ראש עיריית עכו שמעון לנקרי השתתף באירוע סיום של פרויקט משותף של המרכז לבריאות הנפש מזור עם הפקולטה לארכיטקטורה , המחלקה לאדריכלות נוף בטכניון, שמטרתו עיצוב תומך החלמה של המרחבים הפתוחים בביה"ח הפסיכיאטרי. האירוע התקיים בביה"ח והוצבו בו 24 עבודות של סטודנטים , חלקן פותחות פתח לתכנון משותף של פינות נוף לפעילות בטבע ולהחלמה של בית החולים יחד עם עיריית עכו. את האירוע כיבדו בנוכחותם נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, דיקנית הפקולטה לארכיטקטורה פרופ' איריס ערבות, דיקן הפקולטה לרפואה פרופ' שמעון מרום, ראש המסלול לאדריכלות נוף פרופ' טלי מוזס, אדריכל נוף פרופ'/מ רם איזנברג, יעל סופר ואריאל בלונדר , מנחי העבודות .

כלים
אירוע סביבות רכות ומיטיבות בנוף הטיפולי שהתקיים במרכז לבריאות הנפש מזור. צילום: גדי נס
אירוע סביבות רכות ומיטיבות בנוף הטיפולי שהתקיים במרכז לבריאות הנפש מזור. צילום: גדי נס

מנהלת ביה"ח מזור פרופ' אילנה קרמר, אמרה "עבדו כאן במשך סמסטר שלם למעלה משלושים סטודנטים מוכשרים ביותר , אשר חקרו כל היבט אפשרי של הנוף המקומי בביה"ח. עבודותיהם משקפות הבנה עמוקה של דרכי המטופלים והצוות , והפרויקטים המוצעים הם יצירתיים ומקוריים ביותר". פרופ' קרמר אמרה באירוע כי "בכוונת ההנהלה לבצע חלק גדול מעבודת התכנון המוצעות בזמן הקרוב".

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, אמר, "אני שמח להיות פה. הטכניון זו אוניברסיטת מודל וחלק מה- DNA שלנו זו תחושת שליחות.  אנחנו מייצרים ידע שנועד לשרת. זה פרויקט שהוא מופת להוראה". פרופ' לביא הוסיף שלדעתו הפרויקט ראוי לפרס , והציע להתחרות על פרס ינאי היוקרתי בשנה הבאה.

דיקנית הפקולטה לארכיטקטורה פרופ' איריס ערבות, אמרה, "מפליא ומרגש שתחומים כל כך שונים , ארכיטקטורה, סביבה ובריאות, חברו יחד ונולדו רעיונות גדולים". פרופ' ערבות הביעה תקווה שהפרוייקטים ייצאו בהקדם אל הפועל.

המנהלת אדמיניסטרטיבית של ביה"ח מזור נעמי אסולין ציינה כי "הרעיונות  הם בבחינת פריצת דרך ובית החולים יפעל למימושם  תוך המשך שיתוף הסטודנטים בפיתוח הרעיונות לכדי עשייה".

מנהלת השירות הסוציאלי גב' רותי אופק אשר ליוותה את הפרויקט באופן אישי ביחד עם עמית מומחה עדי ברונר ,אמרה ש"לאורך כל הסמסטר הייתה אוירה יוצאת דופן של שיתוף פעולה בין הסטודנטים , המטופלים , העמיתים המומחים והצוות. רצינותם והחקר הרציני שעשו יחד הולידו את הפרויקטים המרגשים שהוצבו באירוע הסיום".

אדריכל נוף פרופ'/מ רם איזנברג, סיכם כשאמר "אנחנו כולנו מופתעים ממה שקרה פה בית החולים חדר לליבם של הסטודנטים ויחד עם המקצוענות וההשקעה – התוצרים הם מעבר לכל הציפיות ". פרופ' רם הציע המשך שיתוף פעולה עם בית החולים ועיריית עכו כדי לסייע לממש חלק ניכר מעבודות התכנון שהוצגו".