אם גם אתם התחלתם להתעניין לגבי התקנה של סורגים בבית העסק או בבית הפרטי, לבטח גם אתכם שאל המתקין האם תהיו מעוניינים בסורגים הקבועים או בסורגים המתקפלים. רגע לפני שאתם משיבים על השאלה ויוצאים לדרך עם התקנתם, כדאי לשקול היטב כל אחד מהסוגים על מנת להבטיח שההתקנה תשרת אתכם לטווח הארוך ושבעיקר תהיו מרוצים מהעבודה שבוצעה אצלכם. אם פעם ברירת המחדל הייתה להתקין את הסורגים הקבועים, כיום רבים אלו המעדיפים להתקין סורגים מתקפלים, ולא במקרה. אם כן, מה היתרונות הגדולים של הסורגים המתקפלים? מסתבר שיש לא מעט...

כלים

 

הסורגים מתאימים עצמם אליכם, ולא ליהפך:

היתרון הראשון הוא כמובן הדינאמיות והגמישות של הסורגים. תחילה, במה הם שונים מהסורגים הקבועים? הסורגים הקבועים במרבית המקרים משתלבים על פתח החלונות במטרה למנוע מעידות או פריצות. אכן, כשמדובר על החלון, פתרון קבוע יכול להיות נפלא ולהעניק ראש שקט, אך ישנם מקרים בהם הסורגים המתקפלים הם המענה האידיאלי. לדוגמא, סורגים מתקפלים בחלון המטבח: הרי שלעתים רוצים לפתוח את הסורגים לחלוטין על מנת ליהנות מכניסה אידיאלית של אוויר ללא כל הפרעה.

הבנתם נכון, ואכן הסורגים המתקפלים מתאימים את עצמם אליכם. סורגים אלו מגיעים במנגנון של הזזה כך שעל פי בחירתכם ניתן לפתוח אותם ולסגור אותם על פי הצרכים המשתנים לכם ואלו הרלוונטים לכם ברגע נתון. זאת בשונה כמובן מאלו הקבועים שהינם נשארים קבועים כל הזמן.

shutterstock 378186913 23191

סורגים קבועים במרפסת? יש את המתקפלים!

הסורגים המתקפלים נותנים מענה נפלא לאלו שיש ברשותם מרפסת בדירה או חצר בבית הפרטי. אלו שרוצים ליהנות מסורגים גם עבור המרפסת או החצר, לא באמת יכולים להתקין את הסורגים הקבועים שכן הם יחסמו את היציאה אליהן. אם פעם לא היה ניתן לשלב סורגים בפתח זה מאחר ולא היה את הפתרון של הסורג המתקפל, הרי שכעת לא צריך להתפשר על בטיחות מאחר וניתן לאבטח על הצד הטוב ביותר גם פתחים שכאלו בהם סורגים קבועים אינם מתאימים.

משתמשים בפתח החלון והמרפסת בשעת חירום:

אם יש יתרון גדול במיוחד לסורגים המתקפלים הוא כמובן היכולת שלהם להתאים את עצמם אליכם על פי דרישה. המשמעות היא שלא תשמישו את הסורגים רק בשעת שגרה, אלא גם במקרי חירום אם אכן קורים כאלו. לא אחת ישנם מקרים בהם צריך לברוח מהדירה בכל מחיר מסיבות שונות: החל מגנב הנמצא בדירה ועד שריפה שיש בבניין. בעת שיהיו לכם סורגים קבועים הרי שלא יהיה ניתן להשמיש את פתח החלון לדוגמא כיציאת חירום. מנגד, אם התקנתם את הסורגים המתקפלים הרי שלא תהיה כל בעיה לנצל כל פתח במטרה להציל נפשות.

shutterstock 450188155 0abdb

פתרון אידיאלי לבעלי העסקים:

המון בעלי עסקים בוחרים אוטומטית בסורגים המתקפלים מאחר והם אלו המעניקים להם את הפתרון האידיאלי ביותר! החנויות הנמצאות במרכזי הקניות מוגנות על ידי סורגים במטרה למנוע נסיונות פריצה. כמובן שסורג קבוע המשולב על הדלת לא יאפשר כניסה ויציאה של לקוחות, אך שיבוץ של הסורגים המתקפלים דווקא כן. המון בעלי עסקים בוחרים בסורגים אלו המאפשרים להם להשמיש את הסורגים בשעות בהן החנות אינה פתוחה, ולפתוח אותם בשעות הפתיחה וכך לאפשר את קבלת הלקוחות. מנגנון ההפעלה של הסורגים פשוט משניתן לדמיין: תנועת הזזה וקיפול היא המפרידה בין סורגים המגנים על פתח החנות ובין סורגים המאפשרים את כניסתם של אלו המעוניינים להיכנס אליה. מובן כי אם מדובר על חנות הנמצאת בבניין ובה גם חלונות, מומלץ לשלב את הסורגים הקבועים עליהם.

האם גם הסורגים המתקפלים יכולים להיות מעוצבים?

התשובה לכך חיובית. המון פעמים ישנו חשש כי הסורגים המתקפלים לא יוכלו להגיע מעוצבים ועל כן ישנם אלו הבוחרים בכל זאת בקבועים, גם אם הפתרון המתאים והמומלץ להם ביותר הם הסורגים המתקפלים. דעו כי כיום ניתן ליהנות מעיצובים שונים ומגוונים שיכולים להחמיא מאד לנראות הכוללת של הבית או בית העסק. אם אתם משלבים לדוגמא את הסורגים בפתח החצר או המרפסת, חשוב מאד להשקיע בסורגים מעוצבים מאחר והם הופכים להיות חלק בלתי נפרד מהבית שלכם. אין שום סיבה להתפשר על נראות בסיסית כאשר אפשר ליהנות מסורגים שיתרמו בעיצובם לנראות הכוללת.