תל אביב היא בירת הצעירים הבלתי מעורערת של ישראל - אך מחירי הדיור הגבוהים בה מאלצים רבים מהם למצוא את משכנם בשכונותיה הרחוקות יותר, ואף בערים הסמוכות.

קרדיט : Shutterstock
קרדיט : Shutterstock

תל אביב היא בירת הצעירים הבלתי מעורערת של ישראל - אך מחירי הדיור הגבוהים בה מאלצים רבים מהם למצוא את משכנם בשכונותיה הרחוקות יותר, ואף בערים הסמוכות. כך גבעתיים, אשר עד לא מזמן הייתה עיר מנומנמת השייכת בעיקר לבני הגיל השלישי, עוברת מהפך – והופכת מעוז צעירים חדש עם מקומות בילוי אטרקטיביים, תחבורה ציבורית נוחה והכי חשוב - מחירי שכירות סבירים. שוקלים לעבור לגבעתיים? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו :

קודם כל - מה שווה בגבעתיים?

כאמור, גבעתיים חווה בשנים האחרונות התעוררות של ממש, כאשר עוד ועוד צעירים ומשפחות צעירות מגיעים לגור בתחומיה. אך לא כל הצעירים מתייחסים אליה כמקום לינה לאחר יום בילוי ועבודה בתל אביב – לראייה, ברחוב כצנלסון התוסס ניתן למצוא לעתים קרובות את הברים ובתי הקפה מלאים עד אפס מקום. בין מוקדי הבילוי המגניבים של גבעתיים ניתן למצוא את ה- "בוגארט", חלוץ הברים בגבעתיים, בעל האווירה השכונתית הידידותית והמשוחררת, או ה- "בוגארט רד" - אחיו הצעיר, הממוקם מעבר לכביש ומציע הופעות של אמנים צעירים ותפריט בשרי. בר פופולרי נוסף הוא "הפרגולה", המציע ערבי קונספט שבועיים, בירות וקוקטיילים מתחלפים ואווירה כללית של פאן. לאחרונה נפתח בר קוקטיילים בשם "טיפהמרה", המציע תפריט מזון וקוקטיילים מוקפד, בעיצוב מחוספס ואווירה משוחררת. בגזרת האוכל תוכלו למצוא את "טיטו" האיטלקית, "דה קווין" האנגלית, "טורי" האסייתית, המבורגריות, גלידריות ועוד ועוד.

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן – או, איפה כדאי לחפש דירה?

מבין השכונות של גבעתיים, שכונת שינקין המרכזית נחשבת לאחת המבוקשות ביותר בקרב צעירים. ניתן למצוא ברחובות השכונה רבות מהמסעדות, בתי הקפה והפאבים הפופולריים. בנוסף, לשכונה יש נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית. שכונה מבוקשת נוספת בגבעתיים היא בורוכוב הותיקה, בעלת הלוקיישן המבוקש בצפון-מערב העיר, גובלת בשכונת נחלת יצחק התל אביבית ושכונת עלית ברמת גן, וצמודה לרחובות הבילוי הראשיים של גבעתיים.

טיפים לבחירת דירה

בבואכם לחפש את דירת חלומותיכם, יש מספר דברים אשר כדאי לתת עליהם את הדעת על מנת שלא תתאכזבו בהמשך. קודם כל, כדאי לבחון את הדירה באופן יסודי, ומבלי להתבייש - לבדוק שאין כתמי רטיבות או קילופי צבע על הקירות אשר עשויים להצביע על כך שישנה בעיית עובש בדירה, שכל החלונות אטומים היטב ואין נזילות, שלחץ המים תקין, שכל ההארקות החשמליות תקינות ועוד. אם אתם חוששים שתחמיצו פרטים חשובים מומלץ לקחת איתכם אדם בעל נסיון בשכירת דירות, או אף חברת בדק בית, אשר תוודא עבורכם כי הבית הולם למחייה. הדבר חשוב גם לצורך סגירת החוזה מול בית הבית, בכדי לוודא כי כל הליקויים אשר היו קיימים ידועים לשני הצדדים, ולא תואשמו חלילה בגרימתם בהמשך. לאחר שבדקתם היטב את הבית, מומלץ לבדוק גם את השכנים והשכונה, ולבצע בדיקה בשעות היום כמו גם בשעות הערב, על מנת לבדוק את מצב החנייה, הרעש והתנועה לאורך היום.

כיצד דואגים למיגון הבית?

לאחר שבחרתם דירה בשעה טובה, יש לדאוג גם למיגון ובטיחות. כאשר עוברים לדירה חדשה שהיו לה בעלים קודמים, כדאי מאד להחליף את המנעול על מנת לא להסתכן בכך שהמפתח לדירתו ייפול לידיים הלא נכונות. בנוסף, ישנם פתרונות מיגון זמינים וזולים יחסית, כמו התקנת מנעול עליון, אשר יכולים להועיל מאד לבטיחות הבית ולהקטנת הסיכון לפריצות. ניתן להזמין את שירותיו של מנעולן בגבעתיים, המנוסה בפתרונות מיגון לשוכרי דירות צעירים, ויוכל לוודא כי הדירה בטוחה וממוגנת ככל הניתן.