השתלות שיניים הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת הטיפולים במרפאות השיניים • שתלים קצרים, שנפתחים בעצם הלסת לכדי צורת פירמידה, פותרים בעיה לרבבות מטופלים הסובלים ממחסור בעצם לסת ומעניקים להם מערכות שיניים חדשות, ללא השתלת עצם וללא פרוצדורה של הרמת סינוס • ד"ר שחר בלחש: "כ 80% מהמטופלים סובלים מדנטופוביה. השתלת שיניים ללא פרוצדורות כירורגיות פולשניות היא בשורה נפלאה עבורם."

הצבת שתלים דנטליים, המהווים תחליף מתכתי לשורשי השיניים, הפכה בעשור האחרון לפופולארית מאוד. היא מאפשרת במקרים רבים גם השתלת שיניים ביום אחד, באמצעות 'העמסה מידית'. הבעיה מתחילה כאשר מטופלים סובלים ממחסור בעצם לסת. כתוצאה מכך, אין בלסת התחתונה די גובה כדי להשתיל שתל דנטלי רגיל – באורך של כ 10-14 מ"מ – מבלי לפגוע בעצב. מאותה סיבה, אין למטופל די עצם להשתלת שיניים רגילה בלסת העליונה - מבלי שהשתל הרגיל יחדור אל חלל הסינוס.

פירמידה היא הצורה הגאומטרית היציבה ביקום. השתלים הקצרים שנפתחים בעצם הלסת לכדי צורת פירמידה יציבים לפיכך יותר מכל שתל רגיל אחר. הבסיס המורחב של הפירמידה מבטיח שטח פנים גדול יותר של השתל בתוך העצם ובמבטיח יציבות, גם כשמדובר בשתל קצר, שארכו הוא כמחצית מאורך של שתל דנטלי ממוצע.

ד”ר שחר בלחש מסביר: “הפרוצדורה עבור מטופלים עם חוסר בעצם לסת עלולה להיות מפחידה, ממושכת וגם יקרה. 80% מהמטופלים חוששים מכל טיפולי השיניים. אחוז גבוה עוד יותר מבין המטופלים נרתעים ואף מסרבים לפעולות כירורגיות פולשניות. כתוצאה מכך, הם מפסידים הזדמנויות לאיכות חיים והרופאים מפסידים מטופלים.”

"המשמעות היא, שמטופלים מעדיפים להמשיך לסבול ולא זוכים לאיכות חיים באמצעות מערכות שיניים קבועות ויציבות והכל כדי להימנע מהשתלת עצם ומהרמת סינוס. והנה הגיע דור השתלים הקצרים, שנפתחים לכדי צורת פירמידה ופתרו את הבעיה."
רופאים רבים בישראל, באיטליה ובארה"ב מדווחים על שיעור הצלחה גבוה משיעורי ההצלחה של השתלות שיניים לאחר הרמת סינוס בלסת עליונה ועל שיעור הצלחה גבוה דרמטית משיעורי ההצלחה של השתלות לאחר השתלת עצם בלסת תחתונה.

ד"ר שחר בלחש: "השתל הקצר (5,6 ו 7 מ"מ), נפתח לכדי צורת פירמידה בזכות מיקרו רכיבי טיטניום, שנפתחים לכדי צורת פירמידה. השימוש בשתלים כאלו הוא בשורה לרבבות מטופלים וגם לרבים מבין המטופלים שלי, שכבר כמעט הרימו ידיים מהסיכוי ליהנות מהשתלת שיניים. מטופלים אלו מוכנים להשתלת שיניים, אבל רק בתנאי שלא ייאלצו להיגרר למערך טיפולים פולשני ומורכב, שעלול להימשך חודשים ארוכים ולעיתים גם יותר משנה."

ד"ר גל פיש בלקין, רופאת שיניים שעוסקת בין היתר גם בחדשנות שיווקית אומרת: "שתלים קצרים בצורת פירמידה הם טכנולוגיה נפלאה כחול לבן שמגלמת חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא ויכולות מזעור מרשימות. שתל קצר יודע להיפתח בעצם הלסת מעניק מענה לרבבות מטופלים הסובלים מ'רכס לסת נמוך'. בזכות כך, הפתרון המרתק הזה, שכל גדלו הוא כמחצית משתל דנטלי ממוצע, הוא לא רק מהפכה רפואית וטכנולוגית, אלא גם מהפכה חברתית מעוררת השראה. מטופלים מיואשים, בטווח גילאים רחב, שנדחו שוב ושוב על ידי רופאי שיניים - זוכים כעת לפתרון כוללני להשתלת שיניים במחיר שווה לכל כיס, באופן המצמצם את הפולשנות הכירורגית ואת תקופת ההחלמה, וזאת בהשוואה לאלטרנטיבות הקיימות כדוגמת השתלות עצם והרמת סינוס."

סיפורה האישי של נעמי, 53, עצמאית מהקריות, עשוי להמחיש היטב את היתרונות של השתלת שתל קצר הנפתח לכדי צורת פירמידה. "לאחר עשור של טרטורים בין רופאי שיניים ולמול תכניות טיפול פולשניות ומפחידות," מעידה נעמי, "הציע לי ד"ר יואב לייסר מחיפה השתלה שונה, באמצעות שתל קצר, בגודל של שלושה גרגרי אורז."

נעמי: "ד"ר לייסר הסביר לי, שבזכות היכולת של השתל להיפתח לכדי צורת פירמידה, הוא יוכל לבצע לי השתלת שיניים ללא השתלת עצם בלסת התחתונה. בתחילה התקשיתי להאמין בזה. שנים התביישתי במצב השיניים שלי, אך גם פחדתי משיטות הטיפול הפולשניות שהוצעו לי ובעיקר לא רציתי לעבור את התהליך הכרוך בהשתלת עצם. לבסוף, זכיתי למערכת שיניים חדשה בזכות הפטנט הזה של שתל קצר בצורת פירמידה. ההשתלה המוצלחת החזירה לי את איכות החיים, את הרומנטיקה ואת האפשרות לצחוק ולאכול ללא חשש."

ד"ר יואב לייסר, מומחה לכירורגיית פה ולסתות, בעל שלושה דוקטורטים אומר: "סיפור המטופלת שלי מהקריות אופייני למטופלים רבים במרפאתי ובכלל. הטיפולים שמוצעים למחוסרי עצם לסת עלולים להיות ממושכים, מרתיעים וגם יקרים. לצד המחיר קיימת רתיעה טבעית מהליכים פולשניים כמו הרמת סינוס ובניית עצם. שתל קצר ויציב בצורת פירמידה מאפשר לי להציע טיפול מהיר יחסית, ללא החרדה הטבעית המלווה טיפולים דנטליים פולשניים."

כלים
שתל בגודל 3 גרגרי אוז, נפתח בעצם לצורת פירמידה
שתל בגודל 3 גרגרי אוז, נפתח בעצם לצורת פירמידה