תכנון נכון של מטבח הוא כנראה המשימה הכי מורכבת בעיצוב הפנים. אין עוד מקום בבית בו הפרקטיקה פוגשת את האסתטיקה. מי שיתפתה להקריב את הפרקטי על חשבון האסתטי או להפך, צפוי להתחרט במוקדם או במאוחר.

כלים
מטבח
מטבח

 

מטבח נכון וטוב באמת תמיד ייקח בחשבון את שני הקטבים וינסה לאזן ביניהם. בנוסף במטבח פועלות מערכות אינסטלציה וחשמל מיוחדות, לכן חשוב מאוד לתכנן מטבח בעזרת אדריכל או מעצב פנים.

בחירת אביזרים חכמה

בדרך כלל, הגודל של המטבח הוא נתון קבוע. לכן בחירת האביזרים הגדולים כמו מקרר, תנור או מדיח היא קריטית כעוגן עיצובי במטבח. הערכים העיצוביים שהם נושאים, המיקום שלהם בחלל והיחס שלהם האחד כלפי השני, יקבעו במידה לא מבוטלת את האיכות הכללית של המטבח.

במקרה של מטבח גדול, כדאי לשקול התקנה של אי שמגדילה את חלל העבודה והאחסון של המטבח. מיקום הכיור והיחס בינו לבין פינת הבישול גם הוא קובע את האיזון במטבח. בעיצוב חלל מטבח אידיאלי צריך העובד במטבח להגיע מאותה נקודה גם לגז וגם לכיור. ואם בכיור עסקינן אז הגיע הזמן לדבר על בחירת ברזים למטבח.

סוד הפרטים הקטנים

"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים", אמר האדריכל הנודע מיס ואן דה רוהה וידע על מה הוא מדבר. בסופו של יום, אלו הם האביזרים הקטנים שעושים את ההבדל, ונותנים את הטאצ' הסופי שהופך 'מטבח טוב' למטבח בעיצוב מעולה.

זה מתחיל בידיות של המגירות והפרזולים, ממשיך בבחירת כלי האחסון ואביזרים נלווים כמו מעבד מזון או מכונת קפה ומגיע לשיא בבחירת הברזים למטבח.

זוכרים את ההתנגשות בין פרקטיקה לאסתטיקה? ובכן, ברז המטבח הוא המקום בו שני הערכים האלו מתלכדים ומתמזגים. ברז טוב צריך להגיב במהירות ובצורה חלקה ולשמש אותנו באמינות לאורך שנים. יש לו גם השפעה לא מבוטלת על איכות המים שאנחנו שותים. באותה נשימה ברז נמדד בערכיו האסתטיים וההשפעה שלו על העיצוב הכללי של המטבח חורגת בהרבה מהתפקוד הפונקציונלי שלו.

תיזהרו שלא ישימו לכם ברז

כמו שבטח הבנתם לבד, יש ברזים ויש ברזים, ובמידה שאתם לא בקיאים בתחום, קשה לדעת איזה ברז הוא ברז איכותי באמת. מחיר הוא לא תמיד אינדיקציה. אמנם בקצוות ההבדל ניכר לעין – ברז זול במיוחד ייראה בהתאם גם לעין לא מקצועית, וגם קשה מאוד לפספס את האיכות של ברז איטלקי בהרכבה ידנית שעולה אלפי שקלים; בתווך תמצאו מאות דגמים של ברזים במחירים משתנים שמי שלא מבין בעיצוב יתקשה מאוד להבדיל ולדעת איזה ברז הוא איכותי במחיר טוב ואיזה ברז הוא מוצר בינוני במחיר מופקע. כמו במקרים רבים אחרים ההמלצה שלנו היא להיעזר במומחים ולרכוש ברזים למטבח ואת שאר האביזרים רק אצל ספק מקצועי בעל מוניטין, כמו למשל, ורדי לוין:

http://www.vardi-levin.co.il/category/ברזים-למטבח