ב20 בנובמבר יציין העולם את יום הזיכרון הטרנסג'נדרי שנקבע לזכרה של ריטה הסטר, אשר רציחתה בנובמבר 1998 בסן פרנסיסקו הניעה את יוזמת הפרויקט "לזכור את מתינו".

צילום: יח"צ אורלי
צילום: יח"צ אורלי

בשנים האחרונות הקהילה הטרנסג'נדרית אומנם רושמת התקדמות חשובה - אך ההתקדמות בנראות ובזכויות של הקהילה הזאת הביאה בעקבותיה בשנה האחרונה נחשול חדש של רצח אלימות ושנאה (מספרם של קורבנות האלימות בקהילה הטרנסג'נדרית עמד אשתקד על כ-295 נרצחים!).

ענקית הלק האמריקאית ORLY בחרה לקראת יום מאבק בטרנספוביה לייחד קולקציה המוקדשת לסולידריות טרנסית, להצהרה בדבר ערך חייהן של נשים טרנסיות ושל אנשים טרנסים, ובזכותה של הקהילה לחיות על פי רגשות הזהות שלה. בראש הקולקציה המרהיבה שזכתה לשם "תחגוג את עצמך" ניצבת לאוורן קוקס, כוכבת הסדרה "כתום זה השחור החדש" - ומי שנחשבת לאחת השגרירות המלהיבות ביותר של הקהילה הגאה והטרנסית בארה"ב.

כזכור, קוקוס עלתה לכותרות ביוני 2014 כשכיכבה על שער מגזין "טיים" תחת הכותרת "נקודת המפנה הטראנסג`נדרית: מאבק זכויות האדם הבא של אמריקה". כזכור, קוקס, היא הטראנסג`נדרית הראשונה שהייתה מועמדת לפרס היוקרתי של אמי, בזכות תפקידה כסופיה בורסט בסדרת הטלוויזיה "כתום הוא השחור החדש".  קוקס, שגדלה כילד באלבמה לצד אם חד הורית, סבלה מכל שק הקלישאות שסופגים ילדים נשיים בדרך לבית הספר. כשהתבגרה ועברה לניו יורק נחשפה לראשונה בחייה לנשים טראנסיות והבינה שהיא לא לבד. כיום היא אקטיביסטית בולטת למען הקהילה הטראנסג`נדרית בכלל והקהילה הטראנסג`נדרית השחורה בפרט. כחלק מפעילותה היא מתראיינת לאינספור תוכניות טלוויזיה ומנסחת מחדש את השיח המגדרי.

מחיר: 35 שקל במכונים ברחבי הארץ.