מסיג הגבול, קבלן בתחום החשמל והתאורה בשירות עיריית אשדוד, שאותר לאחרונה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל כאשר הוא פולש לאדמות המדינה, נאלץ לפנות את השטח בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל.

כלים
פינוי עצמי באשדוד ציוד חשמל ותאורה (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
פינוי עצמי באשדוד ציוד חשמל ותאורה (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

הפלישה לאדמות המדינה אותרה במסגרת הפעילות השוטפת שמקיימים מפקחי רשות מקרקעי ישראל לניטור עברות מקרקעין. המפקחים גילו כי הפולש פלש לקרקע הציבורית, על שטח בגודל של כ-600 מ"ר המיועד לתעשייה השוכן מצפון לבית העלמין של אשדוד, והציב במקום ציוד רב שכלל חשמל, תאורה ועמודים לשימושו העסקי ועל חשבון הקרקע הציבורית, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי הרשות מסרו לפולש התראה והזהירו אותו כי הוא עובר על החוק וכי עליו לפנות את הקרקע, ולא, הוא יפונה לפי החוק בליווי המשטרה ואף תוגש נגדו תלונה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר בפועל. במקביל פנו הפקחים לעיריית אשדוד והודיעו להם כי קבלן שלהם פלש בניגוד לחוק לקרקע הציבורית בשטח העיר, ללא חוזה לקרקע שלא הוקצתה לשימושו.

בעקבות ההתראה ואזהרות מפקחי רשות מקרקעי ישראל והעירייה ולאחר שהבין את נחישותם של המפקחים לפנותו, העדיף הפולש לפנות את הקרקע בעצמו, על מנת להימנע מתביעות והוצאות נוספות.

הפולש פינה את כל הציוד מהקרקע, ניקה אותה והחזיר את הקרקע לידי המפקחים והמדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר בפלישה של בעל עסק שניסה להשתלט על אדמות המדינה לטובתו האישית ועל חשבון הציבור, אך נתקל בנחישות המפקחים לפנותו והעדיף לבצע פינוי עצמי. מדיניות האכיפה המחמירה של הרשות מוכיחה עצמה שוב ושוב כאשר פולשים רבים מעדיפים לבצע פינוי עצמי על מנת שלא להסתבך בתביעות וחוסכים בכך בזבוז משאבים מיותרים מכספי הציבור. מפקחי רמ"י ימשיכו לפעול לשמירה על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו ולא יאפשרו למסיגי גבול ועברייני קרקעות לגזול את אדמות המדינה על חשבון הציבור".