במחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי בני ציון  מעניקים  טיפול כירורגי חדשני ומתקדם לילדים הסובלים ממחלת הקשורות להפרעות בתנועתיות המעי (Motility disorders). ניתוח נוסף ומוצלח, בוצע כאמור בילדה בת         6 עם סוג נדיר של מחלת הירשפרונג מפושטת, ששוחררה לביתה כאשר היא במצב בריאותי תקין ויציב

כלים
בני ציון- פרופ' איגור סוחוטניק.צילום צליל דנה
בני ציון- פרופ' איגור סוחוטניק.צילום צליל דנה

 

התאוששות מהירה. עשרות ילדים  מכל הארץ וגם מחו"ל, הסובלים מבעיות תנועתיות המעי וממחלת ההירשפרונג  המאובחנת בקרב ילדים במהלך השנתיים הראשונות לחייהם, מגיעים  למרכז הרפואי בני ציון  וכך גם השבוע, בוצע ניתוח ילדה בת 6 שסבלה מסוג נדיר של המחלה כשקטע בריא היה רק 27 ס"מ של מעי לאחר הלידה. הילדה עברה מספר ניתוחים כולל ארכת המעי כשאורך המעי בריא הוארך עד למטר. בניתוח הסופי, קטע זה שנבנה קודם חובר לפי הטבעת.

מחלת ההירשפרונג הינה מחלת מעיים מולדת העלולה לגרום לעצירות בקרב תינוקות ונגרמת כתוצאה מחוסר באחד העצבים של הרקטום והמעי הגס, גורם לכך שתנועתיות התקינה של המעי נפגמת, ומופיעים סימפטומים הקשורים לחוסר תנועה של המעי כמו: עצירות, תפיחות הבטן, הקאה ועוד.

מנהל מחלקת כירורגית ילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' איגור סוחוטניק מציין כי, "ביה"ח נותן טיפול כירורגי חדשני ומתקדם לילדים הסובלים מהמחלה ומהפרעות בתנועתיות המעי (Motility disorders) ומחלת הירשפרונג  וזאת ללא צורך בפתיחת הבטן  ובאמצעות שימוש בשיטת לפרוסקופיה".

פרופ' סוחוטניק שב ומדגיש, כי,  "במידה והמחלה לא מאובחנת, הילדים הסובלים מהתסמונת עלולים לסבול מתופעות קשות כגון:  דלקות במעי, פריצה של דופן המעי, יציאת הצואה לתוך חלל הבטן, עד כדי סכנת חיים".

מלבד זאת זמן ההתאוששות לאחר הניתוח הוא מהיר וקל. הפעוטה שוחררה לביתה כאשר היא במצב בריאותי תקין ויציב. בחודש נובמבר נותחו בהצלחה במחלקה 3 ילדים הסובלים ממחלת הירשפרונג, כאשר שנים מהם סבלו מסוג של מחלה מפושטת.