כבעידן המרדף אחרי הכסף וההצלחה, תופס מנהל ההשקעות או מנהל החברה המצליחה את עמדת התהילה, אליה נושאים כולם את עיניהם, אך האם זהו המודל היחיד למנהל מוצלח?

כלים
יהודה אדלר
יהודה אדלר

האם זהו המודל הטוב ביותר? ובכן, מסתבר שגם במגזר הציבורי אפשר למצוא מודלים של ניהול עם המון השראה, ואת אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך נותן לנו פרופ' יהודה אדלר, קרדיולוג בכיר ופרופסור רשום באוניברסיטת תל אביב, שבגיל 55 בלבד רושם לזכותו קריירה עתירת עמדות ניהול והצלחות, שבאות לידי ביטוי גם בניתוחי הלב השגרתיים שמבוצעים בכל יום בבתי חולים ברחבי ישראל.

עומס רב על שתי ידיים בלבד

יש לו רק שתי ידיים, אבל עם שתי הידיים האלה מחזיק יהודה אדלר שורה ארוכה של תארים ועמדות ניהול בענף הבריאות והרפואה הישראלי, ובכלל זה מנהל המשאב הרפואי, יו"ר וועדת ההתמחות, מנהל פרויקט תלפיות ומנהל מקצועות הבריאות בבית החולים שיבא תל השומר. כמו כן, משמש אדלר כחבר וועדה, חבר מועצה וחבר הנהלה בשורה של גופים במשרד הבריאות, ההתאחדות הלאומית לכדורגל, האיגוד הקרדיולוגי הרפואי ועוד. את שתי ידיו אלו טובל אדלר גם במפגש שבין עולם הרפואה לציבור הרחב, עם תכנית רפואה שהוא מנחה ברדיו תל אביב 102FM, וזוהי רק רשימה חלקית וקטנה ביחס לשלל תפקידי הניהול שממלא פרופ' אדלר בכל יום.

אז איך הוא עושה את זה?

ובכן, היינו מצפים לשמוע על איזו שיטה יוצאת דופן שאם רק נכיר אותה, נוכל גם אנחנו להפוך למנהלים בכירים ומצליחים, אלא שהתשובה האמיתית היא עבודה קשה לאורך שעות ארוכות בכל יום, וכמובן יכולות ייחודיות שעלינו לאחוז בהן על מנת למלא את שלל תפקידנו בהצלחה, במקביל. פרופ' יהודה אדלר משקיע אין ספור שעות ביום כדי להתייחס לסוגיות, עניינים ונושאים שעולים במסגרת כל אחד מתפקידי הניהול שלו, ובתוך כך גם לנהל את שגרת יומו כרופא קרדיולוג. אין שום דרך להצליח במצב כזה, מלבד להשקיע שעות ארוכות, השקעה שלעיתים קרובות גם כרוכה בפגיעה בחיים הפרטיים.

ומה הוא מקבל מזה?

אם נחזור לעובדה שאנו חיים בעידן של רדיפה אחרי הכסף, אז כסף הוא לאו דווקא התמורה המרכזית לה זוכה יהודה אדלר מפעילותו הרחבה כמנהל בשלל הגופים הללו. התמורה האמיתית היא יכולת ההשפעה של אדלר על הדור הצעיר, היכולת שלו לקבוע סטנדרטים חדשים, להעשיר את הידע הציבורי בתחום הקרדיולוגיה, להביא את הלך הרוח שלו אל תוך המערכת ולהשריש אותה מטה אל הסטודנטים לרפואה, המתמחים והרופאים הצעירים שמביאים את הלך הרוח המקצועי הזה לידי ביטוי באין ספור ניתוחי לב שהם מבצעים בכל רחבי ישראל, שלא לחינם נחשבת למעצמת קרדיולוגיה עולמית, בין היתר ואולי בזכות אנשים כדוגמת יהודה אדלר.