5,000 מתווכי נדל"ן חדשים בישראל מדי שנה: מנתונים שמפרסמת התאחדות משרדי התיווך העצמאיים בישראל, לרגל השקת אתר האינטרנט החדש של העמותה, עולה כי אלפי מתווכים חדשים מצטרפים לעוסקים בתחום בארץ מדי שנה

עמותת התאחדות משרדי התיווך העצמאיים בישראל הוקמה בשנת 2010, על ידי מספר בעלי משרדי תיווך ותיקים ומובילים בשוק התיווך בישראל, ונרשמה כחוק ברשם העמותות. את רעיון הקמת ההתאחדות יזם עו"ד פרידמן אבנר העוסק בענף הנדל"ן והתיווך זה למעלה מ-35 שנה והינו בעל מכללת נדלניוז ללימודי נדל"ן, במטרה לאגד יחד את המשרדים העצמאיים בתחום, בדומה למה שקורה בענפים אחרים במקצועות החפשיים בארץ.

הרקע והיוזמה של הקמת התאחדות משרדי התיווך העצמאיים בישראל נבע ראשית מהצורך למתג את בעלי משרדי התיווך כמובילים בענף התיווך וכן בשל חוסר והעדר ארגון גג המייצג את בעלי המשרדים בענף התיווך ואת העוסקים בענף. מטרת הארגון היא לקדם ולהגן על האינטרסים של בעלי המשרדים וענף התיווך בכלל.

מהנתונים שבידי האיגוד עולה כי בכל שנה מצטרפים לשוק ענף התיווך כ-5000 מתוווכים חדשים אשר נבחנים על פי חוק ומקבלים רישיון לעסוק בתיווך מקרקעין, אולם חלק גדול מהמצטרפים למקצוע אינם בעלי הכשרה מקצועית כלשהי.

רשימת המתווכים כשמה כן היא, מטפלת בנושא הרישוי והרישום בלבד וכתוצאה מהעדר המקצועיות נלוות לרישוי, נגרם נזק תדמיתי ומקצועי שיטתי הפוגע בענף התיווך ובבעלי משרדי התיווך בפרט.

אחת מהפעולות הראשונות שביצעה ההתאחדות הוא הקמת אתר אינטרנט המרכז את פעילויותיה וחושף אותן בפני הציבור, במטרה לקדם שקיפות מלאה בהתנהלות העמותה ולקיים ערוץ תקשורת פתוח והדדי עם הציבור.

ניר אלוש מנכ"ל LiveCity שהקימה את האתר : "כשארגון צריך לחשוף את שירותיו בפני קהלי היעד בצורה מהירה וישירה ובעלות נמוכה, אתר אינטרנט הוא הפתרון המתבקש. האתר מאפשר לא רק קיום קשר ישיר ורציף בין חברי ההתאחדות, אלא מביא לציבור הגולשים מידע עדכני, אמין ומלא בכל הנוגע לתחום הנדל"ן בישראל. שמחנו להעמיד לידי התאחדות משרדי התיווך העצמאיים את הכלי היעיל ביותר לשם כך".

כתובת האתר http://www.real-igud.co.il