תחושות של נפיחות בבטן הן נושא לא נעים שעשוי להשפיע על מצב הרוח הכללי ועל השגרה היומיומית. כל מי שסובל מהתופעה הזו נמנע מסוגים שונים של פעילויות ולא ממצה את הפוטנציאל המלא של הנאה בחיים. למעשה, ניתן להקל מאוד על התופעה ואפילו לגרום להיעלמותה על ידי הימנעות מסוגים שונים של מזון, פעילות גופנית מתאימה ורגיעה כללית.

כלים

 

גזים כלואים בבטן נוצרים כתוצאה מחיידקים אשר נמצאים במעי באופן קבוע ותפקידם לפרק את המזון שמגיע אליו. ישנם מקרים בהם קיימת רגישות למזון זה או אחר ואז נוצרים יותר גזים שמפריעים לתפקוד ומביאים לתחושות לא נעימות.

אז איך ניתן להקל על המצב?

ישנן מספר דרכים שעשויות להקל מאוד על תחושה של בטן נפוחה. חלק מהדרכים פשוטות מאוד ליישום:

אמנם שיחה קלה בזמן הארוחה היא דבר נחמד ונעים, אך על אנשים אשר סובלים מבטן לאכול בפה סגור וימנעו מלדבר בשעת הלעיסה. דיבור בעת האכילה יגרום לחדירת אוויר למערכת העיכול ויביא לאותה תחושה לא נעימה. כדאי להימנע מצריכה של משקאות מוגזים שאמנם מחליקים בכיף בגרון אך הגזים שנמצאים בהם עלולים רק להחמיר את התופעה. אכילת קטניות עשויה גם היא לגרום לנפיחות בבטן, אבל גם כרובית, כרוב ניצנים, ברוקולי ועוד. את אלו מומלץ לבשל מעט לפני הארוחה. משקה התה ידוע כבר במשך שנים כמרגיע יעיל במיוחד. שתיית חליטות תה לפני הארוחה יסייעו להביא לתחושות טובות יותר. מבחינת תרופות, ישנם כדורי פחם שעשויים לסייע. וכאשר מדובר במקרה חריג ניתן לפנות לקבלת אנטיביוטיקה אשר תחסל את החיידקים הגורמים לתופעה של כאבי בטן. כמו כן, ניתן לצרוך מזונות הכוללים חיידקים פרוביוטיים שיאזנו את המצב בקיבה דוגמת יוגורט או גבינה מסוג גאודה או מוצרלה.

לא לשבת בבית

אחת הדרכים המועילות והמהנות לפתרון של המצב היא לסגל חיים בריאים ורגועים, לצאת להליכות או ריצות קלות ולדעת להירגע לפחות כמה פעמים ביום. שקט ושלווה הם אמנם לא מצרך שקל להשיג אותו אך ניתן למצוא את הזמן על מנת לצאת ממעגל העבודה והלחץ ולתפוס קצת רוגע. אפשר לעשות זאת ליד הים, במרפסת או בכל מקום אחר שבו תחושו רגועים.

אם אתם סובלים מנפיחות בבטן יש מה לעשות בנושא, למידע נוסף


בקרו באתר: http://food-sensitivity.com

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS