זכוכית דקורטיבית היא חזקה וצלולה, חומר גלם בעל איכויות מיוחדות ומגוונות ומקור לפריטי עיצוב רבים בעיצוב פנים. היא אינה מוגבלת לסגנון עיצוב מסוים ומשתלבת בעיצוב מודרני וגם מסורתי, במגוון של מוצרי זכוכית מחוזקים ואיכותיים המתאימים לעיצוב כל חלל פנים וחוץ. כיום ישנן אפשרויות רבות לשלב זכוכית דקורטיבית באופן פרקטי בעיצובי פנים רבים, בין השאר מכיוון שטכניקות מודרניות מאפשרות להוסיף תכונות חדשות לזכוכית כבר בשלבי הייצור.

כלים

 

בחירה בזכוכית לעיצוב הבית בהתאם לתכונותיה

השקיפות של הזכוכית הופכת אותה לאלמנט חשוב בתכנון ארכיטקטוני של חללים גדולים וקטנים. היא מאפשרת לבנות מחדש את החלל בלי לחסום את קו הראייה ומעניקה תחושת מרחב. חשוב לבחור בזכוכית שהטקסטורה שלה אינה עכורה או מוכתמת. עליה להיות שקופה לחלוטין ולהעניק תחושת אווריריות. אפשר להשיג אפקט צלילות באמצעות בחירה במוצרים מזכוכית קליר, שעברה במהלך הייצור שלה סינון של חלקיקי עופרת ומתכת שמקנים לחומר הגלם הסטנדרטי גוון ירוק ועמום. בשל עיבוד חומר הגלם מתקבלים לוחות זכוכית צלולים במרקמם.

לעובי הזכוכית חשיבות דקורטיבית. ככל שהמשטח דק יותר הוא אלגנטי ואוורירי יותר, עם זה מומלץ לא לבחור משטח דק מדי של זכוכית. חשוב לדעת שלמרבית עבודות הזכוכית יש תקן שקובע את העובי המינימלי של המוצר. ברוב המוצרים עובי של זכוכית דקורטיבית אינו עולה על 8 מ"מ. עובי זה מאפשר לעצב חיפויי זכוכית ומקלחונים. עוביין של דלתות זכוכית הוא לרוב 10 מ"מ, בהתאם לסוג הדלת וגודלה. משטחי זכוכית רבודה (טריפלקס) הם בדרך כלל בעובי כולל של עד 12 מ"מ. באופן הזה נשמרות התכונות הבטיחותיות של החומר בלי לפגוע במראה האסתטי והשקוף.

יש עבודות זכוכית שבהן צלילות המשטח היא האלמנט העיקרי של הפן הדקורטיבי, כגון מעקות ומחיצות זכוכית, וכמובן מראות שמלוטשות למראה קריסטל שקוף. בסוגים אחרים של עבודות זכוכית קיים מבחר גדול של אפשרויות עיצוב.

לדוגמה, זכוכית למקלחונים שאפשר לבחור בדרגות שונות של אטימות, כאשר עיצוב פני הזכוכית באמצעות טכניקות כגון התזת חול או צריבה (אסיד) מאפשרות ליצור מגוון רב של דרגות אטימות כגון זכוכית חלבית ומגוון טקסטורות של זכוכית מחוספסת ומעוטרת בפסים ובמגוון דוגמאות.

חיפויי זכוכית למטבח מומלצים בעובי 8 מ"מ. כמו כן מומלצת זכוכית קליר צלולה אך מלבד הטקסטורה של חומר הגלם אפשר לבחור במגוון דקורטיבי עצום של חיפויים, החל בחיפוי בגוון אחיד ועד לתמונות דיגיטליות. חיפויים דקורטיביים אלה עמידים במטבח לשנים רבות וניתנים להתקנה או להסרה בכל עת.

פרמטרים חשובים בבחירת זכוכית דקורטיבית

עבודות זכוכית באיכות גבוהה מאוד מעניקות מראה מושלם לעיצוב הבית. הנה כמה פרמטרים חשובים שיכולים לסייע בבחירת סוג עבודת הזכוכית הדקורטיבית המתאימה:

מטרת השימוש במוצר הזכוכית: קובעת בין השאר את תכונותיה. לדוגמה, זכוכית שקופה - כשמעוניינים בחלוקת החלל ללא חסימת טווח הראייה בוחרים במחיצת זכוכית שקופה וצלולה. כשמעונינים במקלחון שמאפשר פרטיות בוחרים בסוגי זכוכית אטומה או אטומה למחצה.

כאמור, פרמטר חשוב ביותר הוא בטיחות הזכוכית: למשל, בבחירת מעקות זכוכית מעוצבים, כאשר לעובי הזכוכית חשיבות מבחינת החוזק והעמידות שלהם. אפשר לבחור במעקות זכוכית דקורטיביים ומעוצבים בלי לוותר על בטיחות המוצר.

לגודל של משטח הזכוכית חשיבות לא פחותה מבחינת העיצוב: בהתאם לסוג השטח, אפשר לבחור במשטחי זכוכית גדולים ואחידים או במשטחי זכוכית קטנים המחוברים ביניהם ליצירת משטח גדול. כמו כן אפשר ליצור מראה מרהיב של מחיצות וחלונות גדולים מזכוכית בלבד באמצעות מסגור בלתי נראה לעין שלהם.