים יכללו גם פונקציות כגון הפשרה מהירה או הקפאה מהירה ויוכלו לתת מענה טוב יותר לשימוש ואחסון מהירים של כל סוג של ציוד למעבדות.

אמצעים לחיטוי

המונח "תנאי מעבדה" הפך למטבע לשון המתייחס לפרפקציוניזם וטיפול זהיר וקפדני באלמנטים רגישים. מקור המונח הוא התנאים המחמירים השוררים במעבדות ואחד מהם הוא הצורך לחטא כלים שונים.  סטריליזטור הוא כלי יעיל במקרה כזה, משום שהוא בנוי לחיטוי מלא של מכשירים קטנים שאסור שיזדהמו ובתגובה יזהמו את החפצים שהם נוגעים בהם. עוד דוגמה של ציוד ממעבדתי לחיטוי הוא האוטוקלאב, שגם הוא סוג של סטרליזטור. האוטוקלאבים מגיעים בגדלים שונים, החל ממכשיר שולחני קטן וכלה ביותר גדולים ובענקיים ממש. גם במקרה זה, חשוב להתאים את המכשיר לסוג הציוד למעבדות שנמצא ברשותם, על-מנת להפיק תוצאות מקסימליות. בכל מקרה, המכנה המשותף לכל האוטוקלאבים הוא הטכנולוגיה בה הם משתמשים לחיטוי: יצירת קיטור בטמפרטורה גבוהה מאוד ובלחץ אוויר גבוה, שעושה עיקור לציוד למעבדה בו השתמשתם.